سلطان جدید سوپراسپورت‌ ها، خودرو ۱۵۰۰ اسب بخاری کوینیگزگ

دوشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۸
مطالعه 5 دقیقه
کمپانی سوئدی کوینیگزگ در دو دهه فعالیت اخیر، مرزهای بسیاری را در صنعت خودروسازی درنوردیده است. آخرین محصول این کمپانی، کوینیگزگ رگرا که در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد نیز از این قاعده مستثنی نیست. شاید اشاره به قدرت ۱٫۵۰۰ اسب بخاری موتور این خودرو برای اثبات این ادعا کافی باشد.
تبلیغات

برخلاف استفاده‌ی معمول از ترکیب موتورهای بنزینی الکتریکی که به نام خودروهای هیبریدی شناخته می‌شوند و در سال‌های گذشته نمادی از خوردوهای کم‌مصرف شهری را به خود گرفته بودند، اخیرا، استفاده از موتورهای هیبریدی در میان سازندگان خودروهای سوپراسپورت نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. برای مثال می‌توان به مسابقات فرمول یک اشاره کرد که هم‌اکنون تیم‌ها از ترکیب موتورهای بنزینی در کنار موتورهای الکتریکی در آن استفاده می‌کنند. کوئنیگزگنیز از این قاعده مستثنی نیست. این کمپانی سوئدی در آخرین ابر خودروی خود از ترکیب سه موتور الکتریکی با یک پیشرانه‌ی توئین توربوی V8 استفاده کرده است. این پیشرانه قادر است در کمتر از ۲۰ ثانیه، سرعت این خودروی ۱٫۴۰۰ کیلوگرمی را از حالت سکون به ۴۰۰ کیلومتر در ساعت برساند. این سرعت به معنای رسیدن به ۰.۳۳ سرعت صوت در کمتر از یک سوم دقیقه است.

اما تمام ویژگی‌های خاص این خودرو در قدرت بالای موتور خلاصه نشده، بلکه شرکت سوئدی از فناوری‌های برتری نیز در این خودرو استفاده کرده است. کوینیگزگ، رگرا را به‌عنوان اولین خودروی هوشمند و مکانیزه لقب داده است، چراکه همه‌ی فعالیت‌های این خودرو بصورت الکترونیک کنترل می‌شود. با استفاده از ریموت کنترل یا اپلیکیشن مخصوص برای گوشی‌های‌هوشمند می‌توان باله‌های عقب و جلو و همچنین در‌های پروانه‌ای این خودروی افسانه‌ای را کنترل کرد. طراحان کوئنیگزگ بال عقب این خودرو را به زیبایی طراحی کرده‌اند تا در صورت عدم نیاز به نیروی پایین برنده که در زمان حرکت توسط بال پشتی تولید می‌شود، این بال درون بدنه قرار گرفته و الگوی یکپارچه‌ی آن را حفظ کند.

آیینه‌های جانبی خودروی در زمان باز شدن درها بصورت خودکار به سمت داخل بسته می‌شوند که جلوه‌ی بصری بسیار زیبایی را به این خودروی تمام عیار می‌بخشد. البته می‌توان همچون خودروهای معمول به جای استفاده از ریموت یا اپلیکیشن موبایل، بصورت دستی نیز در خودرو را باز کرد. درهای فیبرکربنی این خودرو بسیار سبک بوده و بصورت بسیار زیبایی طراحی شده‌اند که به واقع چشم‌نواز هستند.

براساس اطلاعات ارائه شده تنها ۸۰ دستگاه از این خودرو تولید خواهد شد که برای چنین خودروی افسانه‌ای می‌توان آن را رقم بزرگی خواند. شاید با اسم بردن از خودروهای هیبریدی، تویوتا پریوس یا شماری دیگر از خودروهای کم مصرف درون شهری به ذهن متبادر شود، اما رگرا نیز یک خودروی هیبریدی است که حتی می‌توان آن را با استفاده از موتورهای الکتریکی مورد استفاده قرار داد که در این حالت رگرا تبدیل به آتش زیر خاکستر می‌شود. این خودرو خستگی ناپذیر قادر است در کمتر از ۲.۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. کوئنیگزگ سیستم داشبورد خود را به CarPlay اپل مجهز کرده است. این خودرو از سال ۲۰۱۶ میلادی به دست خریدارانی خواهد رسید که مبلغ ۱.۸۶ میلیون دلار را بابت آن پرداخت کرده‌اند.

لینک دانلود

رگرا در زبان سوئدی به معنای به سلطنت رسیدن است و نام‌گذاری این خودرو را نیز نمی‌توان چندان بی‌ربط خواند. در ادامه می‌توانید تصاویر این خودروی افسانه‌ای را به نظاره بنشینید. ورودهای هوای جلو و طرفین، در کنار دیفیوزر عقب زیبایی منحصر به فردی را به این خودرو داده است. در قسمت عقب شاهد قرار گرفتن یک خروجی شبیه به خروجی اگزوز هستید، اما شاید جالب باشد تا بدانید که این خروجی مربوط به اگزوز نبوده و بلکه خروجی سیستم خنک کننده‌ی موتورهای الکتریکی است. کوئنیگزگ اگزوز دوقلوی متعلق به موتور بنزینی را در طرفین خودرو قرار داده است. یکی از موارد دیگری که در این خودرو بسیار جلب توجه می‌کند، علامت کوئنیگزگ در قسمت پشتی خودرو است که بصورت کشیده از داخل شیار قسمت پشتی به بیرون خزیده است.

Regera 1
Regera 2
Regera 3
Regera 4
Regera 5
Regera 6
Regera 7
Regera 8
Regera 9

نظر شما در باره‌ی این ابر خودروی اسپورت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات