گوگل چهار کروم بوک ارزان قیمت را معرفی کرد

چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
مطالعه 3 دقیقه
گوگل در کنار دانگل جدید خود به نام Chromebit از چهار کروم بوک جدید با قیمتی ارزان پرده برداشت، تمامی این کروم بوک‌ها به سیستم عامل Chrome OS مجهز شده و دارای قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار هستند.
تبلیغات

 گوگل همزمان با معرفی دانگل Chromebit از چهار کروم بوک جدید پرده برداشت که قیمت آن‌ها برای کاربرانی که بودجه‌ی محدودی برای خرید دارند مناسب است. این کروم بوک‌ها قیمتی بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ دلار را دارند، با این قیمت می‌توان یک گوشی‌ هوشمند خریداری کرد. گوگل قیمت بسیار خوبی برای این محصولات جدید در نظر گرفته است.

Haier
Hisensee

کروم‌بوک‌های Hisense Chromebok و Haier Chromebook 11 ارزان‌ترین کروم‌بوک‌های کنونی هستند و با قیمت ۱۴۹ دلار برای پیش سفارش آماده هستند. هر دوی این کروم بوک‌ها از پلاستیک مشکی در ساخت آن‌ها استفاده شده که نسبت به خش و ضربه مقاوم است. این کروم‌بوک‌ها از صفحه‌نمایش ۱۱.۶ اینچی با رزولوشن ۱۳۶۶ در ۷۶۸ پیکسل استفاده کرده و ۲۰۰ نیت روشنایی تولید می‌کنند. مدل Hisense نسبتا بزرگ‌تر دارای وزن بالایی است. کروم بوک دیگر Chromebook 11 ساخت هایر است؛ گوگل این کروم‌بوک را مخصوص دانش‌ آموزان و دانشجویان با استقامت بیشتر و مقاومت در برابر ریخته شدن مایعات رونمایی کرده که باتری آن قابل تعویض بوده و دسته‌ای هم برای حمل راحت‌تر در بدنه آن تعبیه شده است.

00Asus

مدل بعدی Chromebook C201 ایسوس است که اگرچه مشخصات کامل آن اعلام نشده اما این کروم‌بوک نیز مانند مدل‌های قبلی به صفحه‌نمایشی ۱۱.۶ اینچی مجهز است.

ASUS-Chromebook-Flip-2

شاید جالب‌ترین مدل مربوط به ایسوس Chromebook Flip باشد. این کروم‌بوک کمتر از ۹۰۰ گرم وزن داشته و توسط شتاب‌سنج داخلی می‌تواند بسته به زاویه قرارگیری، تصویر را بچرخاند. وقتی آن را به حالت تبلت در بیاورید نرم‌افزارهای مخصوص کیبورد مجازی و تشخیص دست‌خط فعال خواهند شد. این کروم بوک با قیمت ۲۴۹ دلار گران‌ترین کروم‌بوک جدید گوگل است. از دیگر مشخصات آن می‌توان به ۱۵ میلی‌متر ضخامت و صفحه‌نمایشی ۱۰.۱ اینچی لمسی و از نوع IPS اشاره کرد. این کروم‌بوک قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه را دارد.

گوگل در تمامی کروم بوک‌های جدید چیپ‌ست Rockchip 3288 با چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A17 با سرعت ۱.۸ گیگاهرتز را قرار داده است. حافظه‌ی رم این دستگاه‌ها ۲ گیگابایت بوده و از پردازنده‌ی گرافیکی ۴ هسته‌ای Mali-T760 با سرعت ۶۰۰ مگاهرتز برخوردار هستند. حافظه‌ی داخلی آنها ۱۶ گیگابایت eMMC بوده و قادر هستند فیلم‌های 4K را پخش کنند. پورت‌های USB و MicroSD در این کروم بوک‌ها تعبیه شده و دارای قابلیت وای‌فای 802.11 ac و وب‌کم 720p هستند.

عمر باتری کروم‌ بوک‌های Haier و Flip حدودا ۱۰ ساعت است. مدل C201 ایسوس ۱۳ ساعت و کروم بوک‌های HiSense از ۸.۵ ساعت عمر باتری برخوردار هستند. مدل Flip قیمت ۲۴۹ دلار داشته، مدل  ایسوسC201 قیمت ۱۶۹ دلار و کروم‌بوک‌های HiSense و Hier هم با قیمت ۱۴۹ دلار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات