افزونه‌ های ضروری دراپ‌ باکس

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
مطالعه 6 دقیقه
دراپ‌باکس امکان ذخیره فایل‌های کاربران را در یک فضای مجازی و اشتراک گذاری آن‌ها را بین رایانه‌های دیگر فراهم می‌کند. دراپ باکس روی سیستم عامل‌های مختلف قابل اجرا بوده و ۲ گیگابایت فضای رایگان ارائه می‌دهد. در این مقاله ۵ مورد از بهترین افزونه‌های این سرویس را معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

 دنیای امروز مملو از اطلاعات و فایل‌های حجیم است؛ بسیاری از ما با موبایل خود عکس و فیلم می‌گیریم و گاهی آن‌ها را برای دوستان‌مان ارسال کرده یا در رایانه شخصی خود ذخیره می‌کنیم. شاید حجم زیادی از اطلاعات خود را در یک وبلاگ یا فایل‌های کاری و شغلی خود را روی انواع حافظه‌های دائمی و موقت ذخیره و نگهداری می‌کنیم که در این حالت استفاده از سرویس ابری اهمیت زیادی پیدا می‌کند. اگر نگاهی گذرا به آنچه که گفته شد داشته باشید، متوجه می‌شوید همه ما حجم انبوهی از اطلاعات را در طول روز جابه‌جا یا نگهداری می‌کنیم؛ نگهداری و تبادل اطلاعات برای کاربران خطراتی دارد که گاهی می‌تواند در صدر هزینه‌ها قرار بگیرد؛ پاک شدن اطلاعات، سرقت یا صدمه به رایانه و حتی هک شدن سایت یا ایمیل، تنها بخش کوچکی از هزینه‌های نگهداری این حجم اطلاعات است.

دراپ‌باکس فضایی ابری است که می‌توانید اطلاعات خود را در آنجا ذخیره و نگهداری کنید. این سرویس غول پیکر و مقاوم در دنیای اینترنت محلی است که همه جا و همه وقت در دسترس است؛ می‌توان بدون نگرانی از محدودیت سرویس‌های ایمیل، حداقل ۲گیگابایت از اطلاعات خود را در این سرویس ذخیره کرده و آن‌ها را برای سایر دوستان در هر نقطه از دنیا ارسال کرد. دراپ‌باکس در سیستم عامل‌های مختلف مانند ویندوز، مک، لینوکس و حتی آیفون اجرا می‌شود و کار با آن بسیار ساده و لذت بخش است. البته می‌توان با پرداخت هزینه‌ فضای آن را افزایش داد.

دراپ باکس ویژگی‌های کاربردی و جالبی دارد؛ کاربران و دوستان در هر جای دنیا می‌توانند پوشه‌ها و فایل‌های خود را بین دوستان و دیگران به اشتراک بگذارند، تبادل فایل انجام داده و محتوا را مدام تغییر دهند. حتی می‌توان در بخش «فعالیت‌های اخیر» تمام کارهایی را که دوستان و همکاران روی آن پوشه‌ یا فایل انجام داده‌اند، مشاهده کرد؛ با این حال می‌توان دسترسی کاربران دعوت شده را به پوشه‌ مورد نظر محدود کرد.

این سرویس دو امکان جذاب هم برای وبلاگ نویسان دارد اول اینکه می‌توان تمام یا بخشی از عکس‌های دراپ‌باکس خود را به عنوان گالری وبلاگ یا سایت استفاده کرد؛ و مهم‌تر از همه اگر در وردپرس صاحب نام‌کاربری باشید می‌توانید نسخه پشتیبان سایت یا وبلاگتان را به دراپ باکس منتقل کنید. ویژگی جالب این است که با استفاده از «wpTimeMachine» که یکی از پلاگین‌های وردپرس است، می‌توانید به طور کامل از وبلاگتان نسخه پشتیبان تهیه کرده و دراکانت دراپ‌باکس خود ذخیره کنید. این پلاگین به طور خودکار از دیتابیس، افزونه‌ها، تم‌ها و همه‌ی فایل‌ها و فولدرهایی که در پوشه وردپرس هاست خود آپلود کرده‌اید پشتیبان تهیه کرده و به راحتی آن را در راپ‌باکس ذخیره می‌کند.

علاوه بر این خود دراپ‌باکس، از فایل‌های کاربران به صورت خودکار نسخه‌ پشتیبان تهیه می‌کند و امکان بازگردانی فایل‌های پاک شده و نسخه‌های قبلی فایل‌های بارگذاری شده نیز در این سرویس موجود است. این سرویس محبوب با افزونه‌های ضروری و کاربردی، استفاده‌ی راحت‌تری را برای کاربران فراهم می‌کند. در این مقاله به معرفی چند مورد از این افزونه‌ها می‌پردازیم.

 1. Drop it to ME

ditm

این افزونه برای زمانی است که می‌خواهید راه ساده و بهتری را برای دوستان‌تان جهت آپلود فایل‌ در اکانت دراپ‌باکس خود فراهم کنید؛ حتی اگر دوستان و افراد دارای اکانت این سرویس نباشند می‌توانند از این افزونه استفاده کنند. زمانی که این سرویس را به اکانت خود لینک کردید، می‌توانید آدرس URL اختصاصی را برای استفاده‌ی دیگران از اکانت دراپ‌باکس خود تنظیم کنید. در این سرویس تا ۷۵ مگابایت امکان آپلود فایل وجود دارد، برای امنیت بیشتر هم می‌توانید در لینکی که ایجاد کرده‌اید رمزعبور تعیین کنید. برای آپلود فایل‌های بزرگ و قابلیت‌های بیشتر می‌توانید از Supply Drops استفاده کنید، آپلود این سرویس تا ۴۸ ساعت معتبر بوده و برای افزایش این زمان محدود می‌توانید هزینه‌ی آن را پرداخت کنید.

2. DropVox

 این اپلیکیشن ۲ دلاری مخصوص سیستم‌عامل آی‌او‌اس است که امکان ذخیره فایل‎‌های صوتی ضبط شده توسط آیفون را فراهم می‌کند. در واقع DropVox یک سرویس تک منظوره‌ است که فقط فایل‌های صوتی را در پوشه‌ی مخصوص خود در دراپ‌باکس ذخیره می‌کند. فایل‌هایی که ضبط می‌کنید به طور خودکار توسط این اپلیکیشن بک‌آپ گرفته شده و آپلود می‌شوند؛ این فایل‌ها از طریق کامپیوترهای شخصی و اکانت دراپ‌باکس قابل دسترس است. نسخه‌ی مک این اپلیکیشن هم در حال توسعه است.

3. Boxpx

boxpx

این افزونه راه بهتری را برای به اشتراک گذاری تصاویر فراهم می‌کند؛ می‌توانید آن را به اکانت دراپ‌باکس خود ضمیمه کرده و تصاویر را از هر پوشه که بخواهید انتخاب کنید، Boxpx امکان اضافه کردن شرح، تغییر نحوه‌ی نمایش و حتی تغییر اندازه‌ی تصاویر را ارائه می‌دهد. زمانی که تغییرات لازم را روی تصویر مورد نظر اعمال کردید، آدرس URL عمومی جهت به اشتراک گذاشتن آن فراهم می‌شود. اگرچه این افزونه‌ی رایگان دارای ویژگی‌های بسیاری نیست اما کار کردن با آن ساده و آسان است.

4. EasyDrop

easdr

استفاده از رابط کاربری تحت وب دراپ‌باکس بسیار آسان است، اما EasyDrop راه ساده‌تری را برای دسترسی به اکانت فراهم می‌کند. این افزونه در مرورگر گوگل کروم نصب شده و دسترسی به پوشه‌ها و فایل‌های اکانت دراپ‌باکس را فراهم می‌کند. در واقع این افزونه رابط کاربری تحت موبایل دراپ‌باکس را در مرورگر نشان می‌دهد، پس به آسانی می‌توانید بین فایل و پوشه‌ها تعامل داشته باشید. توسط EasyDrop می‌توان فایل‌ها و تصاویر را به اشتراک گذاشت یا آن‌ها را بدون اینکه رابط وب دراپ‌باکس را باز کرد، حذف کنید. این افزونه زمانی که می‌خواهید دسترسی سریع به فایل‌های خود در دراپ‌باکس داشته باشید، کاربردی است.

5. Wappwolf Automator

wapp

اساس کار این افزونه دقیقا مانندIFTTT است؛ IFTTT سایت تازه تاسیس با یک ایده نوین است. شعار این سایت Put the internet to work for you است و با فرمول if this then that فعالیت می‌کند. بعد از ثبت نام در این سایت می‌توانید وظایفی را برای آن تعیین کنید تا برایتان انجام دهد.این سایت تقریبا اکثر سایت‌های خبری و شبکه‌های اجتماعی را پشتیبانی می‌کند. شما برای این سایت وظایفی تعیین می‌کنید؛ برای مثال اگر آیتمی را در گوگل ریدر ستاره‌دار کردید آن را در اکانت توییتر توییت می‌کند. در حقیقت شعار سایت هم همین موضوع را بیان می‌کند. حتی می‌توان تعیین کرد اگر هوای محلی که زندگی می‌کنید بالاتر از ۴۵ درجه شد، آن را در فیس‌بوک اعلام کند یا اینکه این موضوع را توییت کند.

Wappwolf Automator دقیقا عملکرد مشابه این سایت را دارد. می‌توانید وظایف مشخصی را برای این افزونه تعیین کنید، مثلا بطور خودکار تصاویر موجود در دراپ‌باکس را به اکانت فلیکر آپلود کرده یا فایل‌های جدید را به فرمت PDF تبدیل کند.

PPAW

می‌توانید لیستی از خدمات و سرویس‌هایی که ارائه می‌دهد را مشاهده و بررسی کنید. نسخه‌ی رایگان این افزونه شامل محدودیت‌هایی است که با پرداخت هزینه‌ی کامل، می‌توانید از تمامی خدمات آن بهرمند شوید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات