اکسپریا زد 5، زد 5 اولترا و زد 5 کامپکت سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2015 روانه‌ی بازار می‌شوند

سه‌شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی هنوز نسل جدید گوشی‌هوشمند خود را که اکسپریا Z4 نام دارد معرفی نکرده، اما شایعات در خصوص عرضه‌ی اکسپریا Z5 به‌همراه Z5 کامپکت و Z5 اولترا نیز به گوش می‌رسد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که اکسپریا Z4 در میانه‌های سال جاری میلادی و اکسپریا Z5 در پایان سال معرفی خواهند شد.
تبلیغات

براساس گزارشی که روز دوشنبه منتشر شده، سونی در نظر دارد تا اکسپریا Z4 را در میانه‌های سال جاری میلادی روانه‌ی بازار کند، حال آنکه نسل بعدی پرچمدار این کمپانی، اکسپریا Z5 در واپسین روزهای سال ۲۰۱۵ روانه‌ی بازار خواهد شد. به نظر می‌رسد سونی دوباره به روش قبلی خود بازگشته است. البته در صورتی که کوالکام نتواند تولید انبوه اسنپدراگون 820 را در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال ۲۰۱۶ آغاز کند، در این صورت باید در ماه ژانویه ۲۰۱۶ در انتظار اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 کامپکت و اکسپریا Z5 اولترا باشیم.

سونی پیش از این سیاست عرضه‌ی دو پرچمدار در سال را پیاده می‌کرد، اما مشکلات در زمینه‌ی فروش، این برنامه را با اختلالاتی روبرو کرده است. در صورتی که شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند، اکسپریا Z5 و Z5 اولترا همراه با تراشه‌ی اسنپدراگون 820 روانه‌ی بازار خواهند شد، حال آنکه هنوز تراشه‌ی مورد استفاده در نمونه‌ی کوچک‌تر مشخص نیست. همچنین باید به این نکته اشاره کرد که احتمالا اکسپریا Z5 اولین گوشی‌هوشمند سونی خواهد بود که از سنسور اثر انگشت بهره می‌برد. به نظر می‌رسد این سنسور ساخت کوالکام خواهد بود.

برخلاف اکسپریا Z4 که تنها در برخی مناطق با رزولوشن QHD روانه‌ی بازار خواهند شد، اکسپریا Z5 و Z5 اولترا هر دو با رزولوشن QHD برای تمام نسخه‌ها همراه خواهند شد. ضمنا باید به بهره‌گیری از حافظه‌ی رم چهار گیگابایتی در کنار سنسور دوربین جدید بدون استفاده از لرزش کیر اپتیکال اشاره کرد. شنیده‌ها حکایت از این دارد که سونی هنوز یک یا دو سال تا بهینه‌سازی لرزش گیر اپتیکال در گوشی‌های‌هوشمندش فاصله دارد.

اما یکی از نکاتی که در این گزارش منتشر شده و شاید همگان دوست دارند تا در مورد آن بشنوند، تغییر طراحی اکسپریا زد 5 است. به نظر می‌رسد زد 4 آخرین تلفن سونی با طراحی آمنی بالانس خواهد بود و پس از آن باید شاهد بهره‌گیری از زبان طراحی جدیدی توسط ژاپنی‌ها باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات