نگاهی به گران‌ترین محصولات تاریخ اپل

جمعه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
بسیاری از افراد مشهور در سراسر دنیا اقدام به خرید نسخه ادیشن ساعت هوشمند اپل کرده‌اند. این نسخه از اپل‌واچ قیمتی بین ۱۰٫۰۰۰ تا ۱۷٫۰۰۰ دلار دارد که آن را به گران‌ترین محصول قابل حمل اپل در طول تاریخ این کمپانی تبدیل می‌کند. در ادامه نگاهی می‌اندازیم به گران‌ترین محصولاتی که تاکنون اپل ساخته و به بازار عرضه کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بسیاری به قیمت زیاد نسخه ادیشن اپل واچ اعتراض کرده‌اند، اما اپل تجربه زیادی در فروش محصولات رده بالای الکترونیکی خود با برچسب قیمت‌های گران دارد. در ادامه گران‌ترین محصولات به فروش رفته اپل را خواهیم دید.

نسخه ادیشن اپل واچ

apple-3

این روزها که عرضه اپل واچ شروع شده در بسیاری از وب‌سایت‌ها اخبار اپل واچ به وفور پیدا می‌شود. اپل واچ محصولی در دسته‌بندی جدید از اپل است که این کمپانی امید‌های زیاد به موفقیت آن دارد. ارزان‌ترین نسخه‌های این ساعت؛ اپل واچِ اسپورت ۳۸ میلی‌متری با قیمت ۳۵۰ دلار و اپل واچ اسپورت  ۴۲ میلی‌متری با قیمت ۴۰۰ دلار  هستند.

اما اگر از جمله افراد مشهور، عاشقان دنیای تکنولوژی، یا فقط خیلی پولدار هستید، می‌توانید خرید نسخه ادیشن و گران قیمت اپل واچ را در نظر داشته باشید. قیمت اپل واچ ادیشن ۳۸ میلی‌متری با طلای ۱۸ عیار و بند اسپورت از ۱۰٫۰۰۰ دلار شروع شده و تا ۱۷٫۰۰۰ دلار برای اپل واچ ادیشن ۳۸ میلی‌متری با طلای ۱۸ عیار و بند مدرن قرمز رنگ (تصویر بالا) افزایش پیدا می‌کند.

مکینتاش

apple-1

اپل در سالگرد ۲۰ سالگی خود در سال ۱۹۹۶ ، محصولی با نام 20th Anniversary Macintosh را معرفی کرد که در واقع نسخه‌ای خاص از کامپیوتر‌های دسکتاپ آل-این-وان است. این محصول که رسما در سال ۱۹۹۷ به بازار آمد با قیمت ۷۹۹۹ دلار به فروش می‌رفت که برابر با ۱۱٫۰۰۰ دلار امروزی است.

این ساخته اپل عمر زیادی نداشت و عملکرد قابل قبولی در مقایسه با این قیمت گذاری بالا ارائه نمی‌کرد. در آن زمان شما می‌توانستید با قیمتی خیلی کمتر از این مقدار یک کامپیوتر قدرتمند خریداری کنید. این دستگاه هر چند به علت طراحی جالب و بدون کیس خود در برخی فیلم‌ها و سریال‌های آن زمان به نمایش درآمد.

مک پرو

apple-2

اما بگذارید از گذشته به آینده بیاییم و درباره مک پرو کنونی اپل صحبت کنیم. در کنار قیمت بالایی که مک پرو دارد، این دستگاه عملکرد فوق‌العاده‌ای را در اختیار شما می‌گذارد. شروع قیمت مک پرو از ۳۰۰۰ دلار با پردازنده چهار هسته‌ای، ۱۲ گیگابایت حافظه رم، ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی و دو کارت گرافیک مجزا است. 

اما اگر دست به جیب باشید و بخواهید یک سیستم تمام عیار جور کنید، نسخه‌ای از مک پرو با پردازنده ۱۲ هسته‌ای، حافظه رم ۶۴ گیگابایت، حافظه ذخیره سازی ۱ ترابایت و دو کارت گرافیک مجزا با قیمتی برابر با ۹٫۶۰۰ دلار قابل سفارش است. اگر بخواهید لوازم جانبی همچون نمایشگر، کابل و پرینتر‌ که اپل پیشنهاد می‌کند را در کنار این مک پرو خریداری کنید، در نهایت ۲۲٫۰۰۰ دلار خرج خواهید کرد. 

این قیمت اضافه شده به علت لوازم جانبی شامل دو نمایشگر، چندین کابل که خیلی بعید است از همه آن‌ها استفاده کنید و بیمه مخصوص اپل با نام AppleCare است.

اپل لیسا

apple-5

مک پرو با آن مشخصات فوق‌العاده و تمام لوازم جانبی در نهایت ۲۲٫۰۰۰ دلار برای شما خرج خواهد داشت اما هنوز گران‌ترین کامپیوتری نیست که اپل در طول حیات خود به فروش رسانده است. کامپیوتر دسکتاپ  ساخت اپل با نام لیسا در سال ۱۹۸۳ با قیمتی نزدیک به ۱۰٫۰۰۰ دلار به فروش رفت که با ارزش دلار امروزی برابر با ۲۴٫۰۰۰ دلار است. 

لیسا اولین کامپیوتری بود که همراه با ماوس، سیستم عامل گرافیکی و چیز‌هایی که امروز نیز در کامپیوتر دسکتاپ خود از آن استفاده می‌کنیم برای عموم در دسترس قرار گرفت. 

LaserWriter اپل

apple-4

لیزررایتر اپل یک پرنتر بر پایه شبکه بوده که در سال ۱۹۸۵ برای اتصال حداکثر ۴۰ سیستم مک مختلف که شبکه AppleTalk اپل را نصب داشته‌اند مورد استفاده بوده است. این پرینتر باعث شد تا اپل بر بازار نشر تسلط پیدا کند و به مردم اجازه کپی فیزیکی برگه‌هایی داده بود که با گرافیک و پوسته گرافیکی طراحی شده برای مک قابل پرینت بودند.

این دستگاه قیمت ارزانی نداشت و در سال ۱۹۸۵ قیمت پایه آن از ۷۰۰۰ دلار شروع می‌شد که با ارزش کنونی دلار برابر با ۱۵٫۴۰۰ دلار است. در حال حاضر به نظر نمی‌رسد اپل دیگر کامپیوتری تولید کند که قیمتی بالاتر از ۲۴٫۰۰۰ دلار داشته باشد. اما اگر شایعات پیرامون ماشین هوشمند اپل حقیقت داشته باشند، ممکن است این رکورد قیمت باز هم دستخوش تغییر شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات