تماشا کنید: مقایسه حسگر اثرانگشت گلکسی اس 6 و TouchID آیفون 6

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ سرانجام نتیجه‌ی نهایی «پروژه‌ی صفر» خود را در قالب گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج رونمایی کرد. می‌دانیم که حسگر اثرانگشت این پرچمدار نسبت به گذشته کاملا تغییر کرده و اکنون همچون آیفون 6 نیازی به کشیدن انگشت روی آن نیست و قرار دادن سر انگشت کفایت خواهد کرد. اما این حسگر امنیتی در گلکسی اس 6 در مقابل نمونه‌ی موجود در آیفون 6 به چه شکل عمل می‌کند؟
تبلیغات

 سامسونگ تلاش کرده نقص‌ها و انتقادات وارد بر پرچمدارهای گذشته‌ی خود را به کلی مورد بازنگری قرار دهد که حاصل تلاش‌های صورت گرفته در این راستا به خوبی در گلکسی اس 6 مشخص است. یکی از این موارد، حسگر اثرانگشت است که کارکرد چندان ساده‌ای نداشت. نسخه‌های به کار رفته در گلکسی اس 5، گلکسی نوت 4 و گلکسی نوت اج همگی نیازمند کشیدن انگشت بودند و سرعت و قابلیت اطمینان بالایی نیز نداشتند. شیوه‌ی تعامل با این حسگر موجب مشکلاتی در زمینه‌ی نگه داشتن دستگاه در دست و زاویه‌ی کشیدن انگشت می‌شد.

بالاخره سامسونگ نیز موفق شده همچون اپل، حسگر خود را به گونه‌ای توسعه دهد که بر اساس لمس کلید خانگی پاسخگوی نیاز کاربر باشد. ثبت یک اثرانگشت جدید در رابط کاربری سامسونگ یعنی تاچ‌ویز، اکنون از نظر کارکرد شباهت بسیاری به آنچه در iOS دیده‌ایم دارد. در این فرآیند از شما درخواست می‌شود چندین بار انگشت خود را روی حسگر (کلید خانگی) گذاشته و یک انیمیشن روان و زیبا بازخورد مورد نیاز را به شما ارائه می‌کند تا در جریان فعالیت نرم‌افزار قرار گیرید. در این فرآیند، اثرانگشت شما در زاویه‌های مختلف به حافظه‌ی حسگر سپرده خواهد شد.

از نظر دقت و قابلیت اتکا، بر اساس نگاه‌های نزدیک و بررسی‌هایی که تا کنون صورت گرفته، حسگر اثرانگشت گلکسی اس 6 کاملا قابل اطمینان بوده و هر بار تلاش برای باز کردن قفل با موفقیت صورت می‌گیرد. در مبحث سرعت، باز شدن قفل بوسیله‌ی حسگر اثرانگشت در گلکسی اس 6 اندکی کندتر از آیفون 6 است. این تفاوت سرعت چشمگیر نیست و احتمالا بیشتر به مبحث نرم‌افزار و انیمیشن‌های نمایش داده شده ارتباط دارد؛ بنابراین تصور می‌کنیم بخش سخت‌افزاری و فناوری حسگر اثرانگشت سامسونگ بسیار بی‌نقص عمل می‌کند. اگر قصد مقایسه نداشته باشیم، می‌توان گفت که کاربر بدون متوجه شدن هیچ‌گونه کندی در سرعت، در موقعیت‌های مختلف قادر به باز کردن دستگاه خود خواهد بود.

در دو ویدیوی زیر، به نمایش عملکرد حسگر اثرانگشت گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج و نیز مقایسه‌ی آن با آیفون 6 پرداخته شده است.

 دانلود ویدیو

 دانلود ویدیو

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات