پیش بینی سونی از عملکرد منفی بخش موبایل در سال مالی 2015

پنج‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی گزارش سال مالی 2014 خود را که در 31 مارس به پایان رسیده به‌همراه پیش‌بینی‌هایی از آینده‌ی مالی این کمپانی، منتشر کرده که گمانه‌ها در خصوص احتمال واگذاری بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند توسط این کمپانی را بیش از پیش تقویت می‌کند.
تبلیغات

براساس گزارش مالی منتشر شده توسط سونی برای سال مالی 2014 که در 31 مارس به پایان رسیده، این کمپانی موفق شده تا 571 میلیون دلار سود عملیاتی از درآمد 68.5 میلیارد دلاری کسب کند، هرچند سونی به‌دلیل اجرای برنامه‌های بازسازی متعدد 1.05 میلیارد دلار از دست داده است.

سونی برای سال مالی پیش رو پیش بینی کرده که 3.8 درصد از درآمدش کاسته خواهد شد. این کمپانی پیش‌بینی می‌کند که در سال مالی 2015 سود عملیاتی 2.6 میلیارد دلاری را در کنا سود خالص 1.7 میلیارد دلاری به جیب بزند. اما برای روشن شدن قضیه بهتر است به منابعی که سونی از آن کسب درآمد خواهد کرد، توجه کنیم. سونی انتطار دارد تا بخش تولید قطعات الکترونیک که شامل سنسورهای دوربین مورد استفاده در آیفون‌ها است، بتواند با تجربه‌ی رشدی 16.5 درصدی در کسب درآمد، 36 درصد سود عملیاتی بیشتر را عاید این کمپانی کند. همچنین باید به بخش فیلمسازی کمپانی سونی نیز اشاره کرد که انتظار می‌رود در سال جاری مالی درآمد بیشتری را برای آنها به ارمغان بیاورد. در مورد بازی، سونی سالی آرام را پیش‌بینی می‌کند.

اما پیش‌بینی سونی از عملکرد بخش موبایل در سال مالی 2015 میلادی چیست؟ سونی موبایل در سال 2014 بدترین دستاورد را از نظر مالی به ارمغان آورد، بطوریکه علاوه بر ضرر عملیاتی 1.8 میلیارد دلاری باید به هزینه‌های دیگری اشاره کرد که در اثر اجرای برنامه‌های بازسازی مربوط به فروش بخش وایو، گریبان این کمپانی را گرفته است. بخش موبایل سونی تنها قسمتی از کمپانی است که سونی همچنان برای آن پیش‌بینی منفی دارد. ژاپنی‌ها انتظار دارند بخش موبایل با کاهش 7.1 درصدی درآمد و ضرر عملیاتی 328 میلیون دلاری همراه شود.

با وجود اینکه سایر بخش‌های سونی نظیر واکمن و براویا برای این کمپانی سودآوری چندان زیادی ندارند، اما به اندازه‌ی بخش موبایل به سونی آسیب نمی‌زنند. با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته نیز پیش‌بینی می‌شود بخش موبایل در آینده‌ی نزدیک به سوددهی نرسد، از این‌رو باید منتظر بود و دید که سونی بخش موبایل را واگذار خواهد کرد یا خیر.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات