نگرانی تسلا از امینت خودروهای دستکاری شده‌ و صدمه به برند این کمپانی

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
مطالعه 3 دقیقه
هر ساله تمامی کمپانی‌های صاحب نام آمریکایی مجبورند سرمایه‌گذاران خود را از خطرات و مشکلات پیش روی کسب و کار خود آگاه سازند. حال، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا موتور نیز اقدام به انتشار لیست خطرات پیش روی کمپانی خود زده است که نکات جالب بسیاری در آن یافت می‌شود.
تبلیغات

بسیاری از مواردی که نسبت به آنها هشدار داده شده از قبل قابل پیش‌بینی بوده‌اند. هشدار در مورد ایمنی باتری‌های یون لیتیوم مورد استفاده در خودروها یا تحمیل هزینه تولید سنگین به کمپانی در پی تولید خودروی لوکس S این کمپانی. در بخشی از این گزارش آمده که تلاش خریداران در ایجاد تغییر در خودروها، لطمه جبران ناپذیری به امپراطوری خودروهای الکتریکی وارد خواهد کرد.

در سند ۱۰٫۰۰۰ صفحه‌ای منتشر شده این کمپانی به صراحت آمده است که:

اگر صاحبان خودروهای تولیدی ما اقدام به شخصی سازی خودروی خود نظیر تغییر زیرساخت شارژ باتری با استفاده از شارژرهای تقلبی و غیر ایمن کنند، امکان بروز حالت عملکرد غیر عادی و غیرطبیعی وجود دارد و در این حالت کسب و کار ما دچار مشکلات عدیده‌ای خواهد شد.

این کمپانی در بخش دیگری از گزارش خود به افرادی اشاره می‌کند که به «عاشقان و طرفداران خودرو» مشهورند. این افراد سعی می‌کنند با هک کردن خودروی تسلای خود عملکرد آن را افزایش دهند. به این افراد هشدار داده شده است که در صورت انجام چنین کارهایی عملکرد سیستم ایمنی خودرو به شدت کاهش خواهد یافت. در بخشی از گزارش آمده که به عنوان مثال صاحبان خودرو مکان نشستن بر روی صندلی را دستخوش تغییر کرده‌اند که باعث اختلال در عملکرد کیسه‌های هوا و بروز حوادث ناگوار برای سرنشینان خواهد شد.

ما این کارها را هرگز آزمایش نکرده‌ایم و هرگز به کسی چنین پیشنهادی نمی‌کنیم تا چنین تغییراتی را در محصولات خود اعمال کند. برخی از صاحبان خودرو از کابل‌های غیر استاندارد و غیر ایمن جهت شارژ باتری خودروی خود استفاده می‌کنند که بسیار خطرناک خواهد بود. انجام این کار باعث وارد شدن صدمات جبران ناپذیری نظیر برق گرفتگی شدید با ولتاژ زیاد می‌شود.

تسلا در ادامه آورده:

اعمال برخی تغییرات غیر مجاز ایمنی دستگاه‎های ما را کاهش داده و تلفاتی که در پی اعمال این تغییرات بر جای می‌ماند باعث خواهد شد تا به اعتبار و برند تسلا لطمات بسیاری وارد شود و کسب و کار ما را با تهدید مواجه سازد. این اتفاق ما را در شرایطی بحرانی از نظر مالی، چشم انداز شرکت و نتایج عملیاتی غیرمنتظره قرار خواهد داد.

با وجود اینکه پایگاه اجتماعی خود را با جذب مشتریان بیشتر مستحکم‌تر می‌سازد اما باید در نظر داشت که در دنیای خودروها تسلا همانند یک ماهی کوچک در اقیانوسی بی‌کران است. از آنجا که این کمپانی افراد را تشویق به استفاده از خودروهای الکتریکی می‌کند، مجبور است به سوالاتی نظیر امنیت خودرو پاسخی قانع‌کننده دهد. در یکی از گزارشات مربوط به رانندگی آمده بود که یکی از خودروهای الکتریکی پس از تصادف به شدت دچار آتش سوزی شده است. این کمپانی همچنان تایید می‌کند که هیچ کنترلی بر روی خودروهایی که توسط صاحبان خود دستخوش تغییر می‌شوند، ندارد، اما گوش‌زد می‌کند که چنانچه یکی از دارندگان خودروهای تسلا به اشتباه دچار برق گرفتگی شود آنگاه این موضوع به اعتبار این کمپانی نوپا لطمات زیادی وارد خواهد ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات