کارت زرد مجلس به واعظی به خاطر افزایش پهنای باند اینترنت

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
امروز نمایندگان با احضار محمود واعظی به مجلس شورای اسلامی به خاطر افزایش پهنای باند اینترنت بدون پیوست فرهنگی و پیش از راه‌اندازی شبکه ملی، به او کارت زرد دادند.
تبلیغات

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) پارلمان سؤال ملی نصرالله پژمان‌فر نماینده مشهد و کلات و مرتضی آقاتهرانی نماینده تهران از محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

این سوال قبلاً در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد رسیدگی قرار گرفته بود اما به دلیل قانع نشدن نمایندگان سؤال‌کننده از پاسخ‌های وزیر، سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی ارجاع شد.

پژمان‌فر و آقاتهرانی در این سؤال از وزیر ارتباطات پرسیدند:

دلایل توسعه شبکه و پهنای باند اینترنت توسط وزارت ارتباطات بدون پیوست فرهنگی و قبل از راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و بی‌توجهی به ظرفیت داخلی چیست؟ علت عدم ابلاغ ضوابط بهره‌برداری از اینترنت تلفن همراه چه می‌باشد؟

نمایندگان پس از شنیدن پاسخ‌های وزیر ارتباطات و توضیحات نمایندگان سؤال‌کننده، با 70 رأی موافق، 99 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از 195 نماینده حاضر در صحن علنی، یازدهمین کارت زرد مجلس نهم را به واعظی نشان دادند.

پژمان فر پیش‌تر در این باره گفته بود:

نبود پیوست فرهنگی در افزایش پهنا باند و خدمات نسل سوم و چهارم اولین اشکال وارد شده به این اقدامات است؛ به طوری که بر اساس ماده دوم برنامه پنجم توسعه باید این اقدامات حتما پیوست فرهنگی داشته باشد. دومین ایرادی که به طرح وزارت ارتباطات وارد است این است که طبق قوانین کشور تا زمانی که شبکه ملی اینترنت کشور راه اندازی نشود، نباید پهنای باند اینترنت کشور گسترش یابد؛ اما وزارت ارتباطات بدون توجه به این موضوع در حال گسترش پهنای باند است.

پهنای باند کنونی اینترنت در کشور ما در سطحی بسیار پایین است و طبق آخرین رده‌بندی‌ها، رتبه ۱۸۷ دنیا را پس از کشور افغانستان دارد.

نمایندگان مجلس پیش از این به علی‌‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش (دو کارت زرد)، علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی (یک کارت زرد)، رضا فرجی‌دانا وزیر سابق علوم (یک کارت زرد)، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی (دو کارت زرد)، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (یک کارت زرد)، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور (یک کارت زرد) و محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجات (دو کارت زرد) داده‌ بودند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات