ممکن است توافق مایکروسافت با یاهو، نهم مهر ماه به پایان برسد

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اخیرا اعلام کرده  بود که همکاری‌های خود با یاهو را تجدید کرده و پس از مدت‌ها بحث و یک بار تمدید مذاکرات با یاهو بر سر یک توافقنامه‌ی جدید در استفاده از موتور جستجوی بینگ به توافق رسیده‌اند. حال پس از چندین بار مذاکره تاریخ اعتبار این قرارداد مشخص شد.
تبلیغات

 مایکروسافت با یاهو قرارداد جدیدی را برای ادامه‌ی همکاری‌ به امضا رسانده‌اند که پیش از این مدت زمان دقیق این قرارداد مشخص نبود، این احتمال وجود داشت، همانند دوره‌ی قبل، ۱۰ ساله باشد اما حال مشخص شده که این قرارداد تا یکم ماه اکتبر سال جاری یا نهم مهر ماه اعتبار دارد.

قرارداد جدید دارای تغییر بزرگی نسبت به قرارداد قبلی است. در این قرارداد مایکروسافت مدیریت کامل و منحصربه فردی را برای تبلیغات منتشر شده توسط پلتفرم بینگ خواهد داشت، در حالی که یاهو هم مدیریت تبلیغات را بر پلتفرم Gemini خود خواهد داشت. یاهو تبلیغات بینگ و نتایج جستجو‌ که اکثریت ترافیک این پلتفرم را دارد مدیریت خواهد کرد؛ این کمپانی فقط مسئولیت اکثریت و مهم‌ترین ترافیک را بر عهده خواهد داشت نه کل ترافیک.

هنوز هیچ نشانه‌ای از پشیمانی مایکروسافت و یاهو از این قرارداد وجود ندارد اما بر اساس شواهد موجود می‌توان متوجه شد که این کمپانی‌های بزرگ همانند قرارداد سال ۲۰۰۹ خود وابستگی‌ها و تعهدات بیشتری نسبت به هم ندارند؛ مایکروسافت از سال ۲۰۰۹ نیازهای فنی موتور جستجوی یاهو را از طریق بینگ تامین می‌کند، در عوض یاهو موافقت کرده بود که با تشکیل تیمی ویژه، تبلیغات بینگ مایکروسافت را از طریق موتور جستجوی خود بفروشد. حال مایکروسافت قراردادهای دیگری را برای موتور جستجوی خود در نظر داشته و یاهو هم تمایل به توسعه‌ی سیستم تبلیغاتی منحصر به فرد خود را دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات