StaffPad بهترین اپلیکیشن برای قلم تبلت‌های سرفیس

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
مطالعه 3 دقیقه
کنفرانس بیلد مایکروسافت در حال برگزاری است و همچنان ردموندی‌ها تلاش می‌کنند تا از قابلیت‌های قلم تبلت سرفیس بگویند و نشان دهند که چرا این دستگاه به یک قلم نیاز دارد. اپلیکیشنی به نام StaffPad برای ساخت موسیقی معرفی شده است که بهترین کاربری Surface Pen را نشان می‌دهد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

همه می دانید که قلم تبلت سرفیس برای یادداشت برداری یا طراحی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی هفته گذشته اپلیکیشن جدیدی به نام استف‌پد برای ویندوز 8 منتشر شده که کاربری جدید و منحصر به فردی از این قلم برای تبلت‌های مایکروسافت را در حوزه موسیقی نشان می‌دهد.

آهنگ‌سازها می‌توانند به کمک این اپلیکیشن و قلم سرفیس، نت‌های خود را بر روی نمایشگر دستگاه نوشته و موزیک دست‌نویس خود را به یک آهنگ کامل تبدیل کنند. به جز شناسایی قوی نت‌ها، می‌توانید آنها را سریع ویرایش کنید، پخش کنید، به اشتراک بگذارید و حتی برگه نت را پرینت بگیرید. این اپلیکیشن ویژه موسیقیدان‌ها طراحی شده و حرفه‌ای‌هایی که به دنبال یک اپلیکیشن موسیقی واقعی با قابلیت تشخیص دست‌خط بودند، از آن به عنوان یک پیشگام یاد می‌کنند.

در حای که هنوز بسیاری از آهنگ‌سازان و موسیقیدان‌ها از کاغذ و قلم برای نوشتن نت استفاده می‌کنند، یک گزینه دیجیتال می‌تواند جذاب باشد. اپلیکیشن‌های اندکی برای iOS وجود دارند که چنین کاری را برای آیپد انجام می دهند. می توانیم نتیجه بگیریم نبود قلم باعث می‌شود دقت این برنامه‌ها کمتر شده و استفاده از آنها با مشکل روبرو شود. استف‌پد کاملا بعد از سال‌ها آزمون و خطا مخصوص قلم سرفیس طراحی شده است.

دیوید ویلیام هرن یکی از موسسان در مصاحبه خود با وب‌سایت The Verge می‌گوید:

وقتی 5 سال پیش کار را شروع کردیم، خیلی خیلی سخت کار کردیم تا بتوانیم این اپلیکیشن را برای آیپد آماده کنیم. اما بعدا متوجه شدیم اگر بخواهیم با همین سبک پیش برویم تنها ارزش اپلیکیشن خود را پایین آورده‌ایم.

شناسایی اشتباهات و خطاها، مشکلات عملکرد اپلیکیشن و ترکیب تنظیماتی که فقط با لمس کار می‌کنند باعث شد تا هرن به دنبال راهکار دیگری باشد. در حالی که قلم‌های بلوتوث، قلم‌های استایلوس خازنی و گزینه های دیگری برای آیپد وجود داشت، هرن با بررسی آنها متوجه مشکلاتی شد که دقت کار را پایین آورده و با لگ‌های خود باعث می‌شوند تجربه‌ای ناموفق داشته باشید. او می‌گوید:

من عاشق آیپد هستم، ولی برای اپلیکیشن ما دستگاه مناسبی نیست.

هرن پس از جستجوی زیاد با Matthew Tesch در Google code آشنا می‌شود. تِش نیز روی پروژه‌ی مشابهی کار می‌کرده و طی سه سال گذشته در مراحل توسعه‌ی اپلیکیشن StaffPad تمامی مهارت‌های لازم را برروی این کار گذاشته است.

ابتدا این دو نفر تمرکز خود را معطوف تبلت‌ها Wacom می‌کنند تا ببینید گزینه‌های موجود چیستند. هرن می‌گوید ما نسخه اولیه را بر روی پلتفرم‌های مک و ویندوز توسعه دادیم که برای آن به تبلت‌های واکوم نیاز داشتیم. و در نهایت ویندوز 8 بهترین گزینه تشخیص داده شد و تصمیم گرفتیم به دلیل یکپارچگی لمسی، روی سیستم عامل جدید مایکروسافت تمرکز کنیم. شش ماه بعد، مایکروسافت تبلت سرفیس پرو را با قلم معرفی کرد و این تمام چیزی بود که به دنبال آن بودیم. وقتی هنوز استفاده از تبلت‌های سرفیس فراگیر نشده بود، سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن‌های آن ریسک بزرگی به شمار می‌رفت. ولی محبوبیت تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت و بعد از آن معرفی سرفیس 3 با پشتیبانی از قلم تصمیم ما را جدی‌تر کرد.

اپلیکیشن استف‌پد 69.99 دلار قیمت دارد که می‌تواند گزینه‌ی گران‌قیمتی باشد و به نظر می‌رسد یکی از گران‌ترین اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوز است، ولی در مقایسه با گزینه‌های دیگر واقعا ارزشش را دارد. وقتی ‌می‌بینید امکان نوشتن نت‌های موسیقی در نرم‌افزاری چون Sibelius با قیمت 600 دلار وجود دارد، آن وقت به ارزش استف‌پد پی می‌برید. اپلیکیشن‌های مشابه نیز قیمت‌های بالایی دارند و و شما می‌توانید استف‌پد و یک تبلت سرفیس 3 را 30 دلار کمتر از اپلیکیشن سیبلیوس بخرید. اگر موسیقیدان هستید و به این اپلیکیشن علاقمند شده‌اید حتما نگاهی به اپلیکیشن استف‌پد داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات