جمع‌ بندی اطلاعات و شایعات در مورد جی 4 ال جی

چهارشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
مطالعه 11 دقیقه
تنها چند روز دیگر تا معرفی رسمی نسل جدید پرچمدار ال‌جی باقی مانده است، اما به لطف انتشار اطلاعات رسمی و غیررسمی از سوی ال‌جی و وب‌سایت‌های خبری، می‌توانیم تا حدی آنچه را که ال‌جی در جریان مراسم هشتم اردیبهشت معرفی می‌کند، پیش‌بینی کنیم. با زومیت همراه باشید تا نگاهی به تمام اطلاعات و شایعات منتشر شده در مورد جی 4 ال‌جی داشته باشیم.
تبلیغات

انتشار شایعات و اطلاعات در خصوص نسل جدید پرچمدار ال‌جی از زمستان سال گذشته آغاز شد و به لطف انتشار انواع ویدئوها، تصاویر و اطلاعاتی که بصورت رسمی توسط خود ال‌جی منتشر شده یا توسط فاش‌کنندگان در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته، می‌توان تقریبا آنچه را که ال‌جی در هشتم اردیبهشت معرفی خواهد کرد، حدس زد.

در ادامه به بررسی تمامی اطلاعاتی خواهیم پرداخت که بصورت رسمی یا غیررسمی منتشر شده‌اند.

شاسی و بدنه

LGCB 1

یکی از مواردی که می‌توان با قطعیت در مورد آن سخن گفت، جنس بدنه‌ی نسل جدید پرچمدار ال‌جی است. کمپانی کره‌ای در قاب پشتی گوشی‌هوشمند خود از چرم بهره گرفته است. البته انتشار مجموعه‌ی تصاویری از این گوشی‌هوشمند، مشخص کرد که جی 4 نه فقط با پوشش چرم و در رنگ قهوه‌ای، بلکه در ۶ رنگ با پوشش چرم و در چند رنگ با بدنه پلاستیکی روانه‌ی بازار خواهد شد.

LGCB 2

براساس آنچه که در تصاویر می‌توان دید، جی4 در رنگ‌های خاکستری متالیک، سفید سرامیک، طلایی و... و نسخه‌هایی از آن با پوشش قاب پشتی از جنس چرم در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. ضمنا نمونه‌ی پلاستیکی این گوشی‌هوشمند در قاب پشتی دارای الگوی طرح‌دار است که آن را از نسل‌های پیشین متمایز می‌کند.

همچنین باید به قابلیت باز کردن قاب پشتی اشاره کرد. باز کردن قاب پشتی به‌معنای امکان اضافه کردن حافظه‌ی میکرو SD و همچنین امکان تعویض باتری است. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که خریداران جی 4 می‌توانند از آن بهره ببرند، رنگ‌های متنوع برای قاب پشتی است که می‌توانند به دلخواه خود از رنگ‌های متنوع و حتی پوشش چرم یا پلاستکی  یکی را برای بخش پشتی بدنه تلفن خود انتخاب کنند.

در نمای جلوی گوشی تغییر زیادی مشاهده نمی‌شود، چراکه ال‌جی ترجیح می‌دهد تا پنل جلوی گوشی‌هوشمند خود را تا حد امکان ساده نگه دارد. همچون نسل پیشین این گوشی‌هوشمند در پنل جلویی تنها می‌توان صفحه‌ی نمایش این گوشی را با حاشیه‌های باریک دید. البته با دقت در حاشیه‌ی صفحه‌ی نمایش می‌توان مشاهده کرد که ال‌جی الگوی ساده برای حاشیه‌ی پنل جلویی را کنار گذاشته و از یک الگوی طرح‌دار استفاده کرده است.

LGCB 3

براساس اطلاعات فاش شده، جی4 از نظر ابعاد در مقایسه با جی3 بلندتر و عریض‌تر است. طول و عرض جی 4 به ترتیب 148.1 در 75.3 میلی‌متر است که در مقایسه با جی3 با ابعاد 146.3 در 74.6 میلی‌متر کمی بزرگ‌تر شده است. البته باید به این نکته اشاره کرد که ضخامت 8.9 میلی‌متری این گوشی‌هوشمند به قوت خود باقی است. با نگاهی به تصاویر جی4 که این گوشی را از نمای جانبی نشان می‌دهد، می‌توان خمیدگی خفیفی را نیز در صفحه‌ی نمایش دید. براساس اطلاعات منتشر شده میزان خمیدگی صفحه‌ی نمایش این گوشی‌هوشمند بسیار کم است، بطوریکه اگر این گوشی را حول دایره‌ای به شعاع سه متر از سمت صفحه‌ی نمایش قرار دهیم، گوشی مماس بر محیط قرار خواهد گرفت. برای مقایسه بهتر است بدانید که خمیدگی صفحه‌ی نمایش جی‌فلکس 2، دایره‌ای به شعاع ۷۰ سانتی‌متر است.  البته در قسمت پشتی به عینه انحنای گوشی قابل رویت است. روشن است که جی4 نظیر جی‌فلکس دارای قابلیت خم شدن نخواهد بود.

صفحه‌ی نمایش

LGD 1

ال‌جی پیش از آنکه گوشی‌هوشمند خود را معرفی کند، صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در جی4 را بصورت رسمی رونمایی کرده است. کمپانی کره‌ای در نسل جدید پرچمدار خود از یک صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی QHD بهره خواهد برد. ال‌جی در مراسم رونمایی از صفحه‌ی نمایش خود اطلاعات زیادی را درخصوص این محصول ارائه کرد. یکی از جالب‌ترین نکاتی که ال‌جی در صفحه‌ی نمایش خود مورد استفاده قرار داده، استفاده از فناوری Quantum IPS Display‌ یا نقاط کوانتومی در صفحه‌ی نمایش است.

صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی جی4 که از نوع Quantum IPS است، از نظر دقت نمایش رنگ‌ها بسیار خوب عمل می‌کند و رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت نمایش می‌دهد، همچنین این نوع صفحه‌ی نمایش از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند و به دلیل روشنایی بیشتر می‌توان آن را درمحیط پرنور به‌راحتی مورد استفاده قرار داد.

LGD 2

 اما شاید این سوال برایتان مطرح شود که نمایشگرهای Quantum IPS از چه ساز و کاری بهره می‌برند؟ در نمایشگر‌های Quantum IPS‌ به‌جای ترکیب تراشه‌ی ال‌ای‌دی آبی با زرد فسفری از ترکیب آن با رنگ‌های سبز و قرمز فسفری استفاده می‌شود که این موضوع پوشش طیف رنگ وسیع‌تری از رنگ‌ها را به ارمغان می‌آورد، بطوریکه نمایشگر ال‌جی قادر است از نظر پوشش رنگ‌ها 20 درصد بهتر عمل کند.

از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این نمایشگر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشش طیف وسیع‌تری از طیف رنگ (120 درصد از طیف رنگ S-RGB)
  • 50 درصد کنتراست تصویر بیشتر در مقایسه با پنل‌های QHD LCD موجود در بازار
  • افزایش 30 درصدی روشنایی تصویر بدون افزایش مصرف انرژی
  • استفاده از فناوری In-Cell Touch در ساخت نمایشگر. با استفاده از این فناوری دیگر نیازی به قراردادن پنل لمسی روی صفحه‌ی نمایش نیست و این پنل با نمایشگر ترکیب می‌شود که نتیجه‌ی آن بهبود تجربه لمسی است.
  • کاهش میزان نشت نور. ال‌جی از فناوری Photo-Alignment استفاده می‌کند که براساس آن برای تعیین فرم کریستال مایع در پنل نمایشی از اشعه‌ی ماورا بنفش استفاده می‌شود که ارمغان آن بالا رفتن کنتراست تصویر در اثر کاهش نشت نور است.

نتیجه‌ی تمام فناوری‌های مورد استفاده در صفحه‌ی نمایش جی4، روشنایی بیشتر در کنار نمایش تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر و بهتر در مقایسه با جی3 است. ضمنا با وجود بهینه‌سازی‌های صورت گرفته، میزان مصرف انرژی در این پنل در مقایسه با پنل‌های LCD با رزولوشن QHD افزایش نیافته است.

باتری و شارژ شدن

LGB 1

اطلاعات چندان زیادی در خصوص باتری این گوشی‌هوشمند در دست نیست. تنها می‌توان با اتکا به برخی اطلاعات فاش شده، ظرفیت باتری آن را 3٫000 میلی‌آمپر ساعت عنوان کرد که می‌توان آن را به صورت بی‌سیم با شارژر Qi شارژ کرد.

هرچند باتری مورد استفاده در جی4 از نظر ظرفیت با نسل پیشین برابری می‌کند، اما انتظار می‌رود به واسطه‌ی بهبود مصرف انرژی در ماژول‌های مورد استفاده، شاهد افزایش عمرباتری این گوشی‌هوشمند باشیم.

LGB 2

تصویر منتشر شده از جی4 به‌همراه باتری و قاب جدا شده، به روشنی باتری با ظرفیت 3٫000 میلی‌آمپر ساعت را نشان می‌دهد. همچنین در قسمت پایین نیز می‌توان ماژول مورد استفاده برای شارژ بی‌سیم را به عینه دید.

هرچند اطلاعاتی در خصوص پشتیبانی از شارژ سریع در جی4 منتشر نشده، اما با توجه به پشتیبانی از این قابلیت در جی فلکس 2، انتظار می‌رود در جی4 نیز شاهد وجود چنین ویژگی باشیم.

دوربین

LGC 1

براساس اطلاعات ارائه شده توسط ال‌جی، دوربین مورد استفاده در جی4 یکی از بهترین نمونه‌هایی است که می‌توان در گوشی‌های‌هوشمند مشاهده کرد. ال‌جی بصورت رسمی شماری از قابلیت‌های دوربین جی4 را اعلام کرده است. براساس اطلاعاتی که توسط این کمپانی ارائه شده، سنسور مورد استفاده در جی4 دارای رزولوشن 16 مگاپیکسل است که دارای دیافراگم f/1.8 است. این بدین معنا است که تصاویر ثبت شده توسط این گوشی‌هوشمند رزولوشن بالاتری داشته و همچنین به خاطر دیافراگم f/1.8 حدودا ۸۰ درصد نور بیشتر به سنسور خواهد رسید. ‌ال‌جی با تاکید بر میزان نور بیشتری که توسط سنسور جذب می‌شود، به این نکته اشاره کرده که جی4 می‌تواند در مکان‌هایی با نور کم، تصاویر با کیفیتی را ثبت کند. همچنین در صورت ثبت تصاویر از سوژه‌های در حال حرکت، تصویر کمتر تار می‌شود.

اما این همه‌ی ماجرا در مورد دوربین مورد استفاده در جی4 نیست. ال‌جی با توجه به محبوبیت تصاویر سلفی در میان کاربران، از یک سنسور 8 مگاپیکسلی در جلو گوشی بهره گرفته که در میان گوشی‌های‌‌هوشمند تولید شده توسط ال‌جی، بیشترین رزولوشن را در دوربین جلویی دارد. همچنین وجود فیلتر مادون قرمز از وروداشعه فروسرخ به دوربین جلوگیری کرده و در نتیجه تصاویر ثبت شده با دوربین جلویی بسیار طبیعی‌تر بوده و رنگ‌ها نیز نزدیک به واقعیت خواهند بود.

LGC 2

ال‌جی همچنین پشتیبانی از تصاویر با فرمت RAW و امکان تنظیم دستی دوربین را از یاد نبرده است. براساس اطلاعات منتشر شده، سرعت فوکوس خودکار در جی4 بسیار بالا است که این موضوع در اثر استفاده از فناوری لیزری فوکوس خودکار در کنار تغییرات در ساختار اپلیکیشن دوربین رخ داده است.

امکان تنظیمات دستی دوربین جی4 قابلیت‌های جالب توجهی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هیستوگرام روی تصویر و امکان تنظیم سفیدی تصویر
  • تصویربرداری در حالت RAW + JPG
  • اسلایدر فوکوس دستی
  • کنترل دستی ایزو، سرعت شاتر  و میزان دریافت نور
  • کلید قفل کردن نوردهی خودکار

نوردهی آهسته و پیوسته‌ی فلاش برای ثبت تصاویری که در آن سنسور زمان طولانی‌تری در معرض نور قرار می‌گیرد. این قابلیت برای ثبت جزئیات تصویر در مکان‌های کم نور و مخصوصا در هنگام شب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ال‌جی برای افرادی که عکاسی را به سادگی فشردن کلید شاتر دوست دارند، حالت عکاسی خودکار را همچون جی3 بسیار ساده در اختیار کاربران قرار داده است.

مشخصات فنی و سخت‌افزار داخلی

LGI 1

هرچند در مورد کلیات سخت‌افزار مورد استفاده در جی4 اطلاعات زیادی وجود دارد، اما تراشه‌ی مورد استفاده در این گوشی‌هوشمند همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. شماری از گمانه‌زنی‌ها ادعا کرده‌اند ال‌جی از اسنپدراگون 810 در این گوشی‌‌هوشمند استفاده کرده و بخشی از وب‌سایت‌ها نیز از تراشه‌ی اسنپدراگون 808 نام برده‌اند. با توجه به انتشار اخباری در مورد تولید گرما توسط اسنپدراگون 810 و نیاز به مدیریت حرارت تولید شده، احتمال دارد شاهد استفاده از اسنپدراگون 808 در جی4 باشیم، چراکه قاب پشتی چرمی همچون فلز نمی‌تواند در انتقال گرما موثر عمل کند.

شاید رجوع به اطلاعات منتشر شده که برگرفته از نتایج بنچمارک گوشی‌هوشمندی از ال‌جی با عنوان LG-F500 است، بتواند بیشتر کمک کند. این گوشی‌هوشمند از وجود تراشه‌ی 6 هسته‌ای اسنپدراگون 808، سه گیگابیت حافظه‌ی رم و 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی بهره می‌برد. اسنپدراگون 808 در مقایسه با اسنپدراگون 810 قدرت کمتری دارد. این تراشه‌ی 6 هسته‌ای، دو هسته‌ی پرقدرت Cortex-A57 در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A53 دارد. این تراشه در کنار تولید حرارت کمتر، از نظر مصرف باتری نیز بهینه‌تر عمل می‌کند.

LGI 2

نرم‌افزار

LGS 1

ال‌جی، G4 را با رابط کاربری LG UX 4.0 همراه خواهد کرد. رابط کاربری جی4 از جمله‌ی مواردی است که ال‌جی پیش از معرفی گوشی‌هوشمند از آن رونمایی کرده است. با توجه به ویدئوی رسمی منتشر شده از این رابط کاربری می‌توان تغییرات ظاهری در Smart Bulletin را در کنار افزایش تعداد کارت‌های این بخش، مشاهده کرد. همچنین باید به تغییرات در اپلیکیشن ریموت تلویزیون، اپلیکیشن سلامتی و ویجت پخش‌کننده‌ی موسیقی اشاره کرد.

Smart Notice که بخش هوشمند رابط کاربری ال‌جی است، با اضافه شدن کارت‌هایی بروز شده و پیشنهادات ارائه شده توسط این دستیار، شخصی‌تر از پیش شده است. اپلیکیشن گالری، تصاویر را براساس خاطرات دسته‌بندی می‌کند. اپلیکیشن تقویم نیز با قابلیت کشیدن و انداختن همراه خواهد شد.

با گردآوری اطلاعات فاش شده از وب‌سایت‌ها می‌توانیم ویژگی‌هایی را که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد، از جمله‌ی سایر تغییرات در رابط کاربری جی4 بنامیم:

 Smart Notice 2.0:

دریافت پیشنهادات شخصی برای تسهیل استفاده از گوشی‌هوشمند و همچنین ساده‌تر شدن رسیدگی به امور روزانه با استفاده از قابلیت‌های گوشی. با استفاده از این قابلیت می‌توان با امکانات و قابلیت‌های گوشی از طریق Smart FAQ آشنا شد.

Super Fast Gallery:

سازماندهی تصاویر براساس مکان و زمان ثبت شدن تصاویر. با استفاده از اپلیکیشن جدید گالری می‌توان تصاویر را بر اساس تاریخ جستجو کرد و از این‌رو گشت و گذار در میان تصاویر راحت‌تر شده است.

Smart Calendar:

در اپلیکیشن تقویم جدید می‌توان به‌راحتی با استفاده از قابلیت کشیدن و انداختن، یادآوری‌ها و وظایف جدید را به تقویم اضافه کرد.

در کنار تغییرات صورت گرفته، باید به بهینه‌سازی نرم‌افزار در جهت هماهنگی بیشتر با طراحی متریال اشاره کرد. این بهینه‌سازی‌ها شامل بهره‌گیری از رنگ‌های زنده و طراحی ساده‌تر است.

لوازم جانبی

LGA 1

اطلاعات منتشر شده نشان از این دارد که جی4 از وجود قاب QuickCircle بهره خواهد برد. همچنین باید به انواع شارژ‌رهای بی‌سیم در کنار این محصول اشاره کرد.

همانطور که در تصاویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، می‌توان نمایی از صفحه‌ی Home‌ رابط کاربری جی4 را دید که در نسخه‌ی جدید سازگاری بیشتری با متریال دیزاین گوگل دارد. ضمنا آیکون مربوط به نظیمات سیم‌کارت در نوار پایینی گواهی بر پشتیبانی از دو سیم‌کارت در این گوشی‌هوشمند یا حداقل نسخه‌ای است که تصویر آن منتشر شده.

در این مقاله به بررسی اغلب اطلاعات  و شنیده‌هایی پرداختیم که در مورد جی4 ال‌جی مطرح شده‌اند. حال باید دید ال‌جی در تاریخ هشتم اردیبهشت ماه چه خواهد کرد. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات