باز کردن قفل گوشی‌های نکسوس با صدای کاربر از طریق Trusted Voice در اندروید 5.1

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از آنکه قابلیت Smart Lock از طریق بروزرسانی اندروید 5.0 به این سیستم‌عامل اضافه شد، حال امکان باز کردن قفل گوشی‌های‌هوشمند نکسوسی نیز با بروزرسانی اندروید 5.1 و همچنین گوگل پلی سرویس 7 در اختیار دارندگان گجت‌های نکسوسی قرار گرفته است.
تبلیغات

پس از انتشار اندروید 5.0 آبنبات چوبی کاربران می‌توانستند از طریق جفت کردن گجت‌هایی نظیر ساعت‌های‌هوشمند، گوشی‌هوشمند خود را از طریق قابلیت Smart Lock و Trusted Device باز کنند. ضمنا امکان باز کردن قفل گوشی از طریق نگه‌داری چهره‌ی کاربر و استفاده از دوربین جلوی گوشی نیز با استفاده از قابلیت Trusted Face ممکن بود. حال با انتشار بروزرسانی مربوط به اندروید 5.1 و گوگل پلی سرویس 7.0، کاربران می‌توانند در گجت‌های نکسوسی خود از طریق Trusted Voice نیز قفل گوشی هوشمند خود را باز کنند.

گوگل در فرآیند باز کردن قفل از طریق صدا از همان روند یادگیری صدای OK Google استفاده می‌کند. گوگل همچنین به کاربران هشدار داده که این روش همچون استفاده از پین امن نیست، چراکه می‌توان با ضبط کردن صدای کاربر در زمان باز کردن قفل گوشی یا تکرار عبارت عنوان شده توسط کاربر توسط فردی که تون صدای نزدیکی دارد، قفل گوشی را باز کرد. ضمنا در زمانی که کاربر به علت بیماری یا هر علتی با تغییر صدا روبرو باشد، گوشی پس از شنیدن صدای کاربر، پین کدی را نیز از وی درخواست خواهد کرد.

TrustedVoice Android 5.1

در کنار قابلیت‌های ذکر شده برای باز کردن قفل گوشی، باید به Trusted Places نیز اشاره کرد که قفل گوشی را در محل‌هایی که کاربر آن‌ها را تعیین کرده، باز می‌کند. On-Body Detection گوشی را در زمان قرار دادن در جیب قفل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات