پیش‌بینی فروش 3 میلیون دستگاه اپل واچ در 2 هفته‌ با درآمدی 2 میلیارد دلاری برای اپل

سه‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گمانه‌زنی‌ها در خصوص میزان فروش ساعت‌هوشمند اپل همچنان ادامه دارد. آخرین پیش‌بینی‌ها حکایت از فروش 3 میلیون دستگاه اپل واچ دارد که این فروش درآمدی 2 میلیارد دلاری را عاید اپل خواهد کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

پیش‌بینی در خصوص میزان فروش اپل‌واچ همچنان ادامه دارد. Carl Howe از موسسه‌ی تحلیلی Think Big، فروش بیش از سه میلیون دستگاه اپل واچ را پیش بینی کرده است. براساس پیش‌بینی وی، از تعداد سه میلیون دستگاه فروخته شده در دو هفته‌ی اول بیش از 1.8 میلیون دستگاه متعلق به مدل اسپورت، 1.0 میلیون دستگاه متعلق به نمونه‌ی استیل و 40٫000 دستگاه متعلق به نمونه‌ی ادیشن خواهد بود. هُو درآمد اپل از فروش این تعداد ساعت‌هوشمند را 2 میلیارد دلار تخمین زده که با در نظر گرفتن حاشیه‌ی سود 60 درصدی، اپل واچ تبدیل به سودده‌ترین محصول این کمپانی می‌شود.

کارل هُو به این نکته اشاره کرده که ماژول‌های الکترونیک مورد استفاده در هر سه مدل، فرقی نمی‌کند و  از این‌رو با احتساب میزان طلا و بند‌های چرمی به کار برده شده در مدل ادیشن نیز می‌توان به این نتیجه رسید که اپل حاشیه‌ی سود بالایی را از برای اپل واچ‌های خود در نظر گرفته است. وی همچنین به این نکته اشاره کرده که برخلاف بسیاری از گجت‌های الکترونیک، دلیلی برای کاهش قیمت ساعت‌های‌هوشمند اپل نمی‌بیند و در صورت کاهش هزینه‌های تولید، بار دیگر به سوددهی اپل اضافه خواهد شد.

AppleWatch 1

البته باید به این نکته اشاره کرد که هُو اطلاعی از آنچه در کمپانی اتفاق می‌افتد ندارد و در واقع پیش‌بینی‌های وی مبتنی بر اطلاعاتی است که خارج از کمپانی اپل مطرح شده است.

هُو براساس آمار‌های ارائه شده در مورد میزان پیش‌خرید اپل‌واچ، نظرسنجی‌ها درمورد محبوبیت‌‌ سه نسخه‌ی ساعت‌هوشمند اپل و پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص میزان تولید اپل واچ به بیان گمانه‌های خود پرداخته است. با توجه به اطلاعات موجود در سه زمینه‌ی اشاره شده، هُو به این موضوع اشاره می‌کند که فروش اولیه بیش از آنکه تحت تاثیر درخواست بالای مشتریان قرار گیرد، از طریق تولید محدود خواهد شد. وی معتقد است اپل در موج اول قصد دارد با عرضه‌ی سه میلیون دستگاه میزان درخواست بازار از ساعت‌هوشمند خود را بسنجد تا بتواند تا در مراحل بعد براساس درخواست بازار به تولید بپردازد. از نظر وی، اپل در ماه می و ژوئن ماهیانه دو میلیون دستگاه اپل واچ تولید خواهد کرد و از این‌رو تا پیش از پایان سه ماهه‌ی دوم بیش از چهار میلیون اپل واچ دیگر روانه‌ی بازار خواهد شد.

اپل همیشه اعلام کرده که محصولاتی را با حاشیه‌ی سود بالا تولید کرده است. هُو با اشاره به این نکته، اپل واچ را فصل تازه‌ای در کسب سود توسط اپل می‌خواند. هو به این موضوع اشاره می‌کند که ماژول‌های الکترونیک مورد استفاده در تمام نسخه‌ها یکسان است و اپل قیمت بسیار بیشتری را برای نسخه‌ی ادیشن در نظر گرفته است، از این‌رو علی‌رغم فروش پایین این محصول، بیش از ۲۵ درصد سود کسب شده از طریق فروش اپل واچ ادیشن خواهد بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات