هواوی حضور خود را در بازار گوشی‌های میان و پایین رده جهانی افزایش می‌دهد

چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۳
مطالعه 3 دقیقه
هواوی قصد دارد فروش گوشی‌های هوشمند میان رده و پایین رده خود را در سراسر جهان افزایش دهد. در طول سال‌های اخیر این کمپانی چینی در فروش گوشی‌های بالا رده خود موفق عمل کرده و حالا در فکر افزایش فروش گوشی‌های میان رده است.
تبلیغات

هواوی تصمیم گرفته تا پایان سال ۲۰۱۷ فروشگاه عرضه محصولات خود را به ۷۰٫۰۰۰ عدد برساند. هم‌اکنون هواوی ۴۰٫۰۰۰ محل برای عرضه محصولات خود به صورت جهانی در اختیار دارد.

گلوری ژانگ - مدیر ارشد بازایابی محصولات مصرفی هواوی گفته که بیش از نیمی از فروشگاه‌های این شرکت در چین، کشور وطنی هواوی، قرار دارند. وی گفته افزایش محل فروش محصولات هواوی از پایان همین امسال، زمانی که هواوی دستگاه‌های بالا رده بیشتری به بازار‌های بین المللی می‌آورد، شروع خواهد شد.

ascend-design

با اینکه هواوی به شناخته‌شدگی اپل یا سامسونگ نیست اما این برند چینی در سال‌های اخیر همواره در حال بهبود وجهه برند خود در بازار گوشی‌های هوشمند بوده و همچنین سهم خود را از این بازار افزایش داده است. سال پیش، کمپانی یاد شده توانست ۷۵ میلیون گوشی هوشمند به فروش برساند. این مقدار جهشی بزرگ نسبت به سال قبل و فروش ۵۲ میلیونی گوشی هوشمند توسط هواوی بوده است. بر طبق تحقیقاتی که IDC انجام داده، این مقدار فروش سال قبل، هواوی را به سومین تامین کننده گوشی هوشمند در جهان تبدیل کرده است.

هواوی تاکنون به دنبال پیدا کردن خریدارانی برای فروش گوشی‌های گران قیمت‌تر خود بوده و حال کمپانی چینی با بدست آوردن خریداران زیاد قصد دارد گوشی‌های پایین رده و میان رده خود را نیز بیشتر به بازار جهانی بیاورد. ژانگ در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرده که امسال سهم گوشی‌های میان و بالا رده ۳۴ درصد از کل فروش گوشی‌های هوشمند بوده، در حالی که سال قبل این رقم تنها ۵ درصد برای شرکت هواوی به ثبت رسیده است.

huawei-ascend-g7

مدیرعامل هواوی در نشست سالیانه اجلاس تحلیلگران گفته که طرح هواوی از فروش بیشتر گوشی‌های میان و پایین رده، بیشتر بدست آوردن سود مناسب از بازار گوشی‌های هوشمند است تا فقط فروش مقدار زیادی از این دستگاه‌ها. 

رقیب‌های سرسخت هواوی در بازار چین همچون لنوو، شیائومی و زد‌تی‌ای نیز قصد دارند بازار جهانی خود را در سال‌های پیش‌ رو به شدت افزایش دهند و هم‌اکنون نیز در حال ساخت دستگاه‌های مجهز به آخرین تکنولوژی روز هستند. با این‌حال هواوی از این هیاهوی دیگر کمپانی‌های بازار شلوغ چین دلسرد نشده و به پیشینه فروش موفق خود در بازار وطنی امید دارد. اخیرا نیز هواوی از پرچم‌دار خود با عنوان P8 رونمایی کرد که بدنه‌ی آن کاملا از فلز ساخته شده است. ژانگ در تکمیل حرف‌های خود گفته: «ما عمیقا حس می‌کنیم ساخت یک گوشی آسان است، اما ساخت یک گوشی خوب، سخت.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات