سونی در نبرد با کنترل دمای اسنپدراگون 810 در گوشی باریک اکسپریا زد 4 است

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
سونی احتمالا در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۵، پرچمدار جدید خود را روانه بازار خواهد کرد. به نظر می‌رسد این تلفن به پردازنده اسنپدراگون 810 مجهز خواهد شد ولی هنوز در انتقال حرارت تولید شده توسط این تراشه به بیرون بدنه اکسپریا زد 4 مشکلاتی وجود دارد.
تبلیغات

در حالی که ممکن است سونی اکسپریا زد 4 را به این زودی‌ها معرفی نکند، ما بسیاری از مشخصات و بنچمارک‌های فاش شده از این تلفن را می‌دانیم. همچنین اخیرا تصویر شاسی فلزی آن نیز منتشر شده است. مثلا در دیتابیس بنچمارک Geekbench یک دستگاه ناشناخته از سونی دیده می‌شود که به اندروید 5.0.2 آبنبات چوبی مجهز شده و از پردازنده هشت هسته‌ای MSM8994 کوالکام بهره می‌برد که همان اسنپدراگون 810 است.

کوالکام هم در لفافه تایید کرده که سونی یکی از مشتریان تراشه Snapdragon 810 است، پس می‌توان پیش بینی کرد که اکسپریا زد 4 از همین تراشه استفاده خواهد کرد. حساب توییتر مشهور Ricciolo که به فاش کردن اطلاعات ابزارهای الکترونیکی مشهور است، مدعی شده که سونی احتمالا به دنبال راه‌حل‌های مهندسی برای آن است که بدون نیاز به تغییر ساختار شاسی و طراحی تلفن خود، حرارت نسبتا زیادی که اسنپدراگون 810 تولید می‌کند را از دستگاه خارج کند. شاید اکسپریا زد 4 به یکی از باریک‌ترین تلفن‌های بازار تبدیل شود.

سونی توانسته با اکسپریا زد 4 تبلت، باریک‌ترین تبلت دنیا را روانه بازار کند که این دستگاه هم به پردازنده اسنپدراگون 810 مجهز شده است. البته روی یک دستگاه ۱۰ اینچی، سطح بسیار بیشتری نسبت به یک تلفن کوچک ۵ اینچی در دسترس است و انتقال حرارت روی مساحت کوچک‌تر چالشی بسیار دشوارتر برای سونی خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات