اپل این بار برای جلوگیری از خم‌شدن آیفون، به سراغ آلیاژی مستحکم از آلومینیوم می‌رود

جمعه ۲۸ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
مطالعه 2 دقیقه
بعد از اینکه سال گذشته اپل از دو پرچمدار خود یعنی آیفون 6 و آیفون 6 پلاس رونمایی کرد، اخبار و ویدیوهایی در سراسر اینترنت به سرعت منتشر شد که نشان می‌داد آیفون 6 پلاس با فشار در نقطه‌ای مشخص خم می‌شود. حالا که شنیده می‌شود اپل می‌خواهد دو گوشی دیگر را معرفی کند، به نظر می‌رسد این بار می‌خواهد از آلیاژ مستحکم آلومینیوم استفاده کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این دو گوشی که ظاهرا آیفون 6 اس و آیفون 6 اس پلاس نامیده خواهند شد، مدل‌های ارتقا یافته پرچمداران سال گذشته این کمپانی خواهند بود و به جای اینکه پیشرفت‌های چشمگیری در آنها حاصل شود، به نظر می‌رسد اپل برنامه خود را بر روی محکم‌تر کردن آنها متمرکز کرده تا سریال خم‌شدن قبلی تکرار نشود.

به گفته یک نشریه تایوانی به نام Economic Daily News، اپل می‌خواهد در ساخت نسخه‌های جدید آیفون از آلومینیوم سری 7000 بهره بگیرد که در ساخت ساعت هوشمند Apple Watch نیز از آن استفاده شده است. به گفته اپل آلومینیوم سری 7000 نسبت به دیگر آلیاژهای آلومینیوم 60 درصد مقاوم‌تر و چگالی آن یک سوم فولاد ضد زنگ است. این نوع آلیاژ برای ساخت دوچرخه‌های مسابقه‌ای کاربرد زیادی دارد.

نکته دیگر این است که آیفون‌های بعدی از فناوری Force Touch ساعت هوشمند اپل بهره می‌برند که با فشار بیشتر روی نمایشگر می‌توانید از یک قابلیت و با فشار کم از قابلیتی دیگر استفاده کنید.

به احتمال خیلی زیاد اپل از آیفون 6 اس و 6 اس پلاس در ماه سپتامبر رونمایی می‌کند و انتظار می‌رود از همین ماه عرضه آنها نیز آغاز شود. پیش‌بینی می‌شود هر دو گوشی به پردازنده جدید A9 اپل مجهز شوند که قرار است سامسونگ آن را تولید کند. آیفون 6 اس از همان نمایشگر 4.7 اینچی با رزولوشن 1334 در 750 پیکسل و آیفون 6 اس پلاس نیز از نمایشگر 5.5 اینچی با رزولشن فول‌اچ‌دی بهره خواهند برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات