اپل اطلاعاتی در مورد نحوه‌ی کار اپل‌پی در اپل‌واچ ارائه کرد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمتر از نیم ساعت دیگر مراسم اپل برای معرفی رسمی ساعت‌هوشمند این کمپانی آغاز خواهد شد. در آستانه‌ی برگزاری این مراسم، اِدی کیو، مدیر سرویس‌های اینترنتی اپل ساز و کار اطلاعاتی را در مورد نحوه‌ی استفاده از سیستم پرداخت اپل را در اپل‌واچ ارائه کرد.
تبلیغات

اپل روز جمعه اعلام کرد که از این پس طرفداران تیم بسکتبال Golden State Warriors می‌توانند در ورزشگاه خود از سیتسم پرداخت اپل استفاده کنند.

براساس اطلاعات ارائه شده توسط اپل، در صورتی که قفل اپل‌واچ با استفاده از آیفون متصل به آن یا بصورت دستی باز شود، کاربر قادر خواهد بود تا از سیستم پرداخت اپل استفاده کند. نکته‌ی کلیدی در برقراری امنیت در سیستم پرداخت اپل روی اپل‌واچ در این نکته نهفته است که با باز کردن ساعت از روی مچ دست دیگر نمی‌توان از سیستم پرداخت اپل استفاده کرد که از این رو امکان سواستفاده از این سیستم در این حالت غیرممکن است.

کیو با ارائه‌ی توضیحاتی در مورد نحوه‌ی پرداخت به این نکته اشاره می‌کند که تا زمانی که ساعت روی مچ دست او باشد، نیازی به وارد کردن رمز عبور نیست و به این دلیل که ساعت با استفاده از گوشی آنلاک شده، می‌توان پرداخت را از طریق اپل‌پی انجام داد، اما به محض باز کردن ساعت از دست، باید در استفاده‌ی بعدی یا رمز عبور مورد نظر روی ساعت وارد شده یا اپل‌واچ از طریق گوشی‌هوشمند آنلاک شود.

هرچند استفاده از اپل‌واچ برای انجام پرداخت‌های الکترونیک مزایایی را به‌همراه دارد، می‌توان از معایب آن نیز نام برد. برای مثال عمر کوتاه باتری اپل‌‌واچ می‌تواند مشکلاتی را برای کاربران در استفاده از اپل‌واچ ایجاد کند. این مشکل زمانی کرد بیشتری می‌یابد که کاربران نسخه‌های پیش از آیفون 6 و 6 پلاس را به‌همراه داشته باشند، چراکه نبود تراشه‌ی NFC، نسل‌های پیشین آیفون را برای استفاده از اپل‌پی، نیازمند اپل‌واچ می‌کند و اتمام باتری اپل‌واچ، به معنای عدم امکان استفاده از اپل‌پی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات