بوئینگ پتنتی را برای بهبود وضعیت خواب مسافران در هواپیما ثبت کرد

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
خوابیدن روی صندلی‌های تنگ و کوچک هواپیماها بسیار سخت است، از این رو کمپانی بوئینگ پتنتی ثبت کرده که از طریق فناوری موجود در آن روند به خواب رفتن در هواپیما تسهیل می‌شود.
تبلیغات

کمپانی بوئینگ پتنتی ثبت کرده که سیستم پشتیبانی از خواب نام دارد و برای بهبود به خواب رفتن مسافران در طول پرواز طراحی شده است. براساس اطلاعات ارائه شده، برای بهبود وضعیت نشیمن مسافر به منظور خواب، یک میز پیش‌بینی شده که دارای محلی برای قرار گرفتن سر مسافر است، بطوریکه محل قرارگیری سر بصورت حلقه پیش‌بینی شده تا با قرار گرفتن سر در آن از نظر تنفسی مشکلی ایجاد نشده و کاربر بتواند سر خود را بدون مشکل خاصی تکیه دهد. این ماژول سخت‌افزاری در زیر صندلی قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند در صورت تمایل آن را خارج کرده و با باز کردن این پکیج و اتصال آن به گیره‌های بالای صندلی از آن استفاده کنند. زاویه‌ی قرارگیری کل مجموعه قابل اندازه‌گیری است و همچنین وزن مسافر نیز توسط ارتباطی که با گیره‌ها ایجاد شده، تحمل می‌شود. ضمنا در پشت تکیه‌گاه مورد نظر محلی نیز برای قرار گرفتن دست‌ها پیش‌بینی شده است.

به احتمال زیاد این فناوری می‌تواند نقش تاثیرگذاری در بهبود خواب مسافران داشته باشد، اما باید به نکاتی نیز توجه کرد که از جمله‌ی آن می‌توان به بالا رفتن وزن کلی هواپیما در اثر قرار گرفتن یک پک به ازای هر صندلی اشاره کرد.

البته هنوز مشخص نیست که بوئینگ در آینده چه تصمیمی می‌گیرد و آیا از این پتنت استفاده خواهد کرد یا خیر، اما ممکن است کاربرد چنین فناوری به دلیل برخی مشکلات همچون از بین رفتن محل قرارگرفتن پاها در زیر صندلی، باعث اعتراض مسافران شود، یا از سوی دیگر به لحاظ بهداشتی آیا بهتر نیست برای هر کاربر پوشش یکبار مصرفی برای قرارگرفتن روی قسمت نگه‌دارنده‌ی سر تولید شود؟ همه‌ی این موارد را باید مشکلات این پتنت خواند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات