تمام ویژگی‌های جدید گوشی P8 هوآوی

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۵
مطالعه 5 دقیقه
سرانجام شب گذشته کمپانی هوآوی از پرچمدار امسال خود و رقیب جدی گلکسی اس 6 سامسونگ و آیفون 6 اپل با نام P8 رونمایی کرد. گوشی هوشمندی که با طراحی بسیار جذاب و امکاناتی جدید روانه‌ی بازار می‌شود. قصد داریم در این مطلب به بررسی قابلیت‌های جدید این گوشی بپردازیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

به نظر می‌رسد کمپانی هوآوی کم‌کم شخصیت برند خود را در جایگاه واقعی‌اش نشان می‌دهد و این موضوع در تمامی جوانب طراحی، کیفیت ساخت، سخت‌افزار، نرم‌افزار و قیمت گوشی پی 8 به خوبی دیده می‌شود. پی 8 که با شعار تکنولوژی پیشرفته و طراحی بالاتر از انتظار معرفی شد به پردازنده 8 هسته‌ای HiSilicon Kirin 930 با فرکانس کاری 2 گیگاهرتز (2.2 گیگاهرتز)، 3 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از شیار کارت حافظه خارجی مجهز شده است. البته نسخه 64 گیگابایتی آن نیز وجود دارد.

هوآوی برای گوشی پی 8 از سیستم عامل اندروید 5.0 آبنبات چوبی با رابط کاربری اختصاصی EMUI 3.1 این کمپانی بهره گرفته و نکته جالب این است که بر خلاف روش‌های مرسوم، می‌تواند از ژست‌های بند انگشتی نیز پشتیبانی کند. به عنوان مثال با دو بار زدن بند انگشت روی صفحه می‌توانید اسکرین‌شات خود را ثبت کرده یا حتی بخشی از آن را جدا کنید.

قرار است فروش نسخه 16 گیگابایتی آنلاک P8 از ماه می سال جاری میلادی با قیمت پایه 499 یورو (530 دلار) در اروپا آغاز شود که خیلی از پرچمداران سامسونگ و اپل ارزانتر است. نسخه رده‌بالای 64 گیگابایتی نیز دارای برچسب قیمتی 599 یورو خواهد بود. در ادامه به بررسی امکانات و قابلیت‌های جدید گوشی P8 هوآوی می‌پردازیم.

بدنه فلزی باریک و باکیفیت

گوشی پی 8 هوآوی در حالی که از یک بدنه فلزی با کیفیت بهره می‌برد، با ضخامت 6.4 میلی‌متری خود از گلکسی اس 6 سامسونگ و آیفون 6 اپل باریک‌تر است.

سنسور دوربین 4 رنگ RGBW با لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و پردازشگر تصویر (ISP) جداگانه

RGBW-camera-sensor-with-OIS-and-dedicated-ISP

کمپانی سونی سه سال قبل سنسور Exmor RGBW را با یک پیکسل سفید اضافه معرفی کرد و مدعی شد این سنسور در شرایط نور کم عملکرد بسیار خوبی دارد و توانایی‌های محدوده دینامیک آن در سطح بالایی قرار دارد. اما این سنسور بعدها با مشکل روبرو شد و به همین دلیل نمونه موجود روی گوشی پی 8 هوآوی را اولین دوربین 13 مگاپیکسل RGBW روی گوشی می‌دانیم که همچنان ساخت سونی است و نسل جدید مدلی به شمار می‌رود که سه سال قبل معرفی شد.

Chipworks می‌گوید: اضافه‌کردن فیلترهای رنگ سفید یا یک رنگ روشن (بسته به نوع بازاریابی شرکت) باعث ایجاد آرایه RGBW/RGBC می‌شود. پیکسل‌های روشن به دلیل حساسیت بیشتر غلیظ‌تر نمایش داده می‌شوند و پیسکل‌های RGB اطلاعات رنگ را پخش می‌کنند. سونی، سامسونگ و OmniVision دستگاه‌های کوچک با پیکسل‌های RGBW را پیشتر معرفی کرده‌اند. در واقع، سونی اول روی دستگا‌های خود با CIS (آی‌سی سه‌بعدی) پیکسل های RGBW را عرضه کرده بود که از آن به عنوان تکنولوژی بعد از توسعه BI یاد می‌شد. ایده این فناوری به شکلی است که برای عکاسی یک قسمت بهینه می‌شود و سپس در یک پکیج کامپکت با دیگر پرداز‌ش‌های بهینه‌شده تصویر جفت می‌شود.

سوئیچ بدون محدودیت شبکه

Seamless-network-switching

کمپانی هوآوی یکی از تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در سراسر دنیاست و حالا سعی کرده دانش خود را وارد با طراحی آنتن ماژولار وارد گوشی پی 8 کند که حتی اگر با سرعت 320 کیلومتر در ساعت هم حرکت کنید می‌توانید از شبکه‌های 3G، 4G و WiFi به راحتی استفاده کرده و در کسری از ثانیه بین آنها سوئیچ کنید.

پردازنده 8 هسته‌ای و 64 بیتی جدید با پشتیبانی از Cat. 6 LTE و پردازنده صوتی جداگانه

هوآوی در گوشی پی 8 از پردازنده Kirin 930/935 ساخت خودش استفاده کرده است که برای اولین بار به مودم Balong Cat. 6 LTE مجهز شده است. به جز اینکه این پردازنده از معماری 64 بیتی برخوردار است و با فرکانس کاری 2 تا 2.2 گیگاهرتز کار می‌کند، به یک پردازنده صوتی Hi6402 با آمپلی‌فایر هوشمند و یک سیستم اسپیکر باکس صوتی مجزا مجهز شده است. به کمک تراشه صوتی فعال‌کردن گوشی به کمک صدا نیز امکان‌پذیر است.

نمایشگر 5.2 اینچی JDI IPS-Neo

5.2-JDI-IPS-Neo-display

فناوری IPS-NEO کمپانی Japan display یکی از نسخه‌های تکمیل شده IPS است که مانند نمایشگرهای OLED، نمایش بهتری از رنگ مشکی را فراهم می‌کند. این صفحه نمایش دقیقا مناسب اپلیکیشن‌هایی است که نیاز دارند تا به صورت کامل رنگ مشکی و تصاویر با کیفیت را از هر زاویه‌ای نمایش دهند. از مهمترین کاربرد این نمایشگر می‌توان هنگام پخش فیلم اشاره کرد که صحنه‌های تاریک یا شب هنگام به خوبی نشان داده می‌شوند.

رابط کاربری EMUI 3.1 با ژست‌های بند انگشتی

EMUI-3.1-with-Knuckle-Gestu

هوآوی گوشی پی 8 را به اندروید 5.0 آب نبات چوبی با رابط کاربری جدید و سفارشی EMUI 3.1 مجهز کرده است که می‌تواند به شکل جالبی بر خلاف روش‌های معمولی از ژست‌های بند انگشتی پشتیبانی کند. به عنوان مثال با دو بار زدن بند انگشت روی صفحه می‌توانید اسکرین‌شات خود را ثبت کرده یا حتی بخشی از آن را جدا کنید.

نظر شما درباره پرچمدار جدید هوآوی و امکانات جذاب آن چیست؟

قیمت گوشی، مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان و آگاهانه‌ی انواع گوشی‌های مختلف نیاز دارید را در بخش محصولات زومیت بیابید؛ مقایسه‌ی مشخصات فنی انواع برندهای گوشی در کنار گالری تصاویر رسمی محصولات همگی در این بخش در دسترس شما خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات