گزارش مالی توییتر در سه ماهه اول 2015: ضرردهی با وجود رسیدن به مرز 300 میلیون کاربر

چهارشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
در دنیای پویای شبکه‌های اجتماعی، توییتر را باید جزو قدیمی‌ترین نمونه‌های موجود در فضای اینترنت خواند. گزارش مالی توییتر برای فصل اول 2015 منتشر شده که نشان از ضرر مالی این کمپانی با وجود افزایش کاربران آن به 300 میلیون نفر دارد.
تبلیغات

براساس گزارش مالی توییتر که مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی است، این کمپانی موفق شده تا تعداد کاربران خود را به 302 میلیون نفر افزایش دهد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است. ضمنا تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در مقایسه با فصل منتهی به سال 2015 در حدود 14 میلیون نفر دیگر افزایش پیدا کرده است. درآمد توییتر در فصل اول سال 2015 میلادی 436 میلیون دلار بوده که حداقل در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 74 درصد افزایش یافته ولی همچنان پایین‌تر از پیش‌بینی‌های صورت گرفته است که درآمد کمپانی را 440 میلیون دلار تخمین می‌زدند. توییتر در اولین فصل از سال 2015، 162 میلیون دلار متضرر شده است.

توییتر در حال انجام اقداماتی است تا از طریق آن دامنه‌ی نفوذ خود را افزایش دهد. این کمپانی با سرمایه‌گذاری روی محتوای ویدیویی نظیر Vine و Periscope در نظر دارد تا کاربران را به سرویس‌های این چنین جذب کند. توییتر همچنین در جهت جلب رضایت سهامداران خود و کسب درآمد بیشتر، تمرکز خود را روی تبلیغات افزایش داده است. توییتر کمپانی TellApart را که در زمینه‌ی بازاریابی در عرصه‌ی فناوری فعالیت می‌کند، از آن خود کرد. توییتر در زمینه‌ی تبلیغات در فیس‌بوک با این کمپانی همکاری می‌کند. توییتر همچنین در پلتفرم DoubleClick گوگل نیز مشارکت دارد که هدف از آن ارائه‌ی اطلاعات دقیق‌تر به بازاریاب‌ها است.

در مورد ویدیو، دیک کستولو، مدیر عامل توییتر، اطلاعات جدیدی را در خصوص سرمایه‌گذاری در Periscope ارائه کرد. براین اساس، سرویس استریم زنده‌ی ویدیو موفق شده تا در ده روز اول فعالیت خود بیش از یک میلیون کاربر به سمت خود جلب کند. با توجه به اینکه اپلیکیشین Periscope هنوز برای اندروید ارائه نشده، می‌توان این موضوع را بسیار فوق‌العاده خواند. کستولو دلیل استقبال از Periscope را امکان اشتراک‌گذاری ویدیو برای کاربران توییتر در کنار کاربران خود این سرویس ویدیویی خوانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات