همگام با پیشروان: چگونه رویاهایتان را نابود کنید؟

شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
انسان به امید زنده است. این جمله‌ای است که بارها شنیده‌ایم و البته بسیاری با آن مخالف یا موافق هستند، حتی هم اکنون که آن را خوانده‌اید در حال سنجش و قضاوت در مورد درستی آن هستید. بسیاری امید و آرزوهای بشری را یک ویژگی حاصل از طی سالیان دراز تکامل و عاملی برای بقا و موفقیت بشر در سیر نزاع پایان ناپذیر طبیعت دانسته‌اند، اما چه می‌‌‌‌توان کرد تا این آرزوها به حقیقت بپیوندند؟
تبلیغات

به جرات می‌‌‌‌توان گفت همه‌‌‌‌ی شما خوانندگان عزیز تاکنون با سرخوردگی ناشی از نرسیدن به خواسته‌‌‌‌های خود روبرو شده اید، در واقع این یکی از ویژگی‌‌‌‌های انسانی است که همواره ما را یاری خواهد کرد و آینده‌‌‌‌ی ما را شکل خواهد داد. به راستی چرا بسیاری از خواسته‌‌‌‌های ما حتی تا آخر عمر نیز رنگ واقعیت به خود نمی‌‌‌‌بیند؟ چرا تعداد افرادی که توانسته‌اند راه موفقیت را بپیمایند انگشت شمارند؟

حتما تاکنون داستان‌‌‌‌های زیادی در خصوص موفقیت‌‌‌‌های یک شبه و ناگهانی افراد شنیده‌اید اما آیا هیچ یک از شما حین شنیدن این داستان‌‌‌‌ها به واقعیت پشت پرده آنها اندیشیده‌اید؟ احتمالا تا کنون بارهای در خصوص ثروت باورنکردنی بیل گیتس یا موفقیت‌‌‌‌های باورنکردنی استیو جابز در دوران جوانی نیز مطالب زیادی خوانده‌اید و شاید هم آرزوی بودن در جایگاه آن‌‌‌‌ها را در سر پرورانده‌اید، اما آیا مهارت‌‌‌‌ها و تجربه‌‌‌‌هایی را که آن‌‌‌‌ها در طول زندگی با مرارت‌‌‌‌های فراوان آموخته‌اند همزمان به خود یادآور شده‌اید؟ خیلی دور نروید، کدام یک از ما حاضر به گذراندن ساعتی بیشتر در مدرسه برای آموختن بیشتر بودیم، یا رنج چند ساعت تمرین و خواندن بیشتر را بر لذت یک بازی دلچسب ترجیح می‌دهیم؟ (موفقیت اتفاقی نیست!)

حقیقت این است که هیچ فرد یا جامعه‌‌‌‌ای بدون تلاش بی وقفه و خستگی ناپذیر – کاری که ممکن است به نظر بسیاری از افراد جامعه‌‌‌‌ی کنونی ما جنون آمیز به نظر آید- به هیچ موفقیتی نخواهد رسید. 

در حقیقت عامل بسیاری از مشکلات و نابه سامانی‌ها، حرص و آز بی پایان عده‌ای برای پیمودن راه صد ساله در یک روز یا موفقیت به قیمت نابودی سایر افراد جامعه است. حرص و آزی که به خودی خود ایرادی ندارد و می‌تواند به عنوان موتوری برای انگیزش افراد عمل کند اما با به خطا رفتن موجب پیدایش فسادهای فراوانی می‌شود (به عنوان مثالی ساده امتحانات دوره‌ی تحصیل خود را به خاطر بیاورید!).

این بار با خانم Bel Pesce، فارغ التحصیل MIT و کارآفرین برزیلی همراه می‌‌‌‌شویم تا از راز‌‌‌‌های رسیدن به آرزوهای خودیا نابود کردن آنها آگاه شویم. در ویدیو با پنج باور غلط در خصوص موفقیت مواجه شوید و سعی کنید آن‌‌‌‌ها را از زندگی خود حذف کنید.

بارگیری

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات