تماشا کنید: سرمایه‌گذاری ۱۳۶ میلیون دلاری دوبی برای ساخت موزه‌ آینده

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
موزه‌ی آینده نام پروژه‌ای است در شهر دوبی که از دل آن یک سازه‌ی زیبا برای نمایش انواع روبات‌ها و همچنین یک مرکز تحقیقاتی مجهز توسعه خواهد یافت. این موزه سال ۲۰۱۷ میلادی آغاز به کار خواهد کرد.
تبلیغات

دوبی در سال ۲۰۱۷ میلادی درهای موزه‌ی آینده را به روی بازدیدکنندگان و محققان باز خواهد کرد. این موزه علاوه بر نمایش انواع روبات‌ها، مرکزی نیز برای جمع شدن محققان و مخترعان روبات‌ها خواهد بود.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات متحده‌ی عربی و حکمران منطقه‌ی دوبی با انتشار توئیتی در این خصوص گفت:

محیط یکپارچه‌ی پیش‌بینی شده در این موزه محلی برای ذهن‌‌های خلاق خواهد بود تا به آزمایش، توسعه و پیش‌بینی نمونه‌ها و سرویس‌های پیشرفته بپردازند.

سازه‌ی ۱۳۶ میلیون دلاری موزه‌ی آینده در منطقه‌ی تجاری دوبی و در فاصله‌ی هفت دقیقه‌ای از برج خلیفه، احداث خواهد شد.

شیخ مکتوم در مراسم رونمایی از این طرح گفت:

موزه‌ی آینده محلی برای پیوند ایده‌ها و طراحی‌های صورت گرفته با واقعیت خواهد بود. این مکان به محلی برای مخترعان و کارآفرینان سراسر جهان تبدیل خواهد شد. آینده متعلق به کسانی است که بتوانند آن را تجسم کرده، طراحی و تولید کنند. در امارات متحده‌ی عربی ما جور دیگری فکر می‌کنیم. در حالی که دیگران به پیش‌بینی آینده می‌پردازند، ما آن را خلق می‌کنیم.

ظاهر این موزه با استفاده از استیل تزئین خواهد شد که اشعاری از شیخ مکتوم را نیز به‌همراه خواهد داشت. همانطور که در ویدئو نیز مشاهده می‌کنید، در صورت به حقیقت پیوستن تمام جزئیات نمایش داده شده در ویدئو و تکمیل این موزه، شاهد بیلبوردهای هولوگرافیک در آن خواهیم بود.

لینک دانلود

به گزارش وال‌استریت‌ژورنال، دوبی در سال‌های اخیر میزان سرمایه‌گذاری خود در بخش فناوری را بسیار افزایش داده است. برای مثال می‌توان به مسابقه‌ای با جایزه‌ی یک میلیون دلار اشاره کرد که هدف از آن توسعه‌ی پهپادهایی با اهداف انسان دوستانه بود. این مسابقه با نام Drones for Goods برگزار شد. باید دید که در آینده این موزه چه دستاوردهایی را برای امارات متحده‌ی عربی به ارمغان خواهد آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات