هوآوی در کمین متخصصان و طراحان سامسونگ نشسته است

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
موفقیت شرکت‌هایی همچون سامسونگ در دنیای دیجیتال انکار ناشدنی است و بعد از فراز و فرودهای زیاد در سال‌های اخیر به نظر می‌رسد یک بار دیگر این کمپانی با معرفی دو پرچمدار زیبای خود، سال 2015 در مسیر درستی قرار گرفته است. حالا از یک رسانه کره‌ای خبر می‌رسد هوآوی تمام تلاش خود را به کار بسته تا مهندسان سامسونگ را به خدمت خود در آورد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سرانجام پس از ماه‌ها افشاگری، گمانه‌زنی و شایعه‌سازی، سامسونگ از گلکسی اس 6 و اس 6 اج به عنوان پرچمدارانش در سال 2015 رونمایی کرد که با توجه به طراحی جذاب و بدنه شیشه‌ای و فلزی با نمایشگر منحنی در نسخه اج می‌توان تا کنون لقب زیباترین گوشی‌های امسال را به آنها اختصاص داد که برای آینده طراحی شده‌اند.

معرفی این دو دستگاه نشان می‌دهد سامسونگ یک بار دیگر مسیر درست را پیدا کرده و انتخاب آن سعی دارد ضمن جبران اشتباهات چند سال اخیر بار دیگر جایگاه واقعی و شخصیت برند خود را در دنیای موبایل احیا کند. اما این موضوع سبب می‌شود تا رقبای سرسخت این کمپانی بیش از پیش فعال‌شده در کارش سرک بکشند و برای اینکه یک بار دیگر آن را پایین بکشند، دست به هر کاری بزنند.

شاید کمی تاسف‌بار باشد، ولی Korea Times اعلام کرده کمپانی چینی هوآوی سعی دارد به هر شکلی که شده مهندسان سامسونگ را به خدمت خود در آورد و با آنها قرارداد کاری امضا کند. براساس این گزارش، قرار است کارمندان جدید بر روی تجربه کاربری و توسعه چیپ به این غول چینی کمک کنند.

البته استخدام نیروهای جدید هیچ مشکلی ندارد و گفته می‌شود هوآوی به شدت دنبال استعدادهای جدید است و این موضوع بر کسی پوشیده نیست. با این وجود این گزارش مدعی شده که قرار نیست حتی با توجه به پرداخت بیشتر و غیرمعمول و نقش‌های تعریف‌شده مستقل‌تر در مشاغل جدید، هیچ یک از مهندسان سامسونگ این کمپانی را ترک کرده و به رقیب چینی بپیوندند.

فردا پرچمدار جدید هوآوی یعنی گوشی P8 به صورت رسمی معرفی می‌شود که براساس افشاگری‌های قبلی به یک پردازنده 8 هسته‌ای Kirin 930 با فناوری ساخت 16 نانومتری، 3 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسل در پشت و دوربین 8 مگاپیکسلی در جلوی دستگاه و نمایشگر 5.2 اینچی فول اچ‌دی مجهز شود. شاید استعدادهای سامسونگ حتی وقت کافی نداشته باشند تا نگاهی دقیق به پرچمدار هوآوی بیاندازند، ولی رابط کاربری Emotion UI هوآوی که از تاچ‌ویز الهام گرفته شده، در آینده بیشتر این موضوع را روشن خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات