شبکه 4G LTE ایرانسل در بوشهر و عسلویه راه‌اندازی شد

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
شبکه نسل چهارم تلفن همراه 4G/LTE صبح روز سه‌شنبه در شهرهای بوشهر و عسلویه به صورت رسمی راه‌اندازی شد.
تبلیغات

به گزارش روابط عمومی ایرانسل صبح امروز به همراه بوشهر و عسلویه، شهرها و مناطق خورموج، سیراف، تل‌اشکی، بردخون، نظرآقا، نخل‌تقی و برازجان، از استان بوشهر تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه قرار گرفته‌اند، که با بهره برداری از آخرین نسل فناوری اینترنت همراه جهان در شهر بوشهر، عسلویه و نخل‌تقی این سه شهر علاوه بر نسل سوم، تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفتند.

به گفته مدیرکل پروژه ایرانسل پس از اخذ پروانه رسمی ارتقای شبکه به نسل‌های سوم و چهارم تلفن همراه و ارائه موفقیت‌آمیز خدمات 3G باند پهن همراه در بیش از 200 شهر و دهستان و در تمامی استان‌های ایران توسط ایرانسل، شبکه 4G/LTE به‌عنوان آخرین نسل فناوری ارتباطی حال حاضر دنیا، برای نخستین بار در ایران و توسط ایرانسل در آخرین روز آبان ماه ۹۳ در مشهد مقدس راه‌اندازی شد و با توسعه شبکه، امروز در شهرهای بوشهر، عسلویه و نخل‌تقی از استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

محمدرضا منصوری در این مراسم گفت:

در حال حاضر، سرویس 3G ایرانسل دربیش از237 شهر و دهستان در تمامی 31 استان کشور راه اندازی شده و سرویس 4G ایرانسل نیز در بیش از 56 شهر ایران در دسترس است و با توسعه پرشتابی در حال توسعه است.

مدیرکل پروژه ایرانسل درباره وضعیت خدمات این اپراتور در استان بوشهر گفت:

در حال حاضر شهرها و مناطق بندربوشهر، عسلویه، خورموج، سیراف، تل‌اشکی، نظرآقا، نخل‌تقی، بردخون و برازجان تحت پوشش 3Gایرانسل قرار دارند و شهر بوشهر به عنوان مرکز استان بوشهر و عسلویه به عنوان قطب نفت و پتروشیمی ایران و همچنین شهر نخل‌تقی تحت پوشش شبکه نسل چهارم تلفن همراه ایرانسل نیز قرار گرفته اند.

منصوری درباره‌ی ضریب شاخص‌های ICT در استان بوشهر گفت:

استان بوشهر شانزدهمین استان ایران از نظر ضریب نفوذ کاربر اینترنت است و در جایگاه بیست وششمین استان ایران از نظر تعداد کاربر اینترنت قرار می گیرد.

وی همچنین تصریح کرد:

استان بوشهر چهارمین استان ایران از نظر تعداد کاربر اینترنت همراه است و ضریب نفوذ تلفن ثابت در این استان پایین تر از میانگین کشور است، این درحالی است که ضریب نفوذ تلفن همراه در استان بوشهر بالاتر از میانگین کشور است.

مدیرکل پروژه ایرانسل در ادامه درباره عملکرد ایرانسل در استان بوشهر ادامه داد:

ایرانسل در این استان 35 شهر، 267 روستا، 740 کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی، 5 سکوی نفتی را تحت پوشش شبکه تلفن همراه خود قرار داده و بیش از 500هزار مشترک در این استان دارد.

منصوری گفت ایرانسل در بوشهر 178 سایت BTS دارد که منجر به پوشش جمعیتی 99درصدی ایرانسل در استان شده است. به گفته وی میزان تخفیف مکالمه در طرح جزیره هوشمند ایرانسل نیز تا 90 درصد بوده است.

منصوری با اشاره به تاثیر اینترنت پهن‌باند بر فرهنگ نیز گفت:

با استفاده از این خدمت امکان اشاعه فرهنگ ایرانی و اسلامی به اقصی نقاط دنیا با افزایش دسترسی و سهولت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری برای تولید و توزیع محتوای فرهنگی و مذهبی، الگوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی توسط علما، متخصصی و آحاد مردم فراهم و ارتقای فرهنگی جامعه از طریق افزایش میزان نشر و توزیع و همچنین سهولت دسترسی مقرون به صرفه به کتاب، انواع فیلم و محتواهای ویدئویی در حوزه‌های علمی، مذهبی، فرهنگی، سبک زندگی، انواع نواها و آواهای ملی، محلی، مذهبی و آثار هنری ممکن می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات