گزارش مالی ال جی در سه ماهه اول 2015: ۳۴.۹۱ میلیون دلار سود خالص

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
ال‌جی یک روز پس از معرفی نسل جدید پرچمدار خود، گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول 2015 را منتشر کرد. براساس اطلاعات منتشر شده این کمپانی در سه‌ماهه‌ی مورد نظر 34.91 میلیون دلار سود خالص به دست آورده است.
تبلیغات

ال‌جی پس از معرفی گوشی‌هوشمند پرچمدار خود، جی 4، گزارش مالی خود را نیز منتشر کرده است. براساس گزارش مالی این کمپانی که مربوط به سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 میلادی است، این کمپانی موفق شده تا سود خالص 34.91 میلیون دلاری را به جیب بزند. سود عملیاتی این کمپانی نیز 277.45 میلیون دلار است که هر دو در مقایسه با فصل پیش رشد داشته‌اند. درآمد ال‌جی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بدون تغییر باقی مانده است. کره‌ای‌ها در سه‌ماهه‌ی اول 2015 موفق به کسب درآمد 12.72 میلیارد دلاری شده‌اند. ال‌جی در زمینه‌ی فروش تلویزیون‌های خود، با کاهش درآمد روبرو بوده، اما فروش تصاعدی گوشی‌های‌هوشمند این کمپانی را جبران کرده و از این‌رو شاهد برابر درآمد ال‌جی در دو فصل اول سال‌های 2014 و 2015 هستیم.

در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، فروش گوشی‌های‌هوشمند این کمپانی با افزایش 5 درصدی همراه شده است. کل درآمد ال‌جی در حوزه‌ی فروش گوشی‌های‌هوشمند در فصل اول 2015 عددی بالغ بر 3.27 میلیارد دلار است. در مقایسه با 12 ماه گذشته نیز، تعداد گوشی‌های‌هوشمند عرضه شده با رشد 26 درصدی به 15.4 میلیون دستگاه رسیده است. آمریکای شمالی بیشترین رشد را از نظر عرضه‌ی گوشی‌های‌هوشمند داشته است. ال‌جی در این منطقه شاهد رشد 66 درصدی بوده است. ال‌جی در کشور خود نیز به واسطه‌ی محبوبیت جی فلکس 2، با رشد 57 درصد روبرو بوده است.

در مورد تجهیزات مربوط به سیستم‌های سرگرمی خانگی نیز ال‌جی شاهد کاهش 5 درصدی سود عملیاتی بوده است. این کمپانی در این حوزه درآمدی 4.03 میلیارد دلاری را از آن خود کرده است. ال‌جی در حوزه‌ی فروش لوازم خانگی رشدی 9 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال پیش به خود دیده است. درآمد این کمپانی از فروش لوازم خانگی 208.45 میلیون دلار بوده است. بخش تولید تجهیزات مرتبط با خودروها که از سال 2013 آغاز به کار کرده، درآمدی 347.82 میلیون دلاری داشته است. این بخش 2.18 میلیون دلار کاهش یافته است.

ال‌جی با عرضه‌ی انواع گوشی‌های‌هوشمند رده بالا و میان رده، رشد خوبی را در این حوزه به خود دیده است. بخش تولید گوشی‌های‌هوشمند این کمپانی با وجود رقابت سنگین در بازار گوشی‌های‌هوشمند موفق شده تا رشد خوبی را در سه ماهه‌ی اول 2015 از خود نشان دهد. انتظار می‌رود تا با عرضه‌ی جی 4 از اواخر ماه ژوئن، ال‌جی آمار خوبی را از خود در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری رقم بزند.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات