هوآوی متهم به نقض دو پتنت دوربین ZTE در گوشی‌ های Honor X2 و P8 شد

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار و اسنادی که به تازگی فاش شده، گویا کمپانی هوآوی در گوشی‌های آنر ایکس 2 و پرچمدار جدیدش، پی 8 دو پتنت دوربین ثبت شده توسط شرکت زد‌تی‌ای را نقض کرده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

خبری که توسط زد‌تی‌ای در وب‌سایت Weibo منتشر شده کمپانی هوآوی را به نقض دو پتنت تکنولوژی دوربین که در اختیار بخش Nubia زد‌تی‌ای قرار داشته متهم می‌کند.

این دو پتنت که زد‌تی‌ای با ثبت آنها به نوعی جلوی سرقت تکنولوژی‌های دوربین خود را گرفته است، Slow Shutter and Capture و Imaging and Mobile Terminal Tech نام دارند. نماینده قانونی و حقوقی زد‌تی‌ای نامه‌ای مستقیم برای کمپانی هوآوی ارسال و از آنها درخواست کرده تا تولید و فروش دستگاه‌هایی که استفاده از این دو پتنت را نقض کرده‌، متوقف کنند. مدیران زد‌تی‌ای معتقدند که گوشی آنر ایکس 2 هر دو پتنت را نقض کرده و گوشی پی 8 کاملا از پتنت‌های دوربین زد‌تی‌ای بهره گرفته است.

اما ساعاتی پیش مسئولان هوآوی نیز نسبت به این ادعا واکنش نشان داده و اعلا کرده‌اند تکنولوژی Slow shutter and Capture که زد‌تی‌ای ادعای مالکیت آن را دارد، یکی از تکنیک‌های استاندارد مورد استفاده در عکاسی است و تولیدکنندگان مختلف با روش‌های تکنولوژیک و علمی متنوع از این فناوری بهره می‌برند. همچنین هوآوی مدعی شده که فناوری به کار رفته در دوربین گوشی‌های آنر ایکس 2 و پی 8 داخل همین کمپانی توسعه یافته است و پتنت‌های آنها نیز ثبت و تایید شده‌اند.

امیدواریم مناقشه پیش آمده بین دو رقیب چینی پیش از رسیدن به دادگاه حل و فصل شود.

ZTE-sues-Huawei-for-camera-
zte-vs-huawei
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات