اپلیکیشن شازم پا را فراتر از موسیقی می‌گذارد

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
شازم اپلیکیشنی است که احتمالا بیشتر کاربران با آن کار کرده‌اند؛ توسط شازم می‌توان هنگام گوش دادن به موسیقی، مشخصات آن را شناسایی کرده و اطلاعات مربوط به آهنگ را پیدا کرد. مسئولان این اپلیکیشن قصد دارند فعالیت خود را گسترش داده و به غیر از موسیقی، کاربران کاربرد استفاده از شازم را در زندگی روزمره خود افزایش دهند.
تبلیغات

Rich Riley مدیر اجرایی شازم در کنگره جهانی موبایل اعلام کرد که این اپلیکیشن قرار است با استفاده از دوربین دستگاه، اشیایی مثل خوراکی‌ها و DVD را تشخیص داده و اطلاعات تکمیلی مربوط به آن‌ها را در اختیار کاربران قرار دهد. برای مثال اگر DVD یک فیلم را در اختیار داشته باشید، با استفاده از شازم می‌توانید اطلاعات دقیقی در مورد بازیگران و داستان آن به دست آورید و حتی نسبت به خرید آن از سایت‌های مختلف، اقدام کنید. هنوز اطلاعات دقیقی از تکنولوژی مورد استفاده در این اپلیکیشن در دسترس نیست اما احتمالا شازم برای به دست آوردن اطلاعات اجناس از طریق اسکن بارکد آن‌ها، یا تکنیک پردازش و تشخیص تصویر استفاده خواهد کرد.

پیش از این، تکنیک پردازش و تشخیص تصویر توسط کمپانی‌های دیگری مانند آمازون مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ آمازون در Fire Phone قابلیتی به نام Firefly ارائه کرد؛ این قابلیت از تکنولوژی تشخیص عکس بهره می‌برد. در واقع کاربران با استفاده از این سیستم قادر بودند از اشیای مورد نظر خود عکس گرفته و اطلاعات لازم در مورد آن محصول را به دست آورند. گوگل نیز در اپلیکیشن Goggles این امکان را از طریق اسکن بارکد در اختیار کاربران قرار می‌داد. البته Goggles از تکنولوژی تشخیص تصویر نیز بهره می‌برد و می‌توانست اطلاعات آثار هنری و حتی اماکن تاریخی را با پردازش عکس آن‌ها، در اختیار کاربران قرار دهد.

شازم پس از تشخیص موسیقی مورد نظر کاربر، پیشنهاد خرید آن در مجموعه‌هایی مثل Spotify را ارائه می‌دهد و از این راه سود خوبی را به دست خواهد آورد. به نظر می‌رسد مدیران این مجموعه قصد دارند با اضافه کردن پشتیبانی از اقلام دیگر، مجددا از طریق اتصال به فروشگاه‌های آنلاین، درآمد بیشتری کسب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات