پیرترین زن دنیا از راز طول عمر می‌گوید

جمعه ۱۴ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
چند روز پیش بود که پیرترین زن دنیا فوت کرد. خانوم میسائو اوکاوا که 117 سال سن داشت در سال 1898 به دنیا آمده بود و تنها چند هفته پس از برگزاری جشن تولدش به دلیل عارضه قلبی چشم از جهان فروبست. اما موسسه‌ای که در مورد انسان‌های بالای 110 سال تحقیق می‌کند، نکات جالبی را در باره‌ی طول عمر منتشر کرده است.
تبلیغات

نام این زن در سال 2013 به عنوان پیرترین زن دنیا در کتاب رکوردهای گینس  به ثبت رسیده بود. طبق اعلام گروه تحقیقاتی Geronotology که زندگی افراد بالای 110 سال را بررسی می‌کند حالا پس از مرگ خانم اوکاوا پیرترین فرد حال حاضر دنیا خانم گرترود ویور با 116 سال سن است که در آرکانزاس زندگی می‌کند.

خانم اوکاوا پیش از مرگش در مصاحبه‌ای با Japan Times اعلام کرده بود که راز عمر زیادش خوردن غذاهای لذیذ مثل رشته فرنگی، خوراک گوشت گاو و برنج بوده است. 

طبق مطالعات انجام شده فاکتورهای زیادی در عمر طولانی موثر هستند، گیاه‌خواری، مصرف غذاهای حاوی فیبر فراوان، زیاد ننشستن و پیاده‌روی از این دسته عوامل هستند. به گزارش Live Science طی قرن اخیر به لطف کاهش نرخ مرگ‌و‌میر نوزادان و پیشرفت‌های پزشکی از واکسیناسیون گرفته تا درمان‌های قلبی میانگین عمر انسان‌ها 30 سال افزایش پیدا کرده است.

یکی از روش‌ها برای داشتن عمر طولانی رژیم غذایی با مقدار کالری مشخص و محدود است. این روش از سال 1930 موضوع پژوهش بسیاری از پژوهشگران بوده است و در آزمایشات نیز موش‌هایی که دارای رژیم غذایی مشخصی بوده‌اند تا 40 درصد عمر بیشتری نسبت به موش‌های با تغذیه عادی عمر کرده‌اند. رژیم با کالری محدود حتی موجب افزایش عمر سایر حیوانات مانند ماهی و سگ نیز شده است ولی هنوز بطور دقیق مشخص نیست که آیا این روش به همان نسبت حیوانات در انسان هم جواب می‌دهد یا خیر؟

شاید جالب باشد که بدانید پس از مرگ دکتر الکساندر ایمیچ در سن 111 سالگی در سال 2014، حالا آقای ساکاری مومویی از ژاپن با 111 سال سن پیرترین مرد دنیا است. طبق رکوردهای گینس پیرترین فردی هم که تابحال شناخته شده، خانوم جین لویس کالمنت از کشور فرانسه با 122 سال و 164 روز سن بوده که در سال 1997 از دنیا رفته است. 

در حال حاضر بهترین راه داشتن عمر طولانی داشتن رژیم غذایی مناسب، ورزش و آرامش اعصاب است. اگر شما می‌توانستید مدت زمان زندگی خود را تعیین کنید، دوست داشتید تا چند سالگی زنده بمانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات