برترین محصولات معرفی شده در MWC 2015 از نگاه زومیت

یک‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۱۵
مطالعه 15 دقیقه
کنگره جهانی موبایل ۲۰۱۵ هم به پایان رسید و در آن محصولات و گجت‌های متنوعی از پرچمداران برندهای مشهور تا ابزارهای جدید کمپانی‌های نوپا رونمایی شدند. در ادامه قصد داریم، برترین گوشی‌ها، تبلت‌ها، ابزارهای پوشیدنی و... که در این نمایشگاه خوش درخشیدند را مرور کنیم.
تبلیغات

بهترین تلفن‌های MWC 2015

 گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج سامسونگ

گلکسی اس 6 اج

 باید گلکسی اس 6 را برترین و حاصل نهایت تلاش سامسونگ قلمداد کرد که نتیجه‌ی توجه این کمپانی کره‌ای به خواسته‌های مشتریانش است. در حالی که گلکسی اس 5 در سال 2014 تقریبا با گلکسی اس 4 سال پیش از آن مشابه بود و کیفیت ساخت نه چندان جالب آن باعث شد بسیاری از علاقه‌مندان به تلفن‌های این کمپانی از آن رویگردان شوند، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از طراحی و ساخت کاملا متفاوتی بهره می برند که در روال فعالیت سامسونگ بی‌سابقه بوده است.

سامسونگ در گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج از فریم فلزی و پوششی از فلز و شیشه در پشت و روی دستگاه بهره برده که این بار پرچمدار سامسونگ را هم‌رده با باکیفیت‌ترین پرچمداران دنیای موبایل قرار خواهد داد. سامسونگ ادعا می‌کند که ساخت پرچمدار جدید این شرکت، 50 درصد قوی‌تر از دستگاه‌های پیشین است.

یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای از خانواده‌ی اکسینوس برای نسخه‌ی بین‌المللی، صفحه‌نمایش 5.1 اینچی QHD از نوع Super AMOLED، با همراهی 3 گیگابایت رم از نوع DDR4، حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی 32، 64 و 128 گیگابایت، دوربین 16 مگاپیکسلی به همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک حسگر اثرانگشت جدید درون‌سازی شده با کلید خانگی که دیگر نیازی به کشیدن انگشت نخواهد داشت، یک حسگر ضربان قلب فروسرخ که سامسونگ ادعا می‌کند همزمان به تنظیم رنگ سفید در ثبت تصاویر توسط دوربین نیز کمک می‌کند، پشتیبانی درونی از هر دو استاندارد شارژ بی سیم Qi و PMA، شارژ سریع 1.5 برابر سریع‌تر از گلکسی اس 5، اسپیکری که 1.5 برابر بلندتر از گلکسی اس 5 خواهد بود و... از مشخصات و ویژگی‌های جذاب این گوشی هستند. تنها تفاوت اس 6 اج با اس 6 نیز نمایشگر با لبه‌های خمیده آن در دو طرف دستگاه است.

اچ تی سی وان ام 9

best-mwc-one-m9

اچ‌تی‌سی در کنگره جهانی موبایل امسال، پرچمدار جدید خود، وان ام 9 را معرفی کرد. One M9 اندکی کم‌پهناتر، کوتاه‌تر و البته ضخیم‌تر از نسل پیشین است اما تمایز قائل‌شدن در میان این پرچمدار و نسل قبلی در نگاه اول کار ساده‌ای نیست.

نمایشگر 1080p پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی 5 اینچی بوده و از فناوری LCD بهره می برد. باتری One M9 دارای توان 2840 میلی‌آمپرساعت بوده و 32 گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی نیز برای آن در نظر گرفته شده که البته بوسیله‌ی microSD قابل ارتقا خواهد بود. پرچمدار سال 2015 اچ‌تی‌سی همچون گذشته به اسپیکرهای بوم‌ساوند مجهز است که البته این بار با تکنولوژی دالبی نیز ترکیب شده است. اسنپدراگون 810 بعنوان قلب پردازشی 64 بیتی One M9 در نظر گرفته شده که با 3 گیگابایت حافظه‌ی رم همراه شده است.

HTC One M9 از رابط کاربری سنس 7 بهره می‌برد که بر روی سیستم‌عامل اندروید 5 آبنبات‌چوبی سوار شده است. گفته می‌شود که این نسخه از رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی نیز از نظر ظاهری تغییرات زیادی به همراه ندارد.

به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین تغییر اعمال شده توسط اچ‌تی سی در این پرچمدار به پیکربندی دوربین آن مربوط باشد. دوربین اصلی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی، از یک سنسور 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد که با کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود؛ همچنین همانطور که انتظار می‌رفت، فناوری اولتراپیکسل به جلوی دستگاه منتقل شده تا دوربین جلوی One M9 بتواند در محیط‌های کم‌نور هم سلفی‌های خوبی از شما بگیرد.

وایب شات لنوو

best-mwc-vibeshot

Vibe Shot یک گوشی هوشمند اندرویدی با یک دوربین 16 مگاپیکسلی و لرزش‌گیر اپتیکال در قسمت پشتی است که در بدنه‌ی آلومینیومی خود شباهت بسیاری به دوربین‌های کامپکت جمع و جور سونی دارد.

لنوو تلاش دارد طرفداران تصویربرداری و دوست‌داران عکاسی موبایل را به سمت خود بکشاند. بنابراین کلید اختصاصی دوربین با دو مرحله در این دستگاه قرار داده شده که با فشار مرحله‌ی اول موجب فعال شدن فوکوس خودکار خواهد شد. این مساله در گوشی‌های هوشمند اندرویدی چندان سابقه‌دار نیست اما رویکرد مناسبی برای کسانی است که مایل به استفاده از کلیدهای روی نمایشگر نیستند. افزون بر این، یک کلید فیزیکی اسلایدر نیز روی دستگاه قرار گرفته که موجب حرکت میان حالت‌های هوشمند و حرفه‌ای خواهد شد. این اسلایدر شبیه به کلید قطع صدا روی دستگاه‌های آیفون است اما موجب تغییر اساسی رابط کاربری دوربین می‌شود. خلاقیتی که در طراحی این تلفن به کار رفته آن را به یکی از محصولات جذاب MWC امسال تبدیل کرده است.

گرند اس 3 زد تی ای

best-mwc-grand-s3

 کمپانی چینی ZTE یک روز پیش از آغاز رسمی کنگره جهانی موبایل در بارسلونا، نسل جدید پرچمدار خود را معرفی کرد. Grand S3 اولین گوشی‌هوشمند جهان است که به سنسور بیومتریک تشخیص چشم (Eyeprint) مجهز است. کاربرد این سنسور درست شبیه به سنسور تشخیص اثر انگشت بوده و در موارد امنیتی به کار می‌رود.

این گوشی مجهز به صفحه نمایش 5.5 اینچ با رزولوشن 1080p، تراشه اسنپ‌دراگون 801 با چهار هسته پردازشی با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Adreno 330 و 3 گیگابایت حافظه رم است. حافظه‌ی داخلی این گوشی دارای ظرفیت 16 گیگابایت بوده و قابلیت اضافه‌کردن حافظه خارجی نیز وجود دارد. از دیگر امکانات این گوشی می‌توان به دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی و دوربین جلوی 8 مگاپیکسلی اشاره کرد. همچنین قابلیت استفاده از شبکه‌های LTE و Wi-Fi ac نیز وجود دارد.

Grand S3 به همراه اسپیکر با قابلیت Dolby Sound و باتری 3100 میلی آمپرساعتی عرضه شده و تحت سیستم‌عامل اندروید 4.4 کیت‌کت کار می‌کند.

هیرو 3 آلکاتل

best-mwc-hero3

گوشی‌هوشمند رده بالای آلکاتل با نام Hero 3 در کنگره جهانی موبایل معرفی شد. آلکاتل دستگاه پرچم‌دار خود را در دو نسخه معرفی کرده که نسخه بزرگتر نمایشگر ۵.۵ اینچی دارد و از پردازنده‌ی هشت هسته‌ای سریع‌تر اسنپ‌دراگون 610 بهره می‌برد. نسخه کوچکتر این دستگاه، به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپ‌دراگون 400 مجهز شده است. باتری، حافظه‌ی رم و حافظه‌ی ذخیره سازی این دستگاه بزرگتر و بیشتر از نسخه‌ی کوچک‌تر با نمایشگر ۴.۷ اینچ است.

هر دو مدل از دوربین‌های پشتی ۱۳ مگاپیکسلی بهره برده‌اند، اما دوربین جلویی در نسخه بزرگتر ۸ مگاپیکسل و در نسخه کوچکتر ۵ مگاپیکسل است. اسپیکر‌های دوگانه JBL در جلوی این دو دستگاه تعبیه شده‌اند. دو میکروفون نیز در دستگاه جای گرفته تا در هر حالتی که گوشی را در دست بگیرید، امکان جواب‌دادن به تماس‌ها را داشته باشید. همچنین هر دو دستگاه جدید آلکاتل ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارند.

Runcible، محصولی خلاقانه

best-mwc-runcible

در کنگره‌ی جهانی موبایل محصولات متفاوت و نامتعارفی همچون این گوشی دایره‌ای شکل نیز رونمایی شدند.

نام این گوشی گرد، Runcible است و به راحتی می‌توان آن را متفاوت‌ترین گوشی هوشمند معرفی شده در کنگره‌ی جهانی موبایل دانست. گوشی Runcible از نظر ظاهری عجیب به نظر می‌رسد اما افرادی که آن را به دست گرفته‌‌اند می‌گویند استفاده از آن جذاب و جالب است.

این گوشی شبیه به ساعت‌های جیبی قدیمی یا قطب‌نماهای سنتی به نظر می‌رسد اما همین طراحی باعث شده است به راحتی در دست جای بگیرد. درگاه‌های ورودی و خروجی مورد نیاز و همین‌طور دوربین برای آن در نظر گرفته شده است تا کارایی شبیه به موبایل‌های رایج بازار داشته باشد. کمپانی تولید کننده‌ی Runcible، گوشی متفاوت خود را در نسخه‌های متنوع از جنس قلع، مس، برنج یا حتی چوب ساخته و روانه‌ی بازار می‌کند.

اگر تصور می‌کنید که Runcible به سیستم‌عامل اندروید مجهز شده است، اشتباه می‌کنید. این گوشی از سیستم‌عامل فایرفاکس بهره می‌برد و قابلیت‌های خاصی را نیز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به عنوان مثال این گوشی قادر است ویدیو یا عکس‌های دایره‌ای شکل بگیرد. کمپانی سازنده‌ی این محصول از طراحی دایره‌ای آن نهایت استفاده را برده و مثلا اگر گوشی را در هنگام عکاسی بچرخانید، فوکوس و زوم انجام می‌شود. خلاقیتی که در طراحی این گجت زیبا مشاهده می‌کنیم ستودنی است و شاید بتوان آن را خلاقانه و متفاوت‌ترین محصول MWC 2015 نامید.

بهترین تبلت‌های MWC 2015

اکسپریا زد 4 تبلت سونی

best-mwc-z4-tablet

تبلت ۱۰.۱ اینچی اکسپریا زد 4 در کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی شد. این دستگاه در واقع جایگزینی برای اکسپریا زد 2 تبلت به شمار می‌رود. صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی آن از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند تا تراکم ۳۰۰ پیکسل بر اینچ را ارائه کند. سونی از تکنولوژی‌های اختصاصی Triluminos و X-Reality در این تبلت بهره برده است.

اکسپریا زد 4 تبلت، از پردازنده‌ی اسنپدراگون 810 با 8 هسته‌ی پردازشی، در کنار 3 گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می برد. این تبلت به نمایشگر 10.1 اینچی با رزولوشن 2K مجهز شده که تراکم پیکسلی بالایی را در اختیار کاربر قرار خواهد داد. باتری 6000 میلی‌آمپر ساعتی وظیفه‌ی تغذیه‌ی این غول سونی را به عهده خواهد داشت که سونی وعده‌ی 17 ساعت پخش ویدیو را داده و دوربین‌های 8.1 و 5.1 مگاپیکسلی نیز به ترتیب قسمت عقب و جلوی دستگاه را مزین کرده‌اند. وزن اکسپریا زد 4 در مقایسه با نسل قبلی این تبلت 50 گرم کاهش یافته و به 389 گرم رسیده است.

مدیاپد X2 هواوی

هواوی مدیا پد

تبلت جدید هواوی با نام MediaPad X2 ضخامتی به اندازه ۷.۲۸ میلی‌متر دارد و جنس آن کاملا از فلز است. مدیا‌پد X2 با ضخامت بسیار کم، نمایشگری IPS به ابعاد ۷ اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل دارد. حاشیه‌های کنار نمایشگر مدیا‌پد X2 که بسیار نازک طراحی شده، نمایی بسیار زیبا به محصول جدید هواوی داده است.

این دستگاه با پردازنده هشت هسته‌ای Kirin 930 با فرکانس 2.0 گیگاهرتز، باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت، دوربین ۱۳ مگاپیکسل در عقب، دوربین جلویی ۵ مگاپیکسل با زاویه دید ۲۲ میلی‌متری همراه شده که به گفته‌ی هواوی بهترین سلفی‌های پانورما را ثبت می‌کند.

بهترین ابزارهای پوشیدنی MWC 2015

ساعت جی واچ Urbane ال جی

جی واچ اربن ال‌جی

ال‌جی با معرفی ساعت‌های هوشمند سری Watch Urbane، کار خود را در کنگره جهانی موبایل بارسلون آغاز کرد. این دو ساعت هوشمند پیش از MWC نیز حرف و حدیث‌هایی به راه انداخته بودند.

نسخه‌ی معمولی Watch Urbane طراحی و ساختار زیبایی در قالب پلتفرم اندروید ور ایجاد کرده؛ اما Watch Urbane LTE دستگاهی کاملاً متفاوت است. این دستگاه ال‌جی، نخستین ساعت هوشمند با قابلیت پشتیبانی از شبکه مخابراتی LTE به شمار می‌رود. این ساعت هوشمند به سیستم‌عامل webOS مجهز شده که تا پیش از این روی ساعت دیگری ندیده بودیم.

تا کنون جالب‌ترین دستگاه در میان این دو، Watch Urbane LTE است. این ساعت هوشمند نرم‌افزارهای خود را بر پایه ی پلتفرم webOS اجرا می‌کند و از همان رابط کاربری مدوری بهره می‌برد که Audi در نمایشگاه کالاهای مصرفی دیجیتال به نمایش گذاشته بود. برخلاف تلویزیون‌های هوشمند این شرکت، ال‌جی این بار ترجیح می‌دهد نام چندانی از WebOS به میان نیاورده و به سادگی اعلام می‌کند که این ساعت هوشمند بر پایه‌ی سیستم‌عامل اختصاصی ال‌جی برای ابزارهای پوشیدنی فعالیت می‌کند.

ساعت هوشمند هواوی

ساعت هواوی

هوآوی در کنگره موبایل بارسلون از ساعت‌هوشمند خود با ظاهری شبیه به ساعت‌های کلاسیک پرده برداشت. این ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید ور توسعه یافته است. هوآوی کاربران مونث و مذکر را با این ساعت‌هوشمند هدف قرار داده است. خریداران این ساعت‌هوشمند می‌توانند با بهره‌گیری از انواع رنگ‌ها که شامل طلایی، مشکی و نقره‌ای است در کنار انواع ظاهر برای ساعت‌ها، ترکیب مورد نظر را انتخاب کنند.

قطر صفحه‌ی نمایش مورد استفاده در این ساعت‌هوشمند ۴۲ میلی‌متر است که در مقایسه با سایر ساعت‌های‌هوشمند موجود در بازار از ساختار فشرده‌تری برخوردار است. با توجه به این موضوع می‌توان این ساعت هوشمند را به‌دلیل انتخاب طراحی متعادل، مناسب برای همه‌ی کاربران خواند. هوآوی صفحه‌ی نمایش ساعت خود را با استفاده از یاقوت کبود پوشش داده است. بسیاری از ساعت‌های‌هوشمند موجود در بازار از گوریلا گلس استفاده می‌کنند.

همچون سایر ساعت‌های‌هوشمند موجود در بازار می‌توان با استفاده از این محصول انواع اعلانیه‌ها از قبیل ایمیل، تماس‌های دریافتی و پیامک‌های دریافتی اشاره کرد. کاربران می‌توانند به اپلیکیشن‌ها و تقویم موجود در این ساعت‌‌هوشمند نیز از طریق صفحه‌ی نمایش و به راحت‌ترین صورت ممکن دسترسی داشته باشند. هوآوی در این ساعت‌هوشمند از سخت‌افزاری نظیر پردازنده‌ی کوالکام با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز استفاده کرده که می‌توان آن را با گوشی‌های‌هوشمند اندرویدی مجهز به نسخه‌ی ۴.۳ به بالاتر همگام کرد. از جمله‌ سایر مشخصات فنی این ساعت‌هوشمند می‌توان به ۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، ۵۱۲ مگابایت حافطه‌ی رم و همچنین قابلیت ارتباط بلوتوث ۴.۱ اشاره کرد.

هدست واقعیت مجازی وایو اچ‌تی‌سی

best-mwc-vive

اچ‌تی‌سی طی مراسم اختصاصی خود در بارسلونای اسپانیا، هدست واقعیت مجازی جدیدی را معرفی کرد. این هدست در واقع با همکاری Valve طراحی شده و به عقیده بسیاری یکی از بهترین تجربه‌های واقعیت مجازی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

هدست واقعیت مجازی اچ‌تی‌سی از وجود ۷۰ سنسور بهره می‌برد و قادر است دیدی ۳۶۰ درجه را در دنیای مجازی در اختیار کاربر قرار دهد. با استفاده از این هدست علاوه بر اینکه می‌توان دنیای مجازی اطراف را مشاهده کرد، می‌توان قدم نیز زد. نسخه‌ی مخصوص توسعه‌دهندگان این هدست واقعیت مجازی، از بهار روانه‌ی بازار خواهد شد. اچ‌تی‌سی برای عرضه‌ی رسمی این محصول در فصل خرید پایان سال ۲۰۱۵ برنامه‌ریزی کرده است.

اچ‌تی‌سی هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت این هدست واقعیت مجازی ارائه نکرده و نمی‌توان انتظار داشت که این محصول پیش از ماه نوامبر روانه‌ی بازار شود. اچ‌تی‌سی با انتشار یک ویدئو، سعی کرده تا اهداف خود از این هدست واقعیت مجازی را نشان دهد.

دستبند هوشمند گریپ اچ‌تی‌سی

best-mwc-grip

این دستبند هوشمند نه تنها اولین دستبند هوشمند سلامتی اچ‌تی‌سی است بلکه اولین همکاری این کمپانی با Armour نیز هست که با استفاده از آن می‌توان اطلاعات مربوط به فعالیت‌هایی نظیر پیاده‌روی و دویدن را ثبت کرد.

رنگ دستبند هوشمند اچ‌تی‌سی مشکی مات است و از وجود یک صفحه‌ی نمایش خمیده بهره می‌برد. دستبند هوشمند اچ‌تی‌سی تاحدودی شبیه به FuelBand 2 نایکی و مایکروسافت بند ردموندی‌ها است. این دستبند هوشمند از وجود پنج سنسور بهره می‌برد که با استفاده از آن می‌توان تمام فعالیت‌های ورزشی را ثبت کرد. یکی از این سنسورها، سنسور GPS است که وجود آن اهمیت فوق‌العاده‌ای برای افرادی دارد که پیاده‌روی کرده یا می‌دوند. Grip قادر است شما را در فعالیت ورزشی نیز راهنمایی کند. دستبند هوشمند اچ‌تی‌سی قادر است با لوازم جانبی خارجی از طریق +AMP ارتباط برقرار کند. عمر باتری این دستبند نیز ۵ ساعت اعلام شد. البته با غیرفعال کردن سنسور جی‌پی‌اس می‌توان عمر باتری را تا دو و نیم روز افزایش داد.

سایر ابزارهای خلاقانه

سنسور اثر انگشت Sense ID کوالکام

سنس آیدی

کوالکام فناوری جدید تشخیص اثر انگشت خود را معرفی کرده که Sense ID نام دارد و با استفاده از آن می‌توان سایر سنسورهای تشخیص اثر انگشت را که این روزها در دستگاه‌های الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد فراموش کرد. این فناوری از امواج مافوق صوت به جای فناوری لمس خازنی جهت تشخیص اثر انگشت استفاده می‌کند. بنابراین می‌تواند از پشت شیشه، فلز و دیگر سطوح نیز به اسکن دقیق اثر انگشت کاربر بپردازد.

به عنوان مثال می‌توان برای باز کردن قفل دستگاه انگشت را به گوشه قاب فلزی گوشی چسباند و به این ترتیب قفل را گشود. Sense ID همچنین این قابلیت را دارد که ویژگی‌‌های دقیق‌تری را ثبت و بررسی کند. مثلا می‌تواند منافذ تعریق موجود در پوست انگشت را نیز تشخیص دهد. بنابراین با استفاده از این فناوری به نظر می‎‌رسد جایگزین قابل اعتمادی برای گذرواژه‌ها پیدا شده است. خوشبختانه کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند هم اکنون در حال بررسی و انجام آزمایش این فناوری هستند و به نظر می‌رسد اواخر سال جاری میلادی شاهد دستگاه‌های مجهز به Sense ID خواهیم بود.

حافظه ۲۰۰ گیگابایتی سن دیسک

کارت حافظه سن دیسک

معمولا کارت‌های حافظه‌ را با ظرفیت‌های ۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت و توان‌هایی از ۲ می‌شناسیم؛ اما شرکت SanDisk با تکنولوژی اخیر خود، حافظه‌ای ۲۰۰ گیگابایتی تولید کرده است. این محصول دارای ویژگی‌های منحصر بفردی است.

بعد از حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این اولین کارت حافظه‌ای است که با ظرفیت بالا تولید شده است. در واقع این کارت حافظه نسبت به حافظه‌ی ۱۲۸ گیگابایتی دارای ۵۶ درصد ظرفیت بیشتر است. می‌توان گفت در این حافظه به اندازی کافی فضا برای ذخیره‌سازی فایل‌ با حجم‌های بالا از جمله فیلم‌های اچ‌دی وجود دارد. نرخ انتقال داده‌ها در این کارت حافظه برابر ۹۰ مگابایت در ثانیه است؛ به عبارتی در هر ثانیه می‌توان ۱۲۰۰ عکس را به حافظه انتقال داد.

از قابلیت‌های این کارت حافظه می‌توان به ضد آب، ضد حرارات، ضد ضربه، ضد اشعه ایکس و حتی ضد مغناطیس بودن اشاره کرد. این کارت حافظه با قیمتی حدود ۴۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

نظر شما در رابطه با MWC 2015 چیست؟ آیا آن را نمایشگاه مفیدی ارزیابی کردید؟ با لیستی که ما تهیه کرده‌ایم موافقید؟ اگر فکر می‌کنید محصول جذاب دیگری هم در این نمایشگاه معرفی شده که در لیست ما جایش خالی است، آن را با ما و سایر زومیتی‌ها در میان بگذارید.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات