زومجی: تاریخچه مجموعه بازی‌ های Call of Duty (قسمت دوم: جنگاوری مدرن)

دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
در قسمت اول تاریخچه‌ی مجموعه‌ی Call of Duty، به شاخه‌ی بازی‌های جنگ‌ جهانی دوم این سری پرداختیم که به نوعی، آغازگر این سری هم محسوب می‌شوند. در قسمت دوم به دوران مدرن مجموعه می‌پردازیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاد که Call of Duty به دوران شکوفایی و تحول رسید.
تبلیغات

تا پیش از سال ۲۰۰۷، دو مجموعه‌ی Call of Duty و Medal of Honor در سبک تیراندازی اول شخص با زمینه‌ی داستانی جنگ جهانی دوم، رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می‌شدند و همه این دو بازی را به این سبک و سیاق می‌شناختند. اما استودیو اینفینیتی وارد که خالق کل مجموعه‌ی Call of Duty محسوب می‌شد، تصمیم گرفت تا تحولی عظیم و البته ریسک‌پذیری را در بازی‌های خود به وجود بیاورد تا هم مسیر خود را از بازی‌های رقیب جدا کند و هم به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا کند. استودیو اینفینیتی وارد پس از تولید و عرضه‌ی قسمت دوم سری ندای وظیفه، تصمیم گرفت تا پروژه‌ای کاملا جدید را برخلاف چیزی که در کل سری جریان دارد به مرحله‌ی اجرا برساند. جلسات متعدد و اید‌ه‌های مختلف اعضای تیم نهایتا به پروژه‌ی Modern Warfare‌ (جنگاوری مدرن) ختم شد که مراحل تولید اولین قسمت آن دو سال به طول انجامید. هدف اصلی اینفینیتی وارد، آوردن بازیکنان به زمان حال و ارائه‌ی یک داستان خیالی با المان‌های واقعی بود.

سری جنگاوری مدرن را می‌توان نه تنها نقطه‌ی تحول سری Call of Duty دانست، بلکه باعث شکوفایی سبک تیراندازی اول شخص نظامی شد تا جایی که بسیاری از بازی‌های هم دوره‌ی آن سعی کردند تا با الهام گیری از این بازی و تغییر سبک و سیاق بازی‌شان، به موفقیت‌هایی مشابه سری جنگاوری مدرن دست پیدا کنند.

برای مطالعه‌ی کامل مقاله به زومجی مراجعه کنید.

call of duty

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات