زوم‌اپ: Archos Player بهترین پخش‌ کننده‌ زیرنویس‌ های Sub/idx

پنج‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
این ویدئوپلیر فوق‌العاده است که علاوه بر پشتیبانی از تمامی فرمت‌های ویدئویی، بهترین گزینه برای نمایش زیرنویس‌های Sub/idx نیز خواهد بود.
تبلیغات

با بزرگ‌تر شدن صفحه نمایش گوشی‌های هوشمند، تماشای فیلم به یکی از اصلی‌ترین کاربردهای موبایل تبدیل شده است به طوری که احتمالا این روزها افرادی را می‌بینید که در زمان‌های بیکاری برای مثال بازگشت از مسیر دانشگاه به خانه، مشغول تماشای یک فیلم یا سریال هستند.

معمولا تمام اپلیکیشن‌های ویدئویی از فرمت‌های رایجی مانند Mkv,AVI,mp4 و... پشتیبانی می‌کنند اما تنها بخشی از آن‌ها قابلیت پخش زیرنویس‌ها را دارند. حال این مجموعه را باید کوچک‌تر نیز کنیم چرا که از بین این معدود اپلیکیشن‌هایی که قادر به پخش زیرنویس هستند نیز، تنها چند اپلیکیشن انگشت‌شمار قادر به پخش زیرنویس‌هایی با فرمت Sub/idx هستند.

خوشبختانه به تازگی اکثر زیرنویس‌ها به صورت srt منتشر می‌شوند و برای دیدن آن‌ها در هر گجت و نرم‌افزاری مشکلی وجود ندارد. اما زیرنویس اکثر سریال‌ها و فیلم‌های قدیمی فقط با فرمت Sub/idx در دسترس هستند و از آنجایی که این فرمت زیرنویس، شامل متن نیست و تمام زیرنویس به صورت عکس درآمده است، هر اپلیکیشنی قادر به پخش آن نیست.

Archos2

براساس تجربه‌ها و تست‌های شخصی نگارنده، تنها اپلیکیشن‌های صاحب نامی که از این فرمت زیرنویس پشتیبانی می‌کنند MX Video Player, mVideoplayer, VLC player و همین نرم‌افزار هستند که در این بین تنها اپلیکیشنی که قادر است زیرنویس‌های Sub/idx را بدون نقص و با امکان بزرگنمایی نمایش دهد ARCHOS Vide Player است.

تصویر زیر نمونه‌ای از نمایش یک فیلم با زیرنویس Sub/idx در 4 اپلیکیشن ذکر شده است و همانطور که قابل مشاهده است، حداقل در زمینه‌ی این زیرنویس‌ها، اپلیکیشن ARCHOS Video Player بهترین عملکرد را چه در زمینه‌ی رنگ نمایش، و چه سایز زیرنویس دارد.

Archos23

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص و فوق‌العاده‌ی این اپلیکیشن نیز امکان پخش ویدئوهای موجود در کامپیوتر به صورت FTP است که به کمک آن می‌توانید بدون آنکه ویدئویی را به گوشی خود منتقل کنید، با اتصال به کامیپوتر، به مشاهده‌ی آن در گوشی خود بپردازید.

امکان پخش انواع فرمت‌ها، رابط کاربری زیبا، پشتیبانی از OTG، دریافت اطلاعات فیلم‌ها در صورت آنلاین بودن، قابلیت دریافت زیرنویس مخصوص فیلم و مرور ویدیوها در فایل منیجر داخلی از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن اندرویدی به حساب می‌آیند.

این اپلیکیشن نیز مانند همتایان خود برای پخش بی‌نقص فرمت‌های مختلف نیاز به نصب کدک دارد که بر اساس مدل گوشی و پردازنده، نسخه‌های مختلفی را در بر می‌گیرید. اما به لطف یکی از توسعه‌دهندگان، کدکی واحد برای این پلیر ساخته شده است که با نصب آن روی هر گوشی و پردازنده‌ای، از نصب دیگر کدک‌ها بی‌نیاز می‌شوید که از لینک‌های پایین مطلب می‌توانیدآن را دانلود و نصب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات