تماشا کنید: پرینتر سه بعدی دارای قابلیت پرینت اشیای بافتنی

دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
تا به حال تکنولوژی پرینت سه بعدی در زمینه‌های مختلف از جمله پرینت غضروف، اندام‌های بدن و حتی ایجاد پوسته و لاک برای لاک پشت مورد استفاده قرار گرفته است. حال محققان دیزنی موفق به ساخت پرینتر سه بعدی شده‌اند که قادر است اشیای منعطف مانند عروسک‌ و اسباب‌بازی‌های نرم را تولید کند.
تبلیغات

 عملکرد پرینتر سه بعدی جدید همانند ماشین آلات معمولی است که از پلاستیک و فلزات استفاده می‌کنند اما با این تفاوت که پرینتر سه بعدی جدید از پارچه برای ایجاد اشیای انعطاف پذیر و کاربردی استفاده می‌کند. در بسیاری از پرینترهای سه بعدی مواد در یک نقطه‌ی خاص نگهداری می‌شود اما برای ایجاد پارچه باید از یک تکنیک جدید و جایگزین برای تقلید فرآیند بافتن استفاده شود.

محققان دیزنی یک فرآیند پرینت دو مرحله‌ای را ابداع کرده‌اند که برای ایجاد و تولید اشیای پارچه‌ای و بافتنی مناسب است. در این روش ابتدا به کمک لیزر صفحه‌ی مواد مورد استفاده برش داده می‌شود تا در نتیجه شکلی دو بعدی ایجاد شود. در مرحله‌ی دوم هر برشی که توسط لیزر جدا شده توسز ماده‌ای حساس به گرما و چسبنده به یکدیگر وصل می‌شوند. زمانی که پرینت تمام شد، تمامی نخ‌های اضافی جدا شده و اشیای تولید شده آماده‌ی استفاده است. با استفاده از این روش محققان دیزنی قادر شدند یک خرگوش قرمز رنگ با قابلیت حس لمس را با استفاده از مواد رسانا تولید کنند؛ این حسگر قابل استفاده در نسل جدید ابزارهای تعاملی است.

در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه‌ی کار این پرینتر را مشاهده کنید:

لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات