تصاویر قابلیت جدید multi-window در ویندوزفون 8.1 فاش شد

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در حالی که تلاش‌های مایکروسافت در بخش گوشی‌های هوشمند کمی نگرانی‌ها را افزایش داده، همه چشم‌ها به ویندوز 10 برای گوشی‌ها خیره شده تا ببینند آیا این سیستم عامل می‌تواند راه‌گشا باشد. اما تصاویر جدیدی فاش شده که از یک قابلیت جدید و جذاب به نام multi-window (چند پنجره) روی ویندوزفون 8.1 خبر می دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این تصاویر که بر روی نسخه‌ی ویژه‌ای از ویندوزفون روی گوشی لومیا 930 منتشر شده نشان می‌دهد که چگونه کاربران می‌توانند به صورت همزمان چند پنجره را بر روی صفحه باز کنند.

آنچه در تصاویر مشخص است، لومیا 930 از نسخه‌ی بتا ویندوز 10 استفاده نمی‌کند و به نظر می‌رسد نسخه‌ی خاصی از ویندوزفون 8.1 روی آن نصب شده باشد. به گفته وب‌سایت اسپانیایی Microsoftinsider.es که در حوزه فناوری فعالیت می‌کند و این پست و تصاویر در این سایت منتشرشده، توانایی بازکردن چند پنجره به صورت همزمان روی گوشی‌های ویندوزفونی 5 اینچی و بزرگتر امکان پذیر است. از آنجایی که بازکردن چند پنجره به صورت همزمان فضای زیادی از رم را اشغال می‌کند، چنین قابلیت‌هایی نیاز به حداقل رم مورد نظر دارد.

در حال حاضر امکان بازکردن چند پنجره به صورت همزمان روی نمایشگر دستگاه‌های اندرویدی و iOS وجود ندارد، گرچه سامسونگ چنین قابلیتی را در رابط کاربری تاچ‌ویز جدید برای اندروید (گلکسی نوت 4 می‌تواند همزمان 3 اپلیکیشن را اجرا کند) پیاده کرده است. هنوز درباره کاربری و استفاده از چنین ویژگی‌هایی حرف و حدیث زیاد است، ولی همیشه دسترسی به گزینه‌های بیشتر در بخش نرم‌افزاری می تواند عالی باشد.

کنفرانس بیلد مایکروسافت همچنان در حال برگزاری است، ولی بعید به نظر می‌رسد از این قابلیت جدید حرفی زده شود.

Windows-8.1-Multi-Window-Feature-Leaks-Online 1
Windows-8.1-Multi-Window-Feature-Leaks-Online 2
Windows-8.1-Multi-Window-Feature-Leaks-Online 3
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات