زومجی: ۲۰ حقیقت شگفت انگیز که ثابت می کند بروس لی یک رزمی کار بزرگ است

شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نام و آوازه‌ی بروس لی برای کسی نا آشنا نیست، رزمی‌کار و بازیگر بزرگی که کنگ‌فو را به هالیوود آورد و با بازی خارق‌العاده‌اش، تبدیل به اسطوره‌ای برای هنرهای رزمی دنیا شد. زومجی در مقاله‌ای به ۲۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد وی می‌پردازد که ثابت می‌کند او یک رزمی کار بزرگ است.
تبلیغات

بروس لی در تاریخ ۲۷ نوامبر سال۱۹۴۰ میلادی (۶ آذر ۱۳۱۹) در سانفرانسیسکو کالیفرنیا دیده به جهان گشود و تا قبل از ۱۸ سالگی در هُنگ‌کنگ زندگی می‌کرد و دوباره برای ادامه‌ی تحصیل به سانفرانسیسکو بازگشت. بروس لی به خاطر فیلم‌های ملی-میهنی به یک چهره نمادین در تمام جهان و به خصوص برای چینی‌ها تبدیل شد. غلبه‌ی او بر حریف‌های اروپایی و آمریکایی غروری را دل طرفدارانش به وجود می‌آورد.

زمانی که او در یک مسابقه‌ی کاراته شرکت کرده بود، از قضا کارگردان سریال The Green Hornet (زنبور سبز) در آن‌جا حضور داشت و محو هنرهای رزمی او شد، به همین خاطر از بروس لی خواست که در سریال او ایفای نقش کند. به این شکل بروس لی به سینما راه پیدا کرد. بازی‌های زیرپوستی و احساسی او امروزه در کمتر فیلم‌هایی دیده می‌شود.

بروس لی ۲۰ جولای ۱۹۷۳ (۲۹ تیر ۱۳۵۲) در سن ۳۳ سالگی به طرز مشکوکی فوت کرد. اکنون که حدود ۴۲ سال از مرگ او می‌گذرد، حرف و حدیث‌های زیادی درباره‌ی مرگ وی وجود دارد. ظاهرا بروس لی به تومور مغزی دچار می‌شود و پس از مصرف قرص به کما می‌رود و پس از مدتی فوت می‌کند. البته صحبت‌های بسیاری هم درباره‌ی قتل وی وجود دارد. در ادامه به حقایقی درباره‌ی زندگی حرفه‌ای او می‌پردازیم.

برای مطالعه‌ی کامل این مطلب به زومجی مراجعه کنید.

بروس لی

اگر به رویدادهای مرتبط با بازی و سرگرمی علاقمند هستید به زومجی سر بزنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات