موسسه‌ KGI پیش‌ بینی کرد؛ فروش 58.2 میلیون دستگاه آیفون در فصل اول 2015

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
مطالعه 4 دقیقه
در آستانه‌ی انتشار گزارش مالی اپل برای فصل اول سال 2015، مینگ چی گو، تحلیل‌گر شناخته شده‌ی موسسه‌ی KGI، پیش‌بینی خود را از وضعیت اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری ارائه کرده است. پس از یک فصل رویایی که با شکستن رکورد فروش آیفون همراه شد، حال گمانه‌ها نشان از یک فصل با رشد متعادل دارد.
تبلیغات

مینگ چی گو، یکی از شناخته‌ شده‌ترین تحلیل‌گران موسسه‌ی KGI است که اغلب گمانه‌های وی در خصوص کمپانی اپل با حقیقت پیوند خورده است. حال وی نظر خود را در خصوص درآمد‌ها و وضعیت اپل در سه ماهه‌ی اول سال جاری ارائه کرده است. براساس گزارش منتشر شده، انتظار می‌رود اپل در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی به ترتیب موفق به فروش 58.2، 10.1 و 4.5 میلیون دستگاه آیفون، آیپد و مک شده باشد. همچنین باید به اپل واچ نیز اشاره کرد که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، اپل در مدت کوتاه عرضه‌ی این ساعت‌هوشمند در جریان سه‌ماهه‌ی اول سال، موفق به فروش بیش از 631٫000 دستگاه شده است.

AppleReportInt

براساس گمانه‌های کو، مک یکی از محصولات اپل است که این کمپانی در نیمه‌ی اول سال مالی با رشد فروش آن روبرو بوده است. وی پیش‌بینی کرده که اپل در فصل اول سال 2015 که مصادف با فصل اول سال 2015 برای اپل است، موفق به فروش 4.5 میلیون دستگاه مک شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، نشان از 17.5 درصد کاهش دارد. کو به این نکته اشاره کرده که در فصل‌های پیش رو با افزایش فروش به دلیل بازگشایی مدارس و بالا رفتن درخواست برای مک بوک 12 اینچ، باید شاهد افزایش 21.5 درصدی مک‌های اپل باشیم که نتیجه‌ی آن 5.5 میلیون دستگاه مک در فصل منتهی به پاییز به فروش خواهد رسید.

به اعتقاد کو، برای سنجش میزان موفقیت اپل واچ، باید به این محصول فرصت داد، چراکه هنوز برای اظهار نظر در خصوص موفقیت این محصول کمی زود است. وی پیش‌بینی کرده که اپل در عرضه‌ی اولیه ساعت‌هوشمند خود حدود 631٫000 دستگاه ساعت‌هوشمند روانه‌ی بازار کرده که این پیش‌بینی برخلاف پیش‌بینی فروش 2 تا 3 میلیون دستگاه عنوان شده در روزهای اخیر است. کو دلیل اصلی فروش اپل واچ در مقدار مورد نظر را، کمبود کامپوننت‌های مورد نیاز برای تولید اپل واچ خوانده است. از جمله‌ی این کامپوننت‌ها می‌توان به صفحه‌ی نمایش AMOLED و موتور تپتیک مورد استفاده در این ساعت‌هوشمند اشاره کرد.

کو همچنین به این موضوع اشاره کرده که پیش‌خرید‌ اپل واچ نتوانسته به ظرفیت تولید اپل واچ برسد که براساس اطلاعات ارائه شده تولید آن بین ماه‌های مارس تا ژوئن 4.5 میلیون دستگاه پیش‌بینی شده است. کو پیش‌بینی کرده که اپل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری موفق به فروش 3.8 میلیون دستگاه اپل واچ خواهد شد که باز هم کمتر از میزان پیش‌بینی شده برای این محصول در بازه‌ی زمانی مورد اشاره است. پیش‌بینی‌های قبلی حکایت از فروش 5 تا 10 میلیون دستگاه ساعت‌هوشمند در سه ماهه‌ی مورد نظر داشتند.

ابتدای ماه جاری کو پیش‌بینی کرده بود که بیش از 2.3 میلیون اپل واچ پیش خرید شده و میزان تولید این ساعت هوشمند در هر ماه 2 تا 3 میلیون دستگاه است.

در مورد آیپد، کو پیش‌بینی چندان خوشایندی برای اپل ندارد. براساس گمانه‌زنی انجام شده توسط کو، پیش‌بینی می‌شود میزان فروش آیپد اپل 52.7 درصد کاهش یافته به کل فروش تبلت اپل در سه ماهه‌ی مورد نظر به 10.1 میلیون دستگاه کاهش یاید. در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که اپل موفق به فروش 16.3 میلیون دستگاه آیپد شد، می‌توان کاهش محسوس در این حوزه را به روشنی دید.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط کو، عمده دلیل کاهش فروش آیپد‌های اپل به دلیل تغییرات در ساختار بازار است و نمی‌توان فصل فروش را عامل کاهش فروش آیپد خواند.

کو در نهایت به میزان فروش آیفون‌های اپل اشاره کرده است. براساس پیش‌بینی کو، میزان فروش آیفون در سه‌ماهه‌ی اول سال 2015 با کاهشی 21.8 درصدی در مقایسه با فصل منتهی به سال 2015، به 58.2 میلیون دستگاه خواهد رسید که بازهم می‌توان این میزان فروش را به‌عنوان رکوردی برای کمپانی در نظر گرفت.

اپل در مدت مشابه سال گذشته موفق به فروش 43.7 میلیون دستگاه آیفون شده است. در صورتی که پیش‌بینی کو رنگ واقعیت به خود بگیرد، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اپل 15 میلیون دستگاه آیفون بیشتری به فروش رسانده است.

اپل گزارش مالی خود را بامداد سه شنبه به وقت تهران منتشر خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات