هزینه‌ ساخت گلکسی S6 اج سامسونگ بسیار بالا است

چهارشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
بدون شک تولید گلکسی S6 اج در مقایسه با گلکسی S6 هزینه‌ی بیشتری را روی دست سامسونگ می‌گذارد، اما چرایی این موضوع توسط IHS بررسی شده که در ادامه نگاهی به آن خواهیم داشت.
تبلیغات

IHS تخمین زده که هزینه‌ی ساخت نسخه‌ی ۶۴ گیگابایتی گلکسی S6 اج که توسط ورایزون به فروش می‌رسد برابر ۲۹۰ دلار است، از این رو این گوشی‌‌هوشمند در مقایسه با نسل پیشین یعنی گلکسی S5 با قیمت ۲۵۶ دلار و همچنین آیفون 6 پلاس ۱۲۸ گیگابایتی با هزینه‌ی ساخت ۲۶۳ دلار بسیار گران‌تر است و سامسونگ به منظور افزایش خرید این گوشی‌هوشمند توسط کاربران، سود خود را از فروش این گوشی کاهش داده است. بدون شک گران‌ترین ماژول سخت‌افزاری مورد استفاده در گلکسی S6 اج را باید صفحه‌ی نمایش AMOLED این گوشی خواند که در طرفین نیز خمیده است. این صفحه‌ی نمایش ۸۵ دلار هزینه دارد. ضمنا باید به سایر ماژول‌های مورد استفاده نیز اشاره کرد که به ترتیب شامل تراشه‌ی اکسینوس 7420 با قیمت ۳۰ دلار، حافظه‌ی رم سه گیگابایتی با هزینه‌ی ۲۷ دلار و همچنین حافظه‌ی فلش ۲۵ دلاری می‌شود.

البته نمی‌توان میزان هزینه‌ی صرف شده برای تولید ماژول‌های سخت‌افزاری را بطور دقیق بیان کرد، چراکه سامسونگ اغلب موارد مورد نیاز را خود تولید می‌کند. شاید بسیاری این موضوع را مطرح کنند که هزینه‌ی ۲۹۰ دلاری در مقایسه با قیمت فروش این گوشی‌هوشمند بسیار پایین‌تر است. در پاسخ باید گفت که همه چیز هزینه‌ی ساخت نیست و باید در تعیین قیمت یک گوشی‌هوشمند موارد دیگری را نیز نظیر حق پتنت‌ها، هزینه‌ی تیم تحقیق و توسعه و سایر موارد در نظر داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات