کاشی‌های زنده در ویندوز ۱۰، تعاملی خواهند شد

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
یکی از قابلیت‌های جالب ویندوز ۸، امکان مشاهده‌ی اطلاعات مربوط به اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت در منوی استارت و در کاشی‌های زنده است. مایکروسافت از زمان معرفی ویندوز ۸ مدام بر روی امکانات بیشتر این کاشی‌ها کار می‌کند و حالا ظاهرا قرار است در ویندوز ۱۰ شاهد کاشی‌های تعاملی باشیم.
تبلیغات

در کاشی‌های زنده می‌توانید اطلاعات از آخرین اخبار، گزارش آب و هوا یا تعداد ایمیل‌های خوانده نشده و غیره را مشاهده کنید. در ویندوز ۱۰ امکانات بیشتری برای سفارشی‌سازی کاشی‌های زنده اضافه شده است و علاوه بر آن ظاهرا مایکروسافت قصد دارد تا امکان ارائه کاشی‌های تعاملی را نیز اضافه کند. این بدین معنی است که احتمالا در ویندوز ۱۰ نه تنها می‌توان خلاصله‌ی از متن آخرین نامه‌ی خوانده نشده در اپلیکیشن ایمیل را بر روی کاشی زنده‌ی مربوط به آن مطالعه کنید بلکه بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن از طریق همان منوی استارت بتوانید به ایمیل پاسخ دهید.

در ویندوز ۱۰ کاشی‌های زنده تنها در ابزارهای سازگار با صفحه‌ی لمسی نمایش داده می‌شوند و کاربر می‌تواند به میل خود بین رابط کاربری دسکتاپ با منوی استارت جدید یا منوی مدرن با کاشی‌های زنده سوئیچ کند.

مایکروسافت در کنفرانس دیروز خود اطلاعات جالب بسیاری را در باره‌ی آینده‌ی ویندوز ۱۰ ارائه کرد که از جمله‌ مهم‌ترین آن‌ها امکان اجرای اپلیکیشن‌های تحت اندروید و iOS در ویندوز ۱۰ (موبایل و دسکتاپ) و همچنین امکان تبدیل ساده‌ی افزونه‌های تحت کروم و فایرفاکس برای مرورگر جدید این شرکت با نام Microsoft Edge (پروژه‌ی اسپارتان) است. برای کسب اطلاعات کامل در باره‌ی آنچه مایکروسافت در این کنفرانس رونمایی کرد به صفحه‌ی zoomit.ir/windows-10/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات