پتنت جدید اپل، آیفون‌های ضد آب را نوید می‌دهد

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
مطالعه 1 دقیقه
تب تولید گوشی‌های‌هوشمند ضدآب در میان محصولات اندرویدی به یک امر عادی تبدیل شده است. حال انتشار اطلاعات پتنت متعلق به اپل، نشان از این دارد که این کمپانی درصدد ضد‌آب کردن آیفون است.
تبلیغات

پس از آنکه ضدآب بودن در گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی به یک استاندارد تبدیل شد، حال به‌نظر می‌رسد آیفون نیز به جرگه‌ی این گوشی‌های‌هوشمند خواهد پیوست. براساس اطلاعات منتشر شده از یک پتنت متعلق به اپل، این کمپانی نیز درصدد ضدآب کردن آیفون است. فرآیند ضد آب کردن آیفون، شامل پوشاندن تمام ماژول‌های داخلی مورد استفاده در آیفون با استفاده از یک ماده‌ی آب گریز است که این عمل با استفاده از پلاسما و بصورت رسوب بخار این ماده‌ی شیمیایی روی ماژول‌ها صورت خواهد گرفت. ضخامت لایه‌ی رسوبی روی ماژول‌ها باید بین یک تا ده میکرون باشد.

در مورد ماژول‌های ارتباطی نیز از پوشش‌های سیلیکونی برای جلوگیری از تماس با مایعات استفاده خواهد شد. استفاده از این فناوری امکان ضدآب کردن آیفون را بدون تغییرات اساسی در طراحی این تلفن در اختیار اپل قرار می‌دهد. تکنولوژی مرسوم مورد استفاده توسط سونی و سامسونگ برای ضدآب کردن گوشی‌های‌هوشمند و تبلت، شامل پوشاندن تمام پورت‌های ارتباطی است که تاحدودی به ظاهر گوشی‌هوشمند آسیب می‌زند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات