با هدست فونیکس، واقعیت مجازی را در ایران تجربه کنید

شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
هم اکنون زمان آن رسیده تا فناوری واقعیت مجازی، که اخیراً زیاد در خبرها از آن می شنویم را تجربه کنید. شرکت جلوه ارزش آفرین پس از ۴ ماه بررسی و تولید بیش از ۳۰ نمونه اولیه با روش های مختلف، سرانجام هدست واقعیت مجازی فونیکس را براساس استاندارد منتشر شده توسط گوگل طراحی و به تولید انبوه رساند.
تبلیغات

واقعیت مجازی یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین پارادایم‌های حک شده در ذهن ما را می‌شکند. و آن پارادایم تماشای تصویر متحرک از دریچه یک پنجره است. از زمانی که تلویزیون و سینما اختراع شدند و به دسترس مردم رسیدند، همیشه ما فقط می‌توانستیم به یک صفحه نگاه کنیم و اگر صورتمان را از روبروی آن صفحه برمی‌گرداندیم اشیا و محیط اطرافمان را مشاهده می‌کردیم. ولی در فناوری واقعیت مجازی، زمانی که هدست واقعیت مجازی را بر روی سرمان قرار داده‌ایم، هنگامی که سر خود را حرکت دهیم براساس آن حرکت، تصویر نمایش داده شده نیز تغییر می کند گویی که دقیقاً در آن محیط قرار داریم.

این عینک واقعیت مجازی که با استفاده از مواد پلاستیک فشرده دست اول و با کیفیت ساخته شده است، امکان تجربه‌ای جدید را که تاکنون نداشته‌اید فراهم می‌سازد.

phoenix-vr-headset-1

با قراردادن گوشی هوشمند اندرویدی یا آیفون خود در هدست واقعیت مجازی فونیکس ناگهان وارد یک دنیای دیگر می شوید. طراحی این هدست و نرم افزارها و بازی های مرتبط با آن به گونه‌ای است که پس از حدود ۳۰ ثانیه از قراردادن آن بر روی سر، کاملاً باور می‌کنیم که بر روی ریل ترن هوایی هستیم نه در اتاق! و به طور کامل مغز ما تحت تأثیر عکس العمل همزمان تصویر موبایل بر اساس حرکت سر و بدن ما قرار میگیرد.

phoenix-vr-headset-2

اشتباه نکنید! این یک عینک سه بعدی نیست. بلکه فناوری جدیدی است که بواسطه ی آن شما در یک محیط مجازی ۳۶۰ درجه بسیار شبیه به محیط واقعی قرار می‌گیرید و به هر طرف که نگاه کنید همچنان در آن محیط هستید. در این محیط می‌توانید فیلم سه‌بعدی و دو بعدی تماشا کنید، بازی های سه بعدی و تعاملی انجام دهید و با اپلیکیشن های توریستی بصورت واقعی (مجازی) به سراسر دنیا سفر کرده و شهرهای دیدنی دنیا را ببینید. هم اکنون بیش از ۴۰۰ اپلیکیشن و بازی رایگان و حدود ۷۰ اپلیکیشن و بازی غیر رایگان برای این پلتفرم در گوگل پلی منتشر شده و تعدادی از برترین‌های آنها نیز در درون DVD همراه با این هدست در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

phoenix-vr-headset-3

طراحی

در کنار دستگاه دو دریچه جهت دسترسی به پورت های شارژر و جک هدفون گوشی شما قرار دارد که از آنها جهت تسهیل در خارج کردن گوشی از هدست نیز می‌توان استفاده کرد.

همچنین یک دریچه نیز در ضلع جلویی هدست تعبیه شده که در مقابل دوربین گوشی موبایل شما قرار دارد و زمانی که نرم‌افزارهای واقعیت افزوده را اجرا می‌کنید، آن نرم افزار از طریق دوربین گوشی، تصویر محیط را دریافت کرده و انیمیشن یا اطلاعات خاص را به آن اضافه می‌کند.

کش‌های دور سر نیز دارای انعطاف مناسبی هستند و برای ابعاد متفاوت سر می توان با استفاده از سگک‌ها، اندازه آن را تغییر داد. اسفنج دور چشم نیز از مواد بهداشتی و مطابق با ارگونومی صورت تهیه شده تا راحتی بیشتری را هنگام استفاده از هدست برای ما به ارمغان بیاورد. همچنین در محل قرارگیری گوشی موبایل هم ضربه‌گیرهایی طراحی و نصب شده‌اند تا از هرگونه تماس گوشی با بدنه هدست جلوگیری کرده و از گوشی محافظت کنند.

در سمت چپ دستگاه نیز آهنربای نصب شده در یک محدوده ی مشخصی به صورت فنری حرکت می‌کند و بوسیله این مگنت دایره‌ای به راحتی می‌توانیم در اپلیکیشن‌های منتخب گوگل از آن، به عنوان یک دکمه استفاده کرده و اقدام به کلیک در منوها یا تیراندازی در برخی بازی‌ها کنیم.

برای قراردادن گوشی در درون هدست، یک دریچه در بالای هدست وجود دارد که گوشی را از آنجا داخل می‌کنیم و از طریق شیارهای کناری هدست، گوشی را دقیقاً در وسط محل قرارگیری خود قرار می‌دهیم، به طوری که خط وسط دو تصویر صفحه نمایش در جلوی ضلع وسطی هدست قرار بگیرد.

برای استفاده از هدفون باید پس از اجرای بازی و قراردادن گوشی در داخل هدست، از طریق شیارهای کناری، فیش هدفون خود را وارد پورت مخصوص به خود کنید.

برای بکارگیری این هدست نیاز به هیچگونه وسیله اضافی همانند باتری، کارت حافظه و… نیست.

برای استفاده از بازی‌های حرکتی و تجربه ی کامل فناوری واقعیت مجازی، باید گوشی موبایل شما دارای دو سنسور ژیروسکوپ و شتاب‌سنج باشد. در غیر این صورت فقط می‌توانید از امکان تماشای فیلم ها با اندازه 120 اینچ در درون هدست برخوردار شوید.

هدف اصلی از تولید این هدست، فراهم کردن تجربه لذت بخش استفاده از واقعیت مجازی برای هموطنان عزیزمان است. دیدن لحظه‌ای که یک نوجوان برای اولین بار هدست را روی سرش نصب کرده و از دیدن آن شگفت زده می شود، برای ما بهترین لحظه و بزرگترین آرزو است. باید گفت که ضرب المثل «شنیدن کی بود مانند دیدن» در تجربه ی استفاده از این هدست واقعا صدق می‌کند.

این هدست، هم اکنون با قیمت ۹۹ هزار تومان از طریق وب سایت مرجع واقعیت مجازی قابل تهیه است.

پایان رپورتاژ اگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومیت هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات