اپل خواستار توسعه‌ اپلیکیشن‌های سبک با زمان کم استفاده برای اپل‌واچ است

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
تنها دو روز دیگر تا معرفی رسمی ساعت‌هوشمند اپل باقی است. این کمپانی در حال تدارک طیف گسترده‌ای از اپلیکیشن‌ها برای اپل‌واچ است و در این راه با کمپانی‌های متعددی همکاری می‌کند. اپل از توسعه‌دهندگان خواسته تا اپلیکیشن‌های خود را کاربردی و با الگوی اشغال کمتر منابع توسعه دهند.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده، چندین کمپانی نام‌آشنا در هفته‌های اخیر در آزمایشگاه‌های اپل مشغول آماده سازی مقدمات برای معرفی ساعت‌هوشمند اپل بوده‌اند. اگرچه هنوز اطلاعاتی از جزئیات همکاری‌های صورت گرفته منتشر نشده، اما شنیده‌ها حکایت دارد که اپل نحوه‌ی تعامل اپلیکیشن‌ها با کاربران را از طریق ساعت‌هوشمند تشریح کرده است.

با توجه به اینکه فرم‌فکتور ساعت‌های‌هوشمند یک کلاس جدید از گجت‌های هوشمند را تشکیل داده، از این‌رو رابط گرافیکی و نحوه‌ی تعامل کاربران با این ساعت‌هوشمند نقش پررنگی در موفقیت آن دارد. ساعت‌‌های‌هوشمند هم برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مراحل اولیه را می‌گذراند و در واقع تولید این گجت‌ها در کنار استفاده از آن‌ها برای هر دو گروه سخت است.

کاربران به‌دلیل تغییرات در فرم‌فکتور ساعت‌های‌هوشمند نمی‌توانند همچون گوشی‌ها و تبلت‌ها از این گجت‌ها استفاده کنند. به نظر می‌رسد اپل این موضوع را درک کرده و این قضیه باعث شده که در طول دو سال اخیر، اپل همزمان با معرفی انواع ساعت‌های‌هوشمند توسط رقبا، محصولی را در این زمینه روانه‌ی بازار نکرده است.

با توجه به اینکه هنوز تصویر روشنی از قابلیت‌ها و نحوه‌ی کاربری ساعت‌های‌هوشمند وجود ندارد، از این‌رو بهتر است توسعه‌دهندگان بسیار مدبرانه با ساعت‌های‌هوشمند رفتار کنند. بروزرسانی‌های پی‌در‌پی توسط اپلیکیشن‌هایی نظیر فیس‌بوک، دریافت پیام‌های متنی، ایمیل و سایر موارد، می‌تواند به سرعت باتری ساعت‌هوشمند را خالی کند.

براساس اطلاعات منتشر شده اپل به توسعه‌دهندگان اعلام کرده که اپلیکیشن‌های آن‌ها باید در کمتر از ده ثانیه قابل استفاده باشد. در مقایسه با زمانی که کاربران برای استفاده از گوشی‌های‌هوشمند و تبلت‌های خود استفاده می‌کنند، این میزان کم بوده و مطمئنا کاربران نیازمند زمان هستند تا بتوانند به آن عادت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات