سونی سری اسپیکرهای جدید خود را با پشتیبانی از گوگل کست معرفی کرد

پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مطالعه 3 دقیقه
گوگل کست سرویسی است که به وسیله آن می‌توان فایل‌های صوتی و موسیقی خود را از طریق اسپیکرهایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند استریم کرد. حال شرکت سونی چهار اسپیکر جدید خود را با پشتیبانی از این سرویس و به همراه قابلیت‌های دیگر معرفی کرد.
تبلیغات

کروم کست سرویسی است که می‌توان از طریق آن ویدئوها را با تلویزیون استریم کرد، اکنون به لطف تکنولوژی گوگل کست می‌توان موسیقی را توسط دستگاه اندرویدی بر روی اسپیکرهایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند استریم کرد. این فناوری به تلفن‌های اندرویدی محدود نمی‌شود و امکان انتقال موسیقی به اسپیکرهای سازگار با کروم‌کست از طریق آیفون و آیپد نیز وجود دارد. در زمانی که گوگل این سرویس را معرفی کرد با تعدادی شرکت برای ساخت محصولاتی از جمله اسپیکرها وارد مذاکره شد و حالا سونی به طور رسمی اسپیکرهای با پشتیبانی از این قابلیت را ارائه کرده است. اسپیکرهای جدید سونی از فناوری گوگل‌کست پشتیبانی می‌کند و به سادگی می‌توان موزیک مورد نظر را به روی آن استریم کرد. کروم‌کست از اپلیکیشن‌های مختلف پخش موزیک پشتیبانی می‌کند و محدود به پلیر پیش‌‌فرض اندروید نمی‌شود. مهم‌ترین برتری اسپیکرهای سازگار با گوگل‌کست نسبت به اسپیکرهای بلوتوث در این است که وقتی انتقال موزیک به اسپیکر آغاز شد، می‌توان به امور دیگر پرداخت و تلفن بطور کامل در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

اولین محصول سونی یک SoundBar جدید ۷.۱ کاناله با مدل HT-ST9 است که ساب ووفر بی سیم دارد متشکل از ۹ اسپیکر مجزا و ۷ آمپلی فایر است و از صدای Hi-Res پشتیبانی می‌کند؛ این اسپیکر قابلیت پخش موزیک از Google Cast را داشته و به واسطه اپلیکیشن اختصاصی Sony SongPal Link می‌تواند به دیگر اسپیکرهای درون خانه نیز متصل بشود. مدل کوچکتر SoundBar جدید سونی HT-NT3 است که علاوه بر پشتیبانی از پخش 4K از طریق HDCP 2.2 امکان دسترسی به Google Cast را هم فراهم می‌سازد. مدل  HT-CT780 با صدای ۳۳۰ وات و ۲.۱ کاناله است که به راحتی می‌توان آن را به دیوار متصل کرده یا به صورت پایه‌ای روی میز قرار داد، همچنین این مدل دارای سه ورودی HDMI است. در نهایت مدل HT-CT380 دارای صدای ۳۰۰ وات توان با ۲.۱ کاناله است که از لحاظ ظاهری فلت بوده و قادر به اتصال به دستگاه‌های اچ‌دی از طریق بلوتوث و NFC است.

هر چهار مدل دارای ساب‌ووفر بی‌سیم هستند. مدل‌های HT-ST9 و  HT-NT3 به تکنولوژی LDAC سونی مجهز شده‌اند. تکنولوژی LDAC سونی این امکان را می‌دهد تا این دستگاه بتواند موزیک را از طریق بلوتوث با ۳ برابر پهنای باند و کیفیت بیشتر به نسبت انتقال صدا از بلوتوث‌های استاندارد پخش کند. همچنین قابلیت HDCP 2.2 این امکان را می‌دهد تا از اتصال HDMI نیز برخوردار شوید. از دیگر امکانات این دو اسپیکر، قابلیت کروم کست است که به راحتی می‌توان موسیقی را از کوشی هوشمند یا تبلت اندرویدی و کروم بوک بر روی آن‌ها استریم کرد. همچنین اپلیکیشن SongPal عملکرد استریم موسیقی بر روی اسپیکرها را سهولت می‌بخشد.

 مدل HT-ST9 در ماه جولای امسال با قیمت ۱٫۴۹۹٫۹۹ دلار عرضه خواهد شد. در حالی که مدل HT-NT3 با قیمت ۶۹۹٫۹۹ دلار در ماه جولای ارائه می‌شود. دو مدل HT-CT780 و HT-CT380 در ماه مِی به ترتیب با قیمت ۴۹۹٫۹۹ دلار و ۳۹۹٫۹۹ دلار در دسترس خواهند بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات