ماندگاری دائمی فایل‌ ها در 4Shared به همراه اکانت پرمیوم رایگان

یک‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
مطالعه 7 دقیقه
4Shared یک وب‌سایت آپلود فایل است تا فایل‌ها را بدون توجه به حجم یا تعداد دانلود آن‌ها، به صورت نامحدود و برای همیشه در خود نگه دارد.
تبلیغات

4Shared یک وب‌سایت آپلود فایل است که قادر است فایل‌های شما را بدون توجه به حجم یا تعداد دانلود آن‌ها، به صورت نامحدود و برای همیشه در خود نگه دارد. در این پست علاوه بر معرفی این آپلودسنتر، روش دریافت رایگان اکانت پرمیوم این سایت را نیز به شما آموزش خواهیم داد. با زومیت همراه باشید.

4Shared یکی از قدیمی‌ترین وب‌سایت‌های میزبانی فایل است که هنگامی که اینترنت و وبلاگ‌نویسی در ایران فراگیر شده بود، اکثر کاربران از این سایت برای آپلود فایل‌های خود استفاده می‌کردند. چند مورد از نقاط ضعف این وب‌سایت در آن زمان ثانیه‌شمار قبل از دانلود، نبود قابلیت Resume و سرعت پایین دانلود بود که خوشبختانه مدت زیادی است که تمام موارد ذکر شده (به جز تایمر 20 ثانیه‌ای) از بین رفته‌اند و 4Shared دیگر یک سایت کند نیست.

با ورود اینترنت پرسرعت، افزایش میل کاربران به انجام سریع کارها، و همچنین ورود آپلودسنترهای داخلی و رایگان و البته نا آکاهی کاربران از رفع مشکلات سایت 4Shared باعث شد تا این وب‌سایت در لیست آپلودسنتر‌های محبوب به ده‌ها پله پایین‌تر سقوط کند.

ماندگاری نامحدود فایل‌ها

4sh11

اما در این بین هنوز یک ویژگی خاص درباره‌ی 4Shared وجود دارد که نظیر آن در هیچ وب‌سایتی یافت نمی‌شود. اگر فضاهای ابری مانند گوگل‌درایو، وان‌درایو، دراپ‌باکس و... را فاکتور بگیریم، دیگر هیچ وب‌سایتی در زمینه‌ی آپلود و اشتراک‌گذاری فایل وجود ندارد که فایل‌های شما را بدون توجه به حجم و تعداد دانلود آن، برای همیشه در خود نگه دارد. سایت‌های فارسی و خارجی زیادی وجود دارند که وعده‌ی ماندگاری دائمی فایل‌های زیر 200 مگابایت را به کاربران می‌دهند اما اگر شرایط دقیق‌تر را از آن‌ها جویا شوید به شما خواهند گفت که در صورتی که فایل شما 30 یا 90 روز بدون دانلود بماند از سرورها حذف خواهد شد.

این موضوع شاید برای وب‌سایت‌هایی که از بازدید بالایی برخوردارند و قصد استفاده از خدمات این سرویس‌ها را داشته باشند چندان مهم نباشد، اما بسیاری از کاربران وجود دارند که بازدید سایت آنها روزانه کمتر از 100 نفر است، یا حتی کاربرانی وجود دارند که قصد نگهداری فایل‌های مورد علاقه‌ی خود در یک مکان امن را دارند. برای این افراد، ماندگاری نامحدود معنا نخواهد داشت چرا که فایل‌های آن‌ها با هر حجمی که باشد، اگر 90روز بدون دانلود بماند، حذف خواهد شد.

4sh12

4Shared تنها وب‌سایتی است که ماندگاری نامحدود فایل‌های شما را تضمین می‌کند. در این سایت هر فایلی با هر حجمی، حتی بدون هیچ دانلودی، برای همیشه در اکانت شما باقی خواهد ماند. همانطور که در عکس بالا نیز مشاهده می‌کنید، فایل‌هایی در این سایت وجود دارند که تاریخ آپلود آن‌ها حتی به چندین سال پیش برمی‌گردد که خود این موضوع یک برتری ویژه برای 4Shared به حساب می‌آید چراکه هیچ وب‌سایت دیگری چنین مدرکی برای گفته‌ی خود (ماندگاری فایل‌ها) ندارد. البته نکته‌ای در این بین وجود دارد که باید به آن توجه کنید.

بعد از ساخت اکانت و ورود به بخش تنظیمات، مشاهده می‌کنید که مدت زمان باقی‌مانده تا انقضای اکانت شما و حذف فایل‌هایتان، 180 روز است. این تایمر با هر بار ورود شما به اکانت ری‌استارت می‌شود و شمارش این 180 روز از نو شروع می‌شود. یعنی حتی اگر شما در هر شش ماه فقط یک بار هم به اکانت خود سر بزنید، می‌توانید از ماندگاری مادام‌العمر فایل‌های خود اطمینان خاطر داشته باشید.

البته نگران نباشید حتی اگر فراموش کنید و اکانت شما منقضی شود، هنوز هم با لاگین کردن دوباره، می توانید اکانت خود را با فایل‌های داخل آن بازیابی کنید. با توجه به اینکه جدیدا اکثر وب‌سایت‌های فارسی و خارجی نیز از تایمر 20 ثانیه‌ای قبل از دانلود برخوردار شده‌اند و نمی‌توان آن را یک ضعف دانست، تنها ایراد 4Shared لزوم داشتن اکانت در سایت است به این معنا که برای دانلود از آن باید حتما با اکانت خود در 4shared، فیسبوک، گوگل‌پلاس، اینستاگرام یا... در سایت لاگین کنید که البته این موضوع برای کاربرانی که قصد اشتراک‌گذاری فایل‌ها را ندارند و تنها هدفشان نگه‌داری دائمی فایل‌های خود است اهمیت چندانی ندارد.

اپلیکیشن و نرم‌افزار

4sh2

4Shared علاوه بر وب‌سایت، اپلیکیشن مخصوص موبایل و نرم‌افزار ویندوزی نیز دارد که باعث می‌شود تا همیشه و همه جا بتوانید به فایل‌های خود دسترسی داشته باشید و به مدیریت آن‌ها بپردازید. مهمترین استفاده از اپلیکیشن و نرم‌افزار این سایت نیز، در زمینه‌ی آپلود فایل است که می‌توانید فایل‌های حجیم‌تر را به کمک این ابزارها، به طور راحت‌تری آپلود کنید. اپلیکیشن موبایلی 4Shared برای اندروید، ویندوزفون و آی او اس منتشر شده است که می‌توانید از طریق لینک‌های زیر آن را دانلود کنید.

اکانت پرمیوم رایگان

امروز برای اولین بار قصد ارائه‌ی آموزش دریافت اکانت پرمیوم 4Shared به صورت رایگان را داریم که به صورت کاملا قانونی و با رضایت وب‌سایت 4Shared انجام می‌شود. Citrio یک مرورگر اینترنتی است که بر اساس قرارداد تبلیغاتی که با 4Shared امضا کرده، تمامی اکانت‌هایی را که توسط این مرورگر لاگین شوند به نسخه‌ی پرمیوم تبدیل می‌کند. ویژگی‌های اکانت پرمیوم، دانلود با لینک مستقیم و بدون ثانیه شمار، افزایش فضا به 100 گیگابایت و ماندگاری نامحدود بدون نیاز به هر شش ماه یک بار لاگین کردن خواهند بود.

همانطور که گفته شد بر اساس این قرارداد تبلیغاتی، اکانت شما تنها در صورتی پرمیوم خواهد بود که از این مرورگر برای لاگین شدن در آن استفاده کنید.

به این صورت که بعد از تبدیل اکانت شما به حالت Premium، اگر از طریق مرورگرهای دیگر مانند فایرفاکس، کروم یا ... قصد ورود به اکانت خود، یا دانلود فایلی را داشته باشید، با پیغامی مواجه خواهید شد که به شما می‌گوید نیاز به تبدیل اکانت خود به حالت رایگان دارید که البته جای نگرانی نیست چون این موضوع تنها درباره‌ی دانلود با لینک مستقیم فایل‌ها است و حتی اگر روزی قصد استفاده از اکانت خود از طریق مرورگری غیر از Citrio را داشته باشید، با تبدیل شدن به حالت رایگان، هیچ کدام از فایل‌های شما حذف نخواهد شد و تنها مجبور به تحمل تایمر 20 ثانیه‌ای خواهید شد و می‌توانید در فرصتی دیگر، و لاگین کردن دوباره توسط مرورگر Citrio، دوباره آن را به حالت پرمیوم تبدیل کنید.

با این حال، با نصب داشتن این مرورگر و استفاده از آن برای اکانت 4shared، یوزر کاربری شما برای همیشه پرمیوم خواهد ماند. برای این کار تنها کافی است تا از طریق این لینک مرورگر Citrio را دانلود کنید و آدرس اینترنتی 4shared.com/web/citrio/convert را در آن وارد کنید. بعد از اینکار با صفحه‌ای مانند عکس زیر رو به رو می‌شوید.

4sh4

حال کافی است روی گزینه‌ی سبز رنگ کلیک کنید و در پنچره‌ی باز شده با اکانت خود لاگین کنید تا در چند ثانیه اکانت شما به حالت پولی و پرمیوم تبدیل شود.

4sh5

از مزایای این اکانت پولی می‌توان به دانلود فایل‌ها بدون وجود ثانیه‌شمار و با لینک مستقیم، ماندگاری دائمی فایل‌ها (بدون نیاز به لاگین شدن هر شش ماه یک بار)، اهدای 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، نبود تبلیغات و امکان بازیابی فایل‌های پاک شده اشاره کرد که در کنار هم، یک سایت فوق‌العاده را از 4shared به وجود می‌آورند.

جمع‌بندی

با توجه به توضیحات ارائه شده، شاید نتوان 4Shared را همچون وب‌سایت مدیافایر یا نمونه‌های داخلی، یک وب‌سایت ایده‌آل برای وب‌مستران و کسانی که قصد اشتراک‌گذاری لینک‌های دانلود را دارند دانست. با این حال، این سایت یک انتخاب عالی برای استفاده‌ی شخصی و ذخیره‌ی دائمی فایل‌های مهم خواهد بود که اطمینان کامل را برای ماندگاری فایل‌هایتان به شما خواهد داد. سایت‌های زیادی وجود دارند که وعده‌ی ماندگاری فایل‌ها را به کاربران می‌دهند اما هیچ کدام مانند 4Shared، گواهی برای اثبات حرف خود ندارند و برای کاربرانی که چندان به ریسک کردن علاقه ندارند این سایت انتخاب بهتری خواهد بود.

طبق تجربه‌ی شخصی نگارنده و فایل‌هایی که دو سال پیش برای تست در آپلودسنترهای MediaFire,Uploaded,Zippyshare,4shared,2shared و... آپلود شد، بعد از گذشت حدود یک سال، تنها سایت 4Shared بود که فایل مورد نظر را بدون هیچ دانلودی، در خود نگه داشته بود. البته مطمئنا 4Shared رقیب یا جایگزین فضاهای ابری گوگل و مایکروسافت (که تنها جنبه‌ی استفاده‌ی شخصی را دارند) نخواهد بود اما با اینحال می‌توان آن را تنها وب‌سایت اشتراک‌گذاری فایل دانست که فایل‌ها را بدون توجه به حجم و تعداد دانلود، به صورت نامحدود نگهداری خواهد کرد. امکان Add کردن فایل‌های دیگر کاربران در اکانت خود نیز باعث می‌شود تا بتوان آرشیوی کامل از فایل‌های مورد علاقه‌ی خود جمع آوری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات