نسل بعدی گوگل گلس با بهبود مشخصات سخت‌ افزاری و کاربردی در راه است

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل پس از عرضه‌ی گوگل‌گلس برای توسعه‌دهندگان، عرضه‌ی این محصول را با وعده‌ی ارائه‌ی نسل بعدی آن، متوقف کرد. حال اخباری منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی عرضه‌ی نسل بعدی گوگ‌گلس در آینده‌ی نزدیک دارد.
تبلیغات

ماسیمو ویان، مدیرعامل کمپانی Luxittica‌ در ایتالیا، ساعاتی پیش در میلان به این نکته اشاره کرده که نسل بعدی گوگل‌گلس در راه است. این کمپانی در حوزه‌ی تولید انواع عینک‌ها فعالیت می‌کند و کمپانی وی در مارس 2014 نیز همکاری‌هایی را در مورد گوگل گلس با غول جستجو به انجام رساند. البته ویان به تاریخ مشخصی در این خصوص اشاره نکرده است.

تونی فدل که ریاست کمپانی نست را زیر پرچم گوگل بر عهده دارد، نسل بعدی گوگل گلس را به یک ابزار کاربردی تبدیل خواهد کرد. گوگل در نظر دارد تا این گجت را به یک ابزار‌ کاربردی که استفاده از آن بسیار ساده‌تر از سایر گجت‌های موبایل است، روانه‌ی بازار کند. برای در نظر گرفتن پتانسیل بالای این محصول بهتر است نگاهی به تعداد گوشی‌های‌هوشمند مورد استفاده در سراسر جهان داشته باشیم.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ویان، نسل بعدی گوگل گلس آماده است و تیم توسعه‌دهنده‌ی این محصول در حال کار روی ایده‌های خود برای طراحی نسل سوم گوگل گلس است. آیوی راس، مدیر بخش گوگل گلس در این خصوص گفته که نسل بعدی این گجت با قیمت کمتری در مقایسه با نسل اول روانه‌ی بازار خواهد شد. ضمنا باید به بهبود کیفیت گوگل گلس از نظر صدا، تصویر و باتری این محصول نیز اشاره کرد.

یکی از مشکلاتی که گوگل گلس را تهدید می‌کند، ممنوعیت استفاده از این گجت در مکان‌های عمومی نظیر رستوران‌ها است. بسیاری این عینک هوشمند را مختل حریم خصوصی افراد می‌دانند و از این‌رو در کنار تولید یک گجت کاربردی، باید این مساله را نیز یکی از چالش‌های گوگل در مسیر تولید گوگل گلس خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات