گوگل واقعیت مجازی را در قالب Cardboard ارائه خواهد کرد

جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
گوگل قصد دارد تمامی اپلیکیشن‌ها واقعیت مجازی را با هدست‌های Cardboard سازگار کرده و در قالب برنامه‌ی Works with Google Cardboard ابزاری را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد تا بتوانند اپلیکیشن‌های مخصوص این هدست را توسعه دهند.
تبلیغات

 گوگل در وب‌سایت خود از پروژه‌ای جدیدی به نام Works with Google Cardboard خبر داده که بر اساس آن اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی دسته بندی شده و در گوگل پلی منتشر خواهند شد. در همین راستا برای کاربرانی که صاحب هدست واقعیت مجازی هستند کد QR اختصاص داده خواهد شد تا به صورت اتوماتیک اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی را دریافت کنند.

زمانی که کاربران کد QR را توسط اپلیکیشن هدست اسکن کنند، تمامی اپلیکیشن‌هایی که برای Cardboard طراحی شده است را به طور اتوماتیک دریافت خواهند کرد. همچنین توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های واقعیت مجازی می‌توانند گواهینامه‌ای را در خصوص سازگار بودن با این هدست از گوگل دریافت کنند. گوگل همچنین فروشگاهی را برای کاربران در نظر گرفته تا بتوانند هم هدست‌هایی که نشان «Works with Google Cardboard» و کد QR دارند را تهیه کنند.

گوگل همچنین مجموعه جدیدی از راهنما برای توسعه دهندگان جهت توسعه‌ی اپلیکیشن‌های این هدست منتشر کرده که بیشتر در خصوص نحوه‌ی سازگاری آن‌ها با هدست توضیح داده است. علاوه بر این، گوگل بروزرسانی را برای ابزار توسعه‌ی هدست Cardboard برای پلتفرم اندروید ارائه کرده است. کاربران نیز به لطف طبقه بندی اپلیکیشن‌های این هدست از جمله موسیقی، ویدئو و بازی، می‌توانند اپلیکیشن دلخوه خود را به راحتی پیدا کنند.

به نظر می‌رسد که گوگل برنامه‌های بزرگی برای این پروژه در نظر دارد؛ اخیرا تیمی متخصص از دانشگاه ترینیتی دوبلین جهت فراهم آوردن تکنولوژی صدای فراگیر در این پروژه، همکاری خود را با گوگل آغاز کرده‌اند. گوگل می‌گوید که از این تکنولوژی برای فراهم آوردن صدایی واقعی و هیجان انگیز به هدست واقعیت مجازی استفاده خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات