یک میلیارد دستگاه قابل بروزرسانی به ویندوز 10 است

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام مایکروسافت در کنفرانس ویژه توسعه‌دهندگان خود از تغییرات ویندوز 10 می‌گوید؛ این کمپانی با ارائه ارقامی بزرگ از وسعت ویندوز 10 خبر داد، طبق آخرین تغییرات کنفرانس، حدود یک میلیارد دستگاه در سراسر دنیا قابل بروزرسانی به این ویندوز هستند.
تبلیغات

مایکرسافت پس از تغییرات عمده‌ی خود در ویژوال استودیو، به ویندوز 10 مراجعه کرده و از قابلیت‌های بی‌نظیر آن می‌گوید. تری مایرسن، مدیر ویندوز اعلام کرد که تعداد یک میلیارد دستگاه در سراسر دنیا قابل بروزرسانی به این نسخه از ویندوز هستند؛ این درحالی است که کاربران گوگل پلی و کیت‌کت کمتر از ۵۰۰ میلیون هستند، حتی تعداد کاربرها و دستگاه‌های قابل بروزرسانی به سیستم‌عامل اپل نیز از این تعداد کمتر است. علاوه بر این مایکروسافت اعلام کرد که کاربران ویندوز به صورت مجانی می‌توانند به ویندوز ۱۰ بروز رسانی کنند.

مایکروسافت باور دارد که با ارائه بروزرسانی مجانی برای کاربران ویندوز، ایده‌های جدید و برنامه‌هایی برای کاربران کسب و کار می‌تواند به اهداف بزرگ خود دست یابد. به عنوان مثال، حدود ۱۵ ماه طول کشید تا ۲۰۰ میلیون نسخه از ویندوز ۸ را بفروشد، البته این کمپانی امیدوار است این ارقام برای ویندوز ۱۰ بهبود یابد. رسیدن مایکروسافت به اهداف خود به این معنی نیست که ویندزو ۱۰ را فقط بر روی دستگاه‌های جدید ارائه خواهد کرد، دستگاه‌های قدیمی با سیستم‌عامل‌های قدیمی نیز قابل بروزرسانی به این نسخه از سیستم‌عامل هستند. کمپانی‌های بسیاری زیرساخت‌های خود را بر پایه‌ی ویندوز بنا نهاده‌اند، به طوری حتی مشتاق به تعویض پلتفرم خود در طول زمان نبوده‌اند. اگر مایکروسافت این کمپانی‌ها را به ویندوز ۱۰ بروزرسانی کند، می‌توان گفت اکوسیستمی جدید و وسیع ایجاد خواهد شد که قادر است تمامی دستگاه‌ها را مدیریت کند.

افراد بسیاری توسط ویندوز ۱۰ خواهند توانست به سرویس‌های متنوعی دست یابند و خبر خوش این که توسعه دهندگان بیشتری بیش از هر زمان به این نسخه از ویندوز جذب خواهند شد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات