سونی جزئیات کاملی از لنزهای فول‌فریم بدون آینه جدید خود منتشر کرد

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
اخیرا کمپانی سونی در یک نمایشگاه تجاری از چندین نمونه اولیه لنزهای جدید برای دوربین‌های فول‌فریم بدون آینه رونمایی کرد که اکنون به صورت رسمی معرفی شده‌اند. قرار است سونی طی چند ماه آینده از 4 لنز جدید و تعدادی لنز تبدیلی پرده‌برداری کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اولین نمونه یک لنز زوم  FE 24-200mm F3.5-6.3 OSS است. این لنز با قابلیت زوم 8.3 برابری خود و زاویه دید متغیر، انتخابی مناسب برای سفرهای شماست. این لنز نیز مانند مدل‌های Alpha 7 و دیگر لنزهای مشابه این سیستم، در مقابل گرد و غبار به خوبی مقاومت می‌کند. این لنزها که از لرزش‌گیر اپتیکال بهره می‌برند، شامل محافظ لنز بوده و از فیلترهای 72 میلی‌متری پشتیبانی می‌کنند. کمترین مقدار فوکوس آن بسته به محدوده زوم از 0.5 متر تا 0.8 متر متغیر است و بیشترین مقدار نسبت بزرگنمایی آن 1:3.7 است. قرار است فروش این لنز با قیمت 999.99 دلار از 17 مارس سال جاری میلادی آغاز شود.

مدل دوم یکی از سریع‌ترین لنزها در کلاس خود است که Zeiss T*FE 35mm f/1.4 ZA نامیده می‌شود. این لنز فوکوس خودکار از موتور Direct Drive SSM برای فوکوس سریع بهره می‌برد و شامل حلقه فیزیکی دریچه دیافراگم است. در این لنز از لرزش‌گیر اپتیکال خبری نیست ولی دارندگان دوربین Alpha 7 II سونی می‌توانند از این لنز استفاده کرده و از لرزش‌گیر داخلی که در بدنه دوربین وجود دارد بهره ببرند. Distagon می‌تواند تا 0.3 متر فوکوس کند، از فیلترهای 72 میلی‌متر جلو پشتیبانی کرده و محافظ لنز داشته باشد. این لنز 1599 دلار قیمت دارد و فروش آن از اواسط ماه آوریل شروع می‌شود.

مدل سومی که قرار است از ماه می به گروه لنزهای سونی اضافه شود، FE 288mm F2 است. این لنز واید، لرزش‌گیر اپتیکال ندارد ولی یک نمونه کامپکت به شمار می‌رود. این لنز از فیلترهای 49 میلی‌متر پشتیبانی می‌کند، تا 0.29 متر فوکوس کرده و شامل محافظ لنز است. برچسب قیمتی این لنز 449.99 دلار خواهد بود.

سونی دو نمونه لنز تبدلی هم معرفی کرده است که با FE 28mm F2 سازگاری دارند. Ultra Wide Converter دارای عامل بزرگنمایی 0.75 برابر است که باعث می‌شود میدان دید FE 28mm با یک لنز 21 میلی‌متری برابر باشد. Fisheye Converter نیز لنز شما را به کمک قابلیت چشم ماهی به یک مدل 16 میلی‌متری تبدیل می‌کند. قیمت لنز تبدیلی اولترا واید کانورتر 249.99 دلار و قیمت نمونه فیش‌‌آی برابر 299.99 دلار است. برای تهیه این لنزها باید تا اوایل ماه می صبر کنید.

همچنین قرار است ماه می سال جاری میلادی دو مدل لنز تبدیلی برای دوربین‌هایی با لنز قابل تعویض APS-C ارائه شود که با لنزهای 16mm f/2.8 و 20mm f/2.8 E-mount سازگاری دارد. لنز تبدیلی اولترا واید کانورتر برای این لنزها 159.99 دلار و فیش‌آی کانورتر 179.99 دلار قیمت دارند.

آخرین محصولی که به تازگی معرفی شده و قرار است فروش آن از ماه جولای سال 2015 میلادی آغاز شود، مدل FE 90mm F2.8 Macro G OSS است که در واقع یک لنز ماکرو با نسبت 1:1 و لرزش‌گیر اپتیکال خواهد بود. موتور فوکوس آن نیز DDSSM است و شامل محافظ لنز نیز می‌شود. این لنز از فیلترهای 62 میلی‌متری جلو پشتیبانی می‌کند و روی بدنه‌اش دارای یک سوئیچ محدودکننده فوکوس است. برای خرید این لنز باید 1099.99 دلار بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات