تماشا کنید: تست خم شدن آیفون 6، وان M9 اچ تی سی و گلکسی S6 اج

شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از ارائه‌ی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس به بازار، انتشار ویدئوهایی نشان داد که نسل جدید گوشی‌هوشمند اپل خم می‌شود. حال Square Trade ویدئویی را منتشر کرده که در آن شاهد تست خمیدگی سه گوشی‌هوشمند پرچمدار وان M9 اچ تی سی، گلکسی S6 و آیفون 6 پلاس هستیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پس از آنکه سال گذشته موجی به نام #Bendgate در شبکه‌های اجتماعی و دنیای فناوری به راه افتاد، حساسیت‌هایی در خصوص خم شدن آیفون و سایر پرچمداران موجود در بازار ایجاد شد. پس از این موضوع شاهد انتشار ویدئوهایی از تست خمیدگی سایر گوشی‌های‌هوشمند بودیم. حال ویدئویی منتشر شده که در آن سه گوشی‌هوشمند پرچمدار، شامل وان M9 اچ تی سی، گلکسی S6 اج و آیفون 6 پلاس است. این آزمایش در دو مرحله انجام شده است. مرحله‌ی اول آستانه‌ی خم شدن گوشی را اندازه گرفته و در مرحله‌ی دوم تا شکستن گوشی پیش می‌رود.

 ابتدا آیفون 6 پلاس مورد آزمایش قرار می‌گیرد که طی آن این گوشی‌هوشمند که بنابر شنیده‌ها در جیب کاربران نیز خم می‌شد، پس از تحمل حدود ۵۰ کیلوگرم نیرو، دفرمه می‌شود. این گوشی‌هوشمند نتوانست فشاری بیش از ۷۷ کیلوگرم را تحمل کند و در لحظه‌ی وارد شدن این میزان نیرو شکست.

گلکسی S6 اج عملکردی مشابه آیفون 6 پلاس داشت، با این تفاوت که در لحظه‌ی وارد شدن فشار ۵۰ کیلوگرمی و رسیدن به آستانه‌ی خمیدگی، یک لبه‌ی خمیده‌ی صفحه‌ی نمایش ترک بر داشت. هرچند سامسونگ در کلکسی S6 اج از گوریلاگلس 4 استفاده کرده، اما وجود لبه‌های خمیده منجر به آسیب پذیر شدن این گوشی‌هوشمند شده است، بطوریکه در فشار ۶۷.۵ کیلوگرمی شاهد شکسته شدن گوشی هستیم.

در نهایت وان M9 اچ تی‌ سی مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این گوشی‌هوشمند در فشار ۵۴.۵ کیلوگرمی خم شد. در آستانه‌ی خمیدگی کلید پاور گوشی که در لبه‌ی راست قرار دارد، از جای خود حرکت کرد که از این‌رو امکان روشن کردن گوشی وجود نداشت.

لینک دانلود

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که شاید در صورت آزمایش گلکسی S6 شاید نتیجه‌ی دیگری رقم می‌خورد، چراکه هیچ یک از گوشی‌های مورد آزمایش جز گلکسی S6 اج دارای لبه‌های خمیده نیست و استفاده از لبه‌ی خمیده خود به خود شکنندگی گلکسی S6 را بالا می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات