کوالکام تراشه‌ای با عنوان اسنپدراگون 815 تولید نخواهد کرد

چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
چندی است که شایعات در خصوص تراشه‌ی جدید کوالکام، اسنپدراگون 815 به گوش می‌رسد و حتی اطلاعات مربوط به مشخصات فنی و جزئیات این تراشه نیز منتشر شده است، حال آنکه کوالکام خود وجود چنین تراشه‌ای را نفی کرده و اعلام کرده که چنین چیپ‌ستی وجود خارجی ندارد.
تبلیغات

چندی است که اخباری در خصوص تراشه‌ی جدید کوالکام منتشر شده است. براساس اطلاعات منتشر شده این تراشه از وجود هشت هسته‌ی پردازشی مبتنی بر معماری big.LITTLE بهره می‌برد. از جمله‌ی جزئیات دیگری که در مورد این تراشه‌ی خیالی منتشر شده باید به پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 450 و پشتیبانی از حافظه‌های رم LPDDR4 اشاره کرد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کرد که شایعات لیتوگرافی ساخت این تراشه را ۲۰ نانومتر اعلام کرده‌اند.

اما مساله‌ی اصلی اینجا است که کوالکام وجود چنین تراشه‌ای را نفی کرده است. جان کارویل، مدیر روابط عمومی کوالکام در گفتگویی با فودزیلا اعلام کرد که کوالکام برنامه‌ای برای عرضه‌ی تراشه‌ای با عنوان اسنپدراگون 815 ندارد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط کارویل، اسنپدراگون 820 به‌عنوان تراشه‌ی پرچمدار این کمپانی روانه‌ی بازار خواهد شد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون 820 در گوشی‌های‌هوشمند عرضه شده در انتهای سال جاری میلادی یا ابتدای سال 2016 روانه‌ی بازار شود. براساس اطلاعات ارائه شده این تراشه با فرآیند FinFET تولید خواهد شد و کوالکام در این تراشه از هسته‌های اختصاصی خود با نام Kyro و براساس معماری ۶۴ بیتی روانه‌ی بازار خواهد شد. برای مقایسه با تراشه‌ی کنونی کوالکام، اسنپدراگون 810 بهتر است به این نکته اشاره کرد که این تراشه از هسته‌های ARM در SoC خود استفاده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات