چیپ‌ست جدید Helio از مدیاتک برای رقابت با کوالکام و سامسونگ عرضه می‌شود

چهارشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر کوالکام بزرگ‌ترین عرضه کننده چیپ‌های تلفن همراه است و بزرگ‌ترین رقیب او یعنی مدیاتک در تلاش است تا فاصله‌ی خود را با کوالکام به حداقل برساند. در همین راستا شرکت مدیاتک سری جدیدی از چیپ‌ست‌های خود را با نام Helio برای رقابت با سامسونگ و کوالکام تولید می‌کند.
تبلیغات

 اگرچه کوالکام رهبری بازار چیپ‌ست‌های تلفن همراه را بر عهده دارد، اما رقیب او در تلاش است تا با ارائه‌ی محصولی جدید، جایگاه خود را به برابری کوالکام برساند. شرکت مدیاتک از چیپ‌ست‌های جدید خود با نام Helio رونمایی کرد، این چیپ‌ست قرار است در گوشی‌های خوشمند مورد استفاده قرار گیرد و به موجب آن، بازار گوشی‌های هوشمند اقتصادی را نیز از آن خود کند. کمپانی تایوانی مدیاتک در حال حاضر بازار پردازنده‌های پایین رده را بر عهده داشته و در چیپ‌های میان رده هم محصولی را تولید داشته است. حال محصول جدید این کمپانی در رده‌ی چیپ‌ست‌های بالا رده قرار می‌گیرد.

مدیاتک اخیرا خانواده‌ی جدیدی از چیپ‌ست‌های خود با نام Helio را معرفی کرد که در طول سال جاری میلادی عرضه خواهد شد. این چیپ‌ست شامل دو مدل Helio X و  Helio P است. همان طور که گفته شد، این چیپ‌ست جدید در رده‌ی محصول بالا رده قرار گرفته است، هرچند هنوز اطلاعاتی در خصوص Helio P در دسترس قرار نگرفته است. مدیاتک اطلاعات جزئی از Helio X در اختیار عموم قرار داده که یک چیپ‌ست ۶۴ بیتی با ۸ هسته Cortex-A53 و فرکانس ۲.۲ گیگا هرتز است. علاوه بر این، Helio X10 هم از نرخ ۱۲۰ هرتز در صفحات نمایش و امکان ضبط ویدئوهای 480fps را فراهم می‌کند. باید یادآور شویم که در حال حاضر گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس از نرخ 240fps بهره‌مند هستند.

اگرچه اطلاعات دقیقی از Helio P در دسترس نیست اما این تراشه به عنوان «چیپ‌ست دارای عملکرد فوق‌العاده» تشریح داده شده است. امیدواریم مدیاتک به زودی اطلاعات بیشتری را در این خصوص ارائه دهد. انتظار می‌رود اولین گوشی‌های هوشمند دارای این چیپ‌ست‌ها در سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی روانه‌ی بازار شوند. بدون شک Helio P و Helio X رقبای جدیدی برای سامسونگ و کوالکام خواهند بود، در حال حاضر این دو کمپانی‌ سازندگان قدرتمند چیپ‌ست‌ گوشی‌های هوشمند هستند. پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۸۱۰ وظیفه‌ی تامین قدرت پردازش پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی یعنی وان M9 را بر عهده دارد، در حالی که سامسونگ از تراشه‌ اگزینوس ۷۴۲۰ در گلکسی S6 و گلکسی S6 اج استفاده کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات